صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : راهنمای آموزش آنلاین زبان آلمانی — معرفی یادگیری زبان آلمانی در خانه

راهنمای آموزش آنلاین زبان آلمانی — معرفی یادگیری زبان آلمانی در خانه

چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم

 

 کشور آلمان یکی از بهترین و قدرتمندترین کشورهای جهان برای شهروندان محسوب می‌شود.

آلمان با در اختیار داشتن بالاترین شاخصه‌های اجتماعی و رفاهی در دنیا، به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرین در سال‌های گذشته تبدیل شده است.

اما یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها برای مهاجرت به این کشور، یادگیری زبان آلمانی است که ساختار متفاوتی نسبت به زبان‌های رایج دنیا از جمله زبان انگلیسی دارد.

 یادگیری زبان آلمانی قواعد مختص به خودش را دارد و شما می توانید با گذراندن دوره‌های مختلف آموزش زبان آلمانی به طور کامل به قواعد و جزئیات این زبان آگاه شده و مراحل یادگیری زبان آلمانی‌تان را تکمیل نمایید.

در ادامه دلایلی که برای مهاجرت به آلمان باید آن‌ها را در ذهن مرور کنید را بخوانید:

  • سفر بدون اخذ ویزا: کشور آلمان در حال حاضر دارای یکی قدرتمندترین گذرنامه‌ها در جهان است که باعث می‌شود بدون اخذ ویزا اجازه سفر به تمام نقاط دنیا از جمله کشورهای حوزه شینگن رو داشته باشید. گذرنامه معتبر آلمان، اعتباری دوچندان برای شما در تمام اقصی‌نقاط جهان به ارمغان خواهد آورد و شما به‌راحتی خواهید توانست برای انجام امور تجارتی و تفریحی به هر نقطه‌ای از جهان سفر نمایید.
  • درآمد بالا: در میان کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان دارای بیشترین میانگین دستمزد در میان شهروندان است. درآمد بالا به انضمام رفاه و خدمات اجتماعی عالی که در این کشور وجود دارد، نیازهای شما را برای داشتن یک زندگی باکیفیت و آرام برطرف می‌کند
  • سیستم آموزشی عالی: ساختن آینده برای فرزندان، یکی از اصلی‌ترین دغدغه افراد برای مهاجرت است. کشور آلمان در حوزه آموزش نیز یکی از برترین کشورهای اروپایی است که باتوجه‌به وجود برترین دانشگاه‌های دنیا در این کشور و مزیت‌های تحصیلی که در آن وجود دارد، می‌تواند آینده فرزندان را در این کشور تضمین نماید.

موارد فوق تنها بخشی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که با زندگی در کشور آلمان آن را به دست خواهید آورد تا زندگی آرام و بی‌دردسری را تجربه نمایید.

چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم

آموزش زبان آلمانی را از کجا شروع کنیم؟

برای اقامت در کشور آلمان شما باید در ابتدا آموزش الفبای زبان آلمانی را به‌خوبی فرا بگیرید. گستردگی این زبان نیز منوط به مرزهای آلمان نشده و بسیاری از کشورهای همسایه از جمله اتریش، سوئیس و حتی بخش‌هایی از بلژیک و ایتالیا نیز به زبان آلمانی گفتگو می‌کنند. این زبان پس از انگلیسی و فرانسوی، سومین زبان آموزشی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

برای یادگیری زبان آلمانی در ابتدا باید این نکته را مدنظر داشت که شما تا چه حد به زبان انگلیسی و قواعد آن مسلط هستید چراکه تسلط بر زبان انگلیسی می‌تواند کار شما را برای یادگیری زبان آلمانی آسان‌تر نماید. البته این به معنای آن نیست که زبان آلمان گرامر مشابه زبان انگلیسی دارد اما در مجموع، آشنایی با ساختار زبان آلمانی باتوجه‌ به آشنایی قبلی شما به زبان انگلیسی، کار شما را برای یادگیری زبان ساده‌تر می‌کند. شما می توانید با استفاده از آموزش زبان آلمانی فرادرس یادگیری این زبان را از همین الان شروع کنید.

تفاوت شیوه آموزش زبان آلمانی و انگلیسی:

  1. جنسیت در زبان آلمانی: شاید جالب باشد بدانید که برخلاف زبان‌های انگلیسی و فارسی، در زبان آلمانی هر جسم، جنسیت مختص به خود را دارد. در واقع، شما هنگام خطاب کردن هر چیزی نیاز به تعیین جنسیت برای آن دارید تا بتوانید به‌درستی به آن جسم اشاره کنید. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که این رویه ساختار مشخصی ندارد و صرفاً در هنگام یادگیری زبان می‌بایست با جنسیت تمام اجسام آشنا شوید و آن را به کار ببرید.
  • جمع بستن اسامی: در این بخش نیز برخلاف زبان فارسی و انگلیسی، در زبان آلمانی قاعده مشخصی برای جمع بستن اسامی وجود ندارد و هر اسم حالت جمع مختص به خود را دارد که شما هنگام یادگیری زبان آلمانی آن را فرامی‌گیرید.
  • نقش مفعول در زبان آلمانی: جالب است بدانید که در زبان آلمانی، مفعول جایگاه مشخصی در جمله ندارد و بر اساس حالت جمله تعیین می‌شود. در واقع شما در هنگام یادگیری زبان آلمانی یاد خواهید گرفت که مفعول در حالت‌های مختلف جمله در کدام بخش از جمله قرار خواهد گرفت.
  • ساختار مالکیت در زبان آلمانی: برخلاف زبان‌های فارسی و انگلیسی، در زبان آلمانی ساختار مالکیت در زبان از قاعده یکسانی پیروی نمی‌کند بلکه حالت جمله است که مشخص می‌کند باید از چه ساختاری برای انتقال حس مالکیت استفاده کرد.
  • ساخت جمله در زبان آلمانی: باتوجه‌به اینکه حالت‌های مختلف جمله در زبان آلمانی، جایگاه فاعل و مفعول را در جمله تغییر می‌دهد، ساخت جمله در زبان آلمانی نیز از حالت جمله پیروی می‌کند و نمی‌توان قاعده یکسانی برای تمام جمله‌سازی‌ها در نظر گرفت. شما پس از یادگیری زبان آلمانی می‌بایست حالت‌های بیان جمله را در این زبان فراگرفته و بر اساس آن، فاعل و مفعول را در جمله مشخص کنید تا بتوانید به‌راحتی مفهوم پیامتان را به دیگران انتقال دهید.
  • افعال عبارتی و انعکاسی: نکته حائز اهمیت درباره زمان آلمانی این است که برخلاف زبان فارسی، حروفی در آن وجود دارد که با ضمیمه کردن آن به فعل می‌توان افعال جدیدی ساخت و در جملات از آن استفاده کرد. رویه فوق در زبان انگلیسی Phrasal نامیده می‌شود اما به طور مشخص در زبان فارسی معادل مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.

چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم

انواع سطح زبان آلمانی:

آزمون سنج سطح زبان آلمانی «آزمون گوته» نام دارد که توسط مؤسسه گوته و سفارت آلمان برگزار می‌شود. این آزمون که از مرحله مقدماتی تا پیشرفته دسته‌بندی می‌شود، شامل سطح‌های مختلفی است که از سطح A1 برای مبتدیان تا C2 برای بالاترین سطح را در بر می‌گیرد. 

مدت زمان یادگیری و آموزش زبان آلمانی

پاسخ به این سؤال ارتباط مستقیمی به تلاش شما و اختصاص دادن زمان برای یادگیری زبان آلمانی دارد. اما به طور خلاصه، برای یادگیری سطح مبتدی زبان آلمانی کافی است که در طول هفته به طور متوسط، 10 الی 15 ساعت زمان برای یادگیری زبان اختصاص دهید تا بتوانید در عرض 3 ماه، حداقل‌های گفتگو در زبان آلمانی را آموخته و مهارت‌های اولیه خواندن و نوشتن به زبان آلمانی را فرابگیرید.

برای یادگیری سطح زبان متوسط، شما به حدود 350 ساعت مطالعه نیاز دارید تا بتوانید در عرض 6 ماه، ویدئوهایی که به زبان آلمانی ساخته شده‌اند را بدون مشکل دیده و به‌راحتی مفهوم کلی جملات را متوجه شوید. شما همچنین در این مرحله خواهید توانست مکالمات روزانه خودتان را با مردم عادی به زبان آلمانی آغاز کنید و از اعتمادبه‌نفس بیشتری برای یادگیری بیشتر زبان آلمانی برخوردار شوید.

برای یادگیری سطح پیشرفته زبان آلمانی نیاز است که حدود 750 ساعت (حدود 12 الی 15 ساعت در هفته) مطالعه داشته باشید تا بتوانید پس از گذشت یک سال، به زبان آلمانی مسلط شده و به‌راحتی کتاب‌ها و فیلم‌های آلمانی را مشاهده نمایید و در گفتگو نیز در بالاترین سطح و بدون مشکل، به ارتباط با دیگر افراد بپردازید.

3 فرصت شغلی پر درآمد برای زبان آموزان آلمانی:

1. استخدام در شرکت های فناوری اطلاعات

درکشور آلمان فرصت‌های بی‌نظیر شغلی را در اختیار مهاجران و شهروندان خود قرار می‌دهد تا بتوانند پس از یادگیری زبان آلمانی، زندگی رفاهی مناسب و بی‌دغدغه‌ای را در این کشور دنبال کنند. شما پس از یادگیری زبان المانی می‌توانید به استخدام شرکت‌های فناوری اطلاعات در آلمان درآیید که در جهان زبانزد هستند. این شرکت‌ها با ارائه بهترین شرایط کاری، از لحاظ رفاهی زندگی شما را تأمین کرده و همچنین با فعالیت در این شرکت‌ها، رزومه‌ای ارزشمند در پرونده‌تان ثبت خواهد شد که می‌توانید از آن در هر نقطه‌ای از جهان استفاده نمایید.

 2. مترجم زبان آلمانی

به دلیل محدود بودن مترجمان زبان آلمانی در مقایسه با زبان انگلیسی، شما با یادگیری و تسلط به زبان آلمانی خواهید توانست به‌عنوان مترجم در بسیاری از شرکت‌های معتبر ایرانی و آلمانی مشغول به کار شوید و مطمئن شوید که از لحاظ رفاهی در بهترین جایگاه قرار خواهید گرفت.

3. مدرس زبان آلمانی

تدریس به زبان آلمانی نیز یکی دیگر از فرصت‌های شغلی است که با تسلط بر زبان آلمانی قادر خواهید بود بر اساس آن درآمدزایی کرده و زندگی رفاهی عالی داشته باشید.

موارد فوق تنها بخشی از فرصت‌های شغلی است که شما با یادگیری زبان آلمانی خواهید توانست از آن بهره‌مند شوید و به بهترین شکل ممکن درآمدزایی کنید.

چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم

همان‌طور که در این متن مطالعه کردید، یادگیری زبان آلمانی می‌تواند فرصت‌های شغلی بی‌نظیری را در اختیار شما قرار دهد تا آینده خود و خانواده‌تان را تضمین نمایید. شما برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانید همین حالا به فرادرس مراجعه کرده و از بهترین آموزش‌های زبان آلمانی آن بهره‌مند شوید.

فرادرس با ارائه جدیدترین و بهترین آموزش‌های آنلاین، آموزش زبان‌های خارجه و آموزش دروس دانشگاهی، بهترین گزینه برای گذراندن آموزش آنلاین زبان آلمانی برای شما محسوب می‌شود.

شما با گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی فرادرس به‌راحتی قادر خواهید بود تا زبان آلمانی را از مرحله مقدماتی تا پیشرفته بیاموزید و قدم بعدی را در ساختن آینده شغلی‌تان بردارید.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها