صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جین کمپیون: از فیلم های ابرقهرمانی متنفرم! / شبیه پانتومیم هستند!

جین کمپیون: از فیلم های ابرقهرمانی متنفرم! / شبیه پانتومیم هستند!

Jane Campion

فیلم‌های استودیوی مارول حتی در حین پاندمی بر سالن‌های سینمای آمریکای شمالی حکمرانی می‌کنند، اما فیلمسازان اغلب به این پرسش پاسخ می‌دهند که آیا تمایل دارند فیلمی در ژانر ابرقهرمانی کارگردانی کنند یا نه. پاسخ «مارتین اسکورسیزی» به این پرسش یکی دو سالی است که روشن شده، و «فرانسیس فورد کاپولا» و چندین کارگردان دیگر نسبت به این فیلم‌ها اظهار بی‌علاقگی کرده‌اند. «جین کمپیون» کارگردان «قدرت سگ» (The Power of Dog) نت‌فلیکس نیز به‌تازگی به آن‌ها پیوسته است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کمپیون در مصاحبه با «ورایتی» می‌گوید برخلاف کارگردانانی مثل «کریستفر نولان»، هم‌وطنش «تایکا وایتیتی» و یا اخیراً «کلوئی ژائو» که «جاودانگان» (Eternals) را برای مارول ساخت، از این فیلم‌ها بیزار است: «از آن‌ها بیزارم. واقعاً از آن‌ها بیزارم.»

این کارگردان نیوزلندی اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم می‌توانم بگویم که هرگز چنین فیلم‌هایی نخواهم ساخت. بسیار شلوغ و مسخره‌اند. گاهی کمی می‌خندید، اما نمی‌دانم جذابیت شنل، و مرد بزرگسالی با لباس‌های تنگ چیست. احساس می‌کنم باید از پانتومیم آمده باشد.»

جالب اینکه در فیلم «قدرت سگ» کمپیون «بندیکت کامبربچ» نقش‌آفرینی کرده که به زودی در «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول نقش شخصیت «دکتر استرنج» را تکرار خواهد کرد. «قدرت سگ» از ۱ دسامبر در سالن‌های سینما به شکل محدود اکران خواهد شد و سپس در اختیار مشترکین نت‌فلیکس قرار می‌گیرد. اکران این فیلم در جشنواره تورنتو سبب شد که نسخه‌های باکیفیتی از آن درز کند.

«پدرو آلمودوار» فیلمساز دیگری است که در این مصاحبه پاسخی متفاوت به همین پرسش ارائه می‌دهد. این کارگردان که پیش‌تر گفته بود فیلم‌های مارول «باید شهوت‌انگیزتر» باشند، می‌گوید تمایل دارد فیلم «بت‌گرل» (Batgirl) را بسازد: «تمایل دارم کارهایی با «بت‌گرل» انجام دهم، اما باید به روش خودم بسازمش.»

در حال حاضر «عادل العربی» و «بلال فلاح» کارگردانان فیلم پرفروش «پسران بد برای همیشه» (Bad Boys for Life) با برادران وارنر و دی‌سی به توافق رسیده‌اند تا فیلم بلندی بر اساس شخصیت «باربرا گوردن»، دختر «جیمز گوردن» کمیسر پلیس شهر گاتهام به تولید برسانند. برندن فریزر» برای بازی در نقش یک شخصیت شرور به فیلم «بت‌گرل» ملحق شد.

فیلم «مادران موازی» (Parallel Mothers) آلمودوار با بازی «پنه‌لوپه کروز» ۲۴ دسامبر در سینماهای آمریکای شمالی اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها