صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کاهش 75 درصدی فروش آلبوم جدید Adele / تنها 3 ثانیه فرصت دارید وگرنه از رقابت حذف می شوید!

کاهش 75 درصدی فروش آلبوم جدید Adele / تنها 3 ثانیه فرصت دارید وگرنه از رقابت حذف می شوید!

ادله

تازه ترین آلبوم ادل با نام ۳۰ تمامی رکوردهای انتشار موسیقی در سال ۲۰۲۱ را شکست اما فروش آن نسبت به آلبوم قبلی او در طی هفته اول انتشار، ۷۵ درصد کمتر بوده است. این خواننده ۳۳ ساله بریتانیایی با آلبوم ۳۰ خود که در هفته اول انتشارش بیش از ۸۳۸,۰۰۰ نسخه فروش داشت منتقدان و طرفدارانش را هیجان زده کرد، فروشی که بیشتر در قالب سی دی یا به شکل دانلود آنلاین صورت گرفته بود. در واقع ۶۷۸,۷۸۲ نسخه در قالب سی دی و ۱۵۲,۶۹۰ فروش نیز در قالب دانلود و استریم آنلاین اتفاق افتاده بود. با این فروش، ادل بالاترین فروش یک آلبوم موسیقی در هفته اول انتشار در سال جاری میلادی را به خود اختصاص داد اما این میزان فروش بسیار کمتر از ۳.۸ میلیون نسخه ای است که آلبوم ۲۵ او در نوامبر ۲۰۱۵ کسب کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، آلبوم ۲۵ که سومین آلبوم ادل بود در اولین سال انتشار خود در سراسر جهان بیش از ۱۸ میلیون نسخه فروش داشت. شاید دلیل اصلی کاهش فروش آلبوم جدید ادل نسبت به آلبوم قبلی، کاهش کلی آلبوم ها در سال های اخیر و تمایل آن ها به استریم بوده باشد. بر اساس آمار ارائه شده توسط MCR Data، فروش آلبوم های موسیقی در ایالات متحده از ۵۰۷ نسخه در سال ۲۰۰۷ به ۱۰۲ میلیون نسخه در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته و این کاهش هر ساله ادامه داشته است. این اتفاقات در حالی است که ادل در گفتگویی که بعد از انتشار Easy On Me داشت ،گفته است او یک «نسل در حال مرگ» در صنعت موسیقی است.

وی در این باره گفته بود: «ما نسلی در حال مرگ هستیم. حدود ۱۰ نفر از ما وجود داشت، می دانید، فکر نمی کنم که هرگز این تعداد از ما بار دیگر در صدر قرار داشته باشند، همانند کاری که الان داریم می کنیم». ادل گفته است که شبکه های اجتماعی نقش معمی در تضعیف دنیای موسیقی داشته اند: «ما قبل از استریمینگ به دنیا آمده ایم. ما قبل از این همه دیوانگی شبکه های اجتماعی به دنیا آمدیم. شما تنها سه ثانیه برای سرگرم کردن وقت دارید و در غیر این صورت باید از رقابت خارج شوید. ما در سبک قدیمی این صنعت وجود داشتیم، چیزی که با تماشای آن بزرگ شده و می خواستیم بخشی از آن باشیم».

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها