صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کوین اسپیسی به پرداخت 31 میلیون دلار غرامت به سازندگان «House of Cards» محکوم شد

کوین اسپیسی به پرداخت 31 میلیون دلار غرامت به سازندگان «House of Cards» محکوم شد

کوین اسپیسی

«کوین اسپیسی» در پرونده شکایت کمپانی فیلمسازی ام‌آر‌سی شکست خورد و یک قاضی دستور داد که بازیگر برنده اسکار باید ۳۱ میلیون دلار به کمپان سازنده سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) پرداخت کند. ام‌آرسی ادعا کرده بود که اسپیسی با مرتکب شدن آزار جنسی قراردادش را نقض کرده است. این کمپانی رابطه خود با اسپیسی را در سال ۲۰۱۷ و به دنبال اخراج بازیگر پس از مطرح شدن چندین مورد اتهام آزار جنسی علیه او قطع کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اسپیسی یکی از اولین ستارگان هالیوود بود که پس از رسوایی «هاروی واینستین» در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ به آزارهای جنسی متهم شد. سی‌ان‌ان در ماه نوامبر آن سال گزارش داد که اسپیسی به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده «خانه پوشالی»، فضایی «مسموم» خلق کرده و به چندین تن از کارکنان مرد آزار لمس جنسی رسانده است. ام‌‌آرسی می‌گوید پیش از گزارش سی‌ان‌ان از این رفتارها آگاهی نداشته است.

به دنبال مطرح شدن این اتهامات، اسپیسی بلافاصه اخراج شد و تهیه‌کنندگان قرارداد او را فسخ کردند. شخصیت «فرانک آندروود» نیز از سریال حذف شد. در آن مقطع دو قسمت از فصل ششم «خانه پوشالی» تولید شده و فیلمنامه‌های سایر قسمت‌های فصل به نگارش درآمده بود. دو اپیزود فیلمبرداری شده بایگانی شدند و تولید فصل ششم از ابتدا آغاز شد. این فصل در نهایت به جای ۱۳ قسمت در قالب هشت قسمت ساخته شد.

ام‌آرسی ژانویه سال ۲۰۱۹ رسیدگی به این پرونده به طریق حکمیت را درخواست کرده و در تلاش بود زیان‌های مالی خود را جبران کند. اسپیسی نیز در مقابل از کمپانی شکایت کرد و تهیه‌کنندگان را به نقض قرارداد متهم ساخت.

بهار گذشته «هالیوود ریپورتر» در مورد جلسات دادرسی این پرونده نوشته بود: «همچون سایر چیزهای دیگر در دنیای غریب اسپیسی، این فرایند رسیدگی به‌سرعت سورئال شد. در مقطعی از جلسات بازپرسی، اسپیسی ناگهان از روی صندلی خود بلند شده و «رقص و آواز» تئاتری را در اتاق کنفرانس اجرا کرده است.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها