صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سکوت جیمر فرانکو شکست / نمی دانستم رضایت دو طرفه در رابطه جنسی کافی نیست!

سکوت جیمر فرانکو شکست / نمی دانستم رضایت دو طرفه در رابطه جنسی کافی نیست!

جیمز فرانکو

«جیمز فرانکو» نزدیک به چهار سال پس از مطرح شدن اتهامات آزار جنسی، در مصاحبه‌ای اعتراف کرده است که در برابر «پویایی قدرت نابینا» و با دانشجویانش وارد رابطه جنسی شده است. فرانکو در مصاحبه با «جس کیگل» برای اولین بار اثرات مخرب موفقیت حرفه‌ای گفته است: «مخدری خطرناک است و من بیش از ۲۰ سال درگیرش بودم.»

ژانویه سال ۲۰۱۸ پنج زن از جمله چهار دانشجو، فرانکو ۴۳ ساله را به رفتارهای ناشایست متهم کردند. در آن زمان فرانکو ادعا کرد که این اتهامات «نادرست» بوده‌اند. دو تن از مدعیان «سارا تایتر-کپلان» و «تونی گال» بودند که سابقه تحصیل در آموزشگاه فرانکو را داشتند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در ماه ژوئن امسال گزارش شد که فرانکو موافقت کرده با پرداخت ۲.۲ میلیون دلار پرونده آزار جنسی دانشجویانش را حل و فصل کند. این دانشجویان ادعا کرده بودند که فرانکو آن‌ها را مقابل دوربین به اجرای صحنه‌های جنسی وادار کرده است.

فرانکو این هفته در مصاحبه با کیگل می‌گوید این جلسات در مورد «رابطه عاشقانه معاصر» بوده‌اند نه صحنه‌های جنسی: «عنوانش برانگیزاننده بود. ببینید، اعتراف می‌کنم، با دانشجویان همبستر شدم. از آن کلاس خاص با هیچ‌کس همبستر نشدم، اما در طول دوره تدریس با دانشجویانی رابطه داشتم و این اشتباه بود.»

فرانکو اضافه می‌کند: «اما همان‌گونه که گفتم، دلیل تأسیس آموزشگاه این نبود و من اختیاری در مورد انتخاب افرادی که می‌توانستند به کلاس راه پیدا کنند نداشتم. بنابراین از طرف من «نقشه جامع» طراحی نکرده بودم. اما بله، در مواقع معینی پیش آمد که با یک دانشجو رابطه‌ای با رضایت طرف مقابل داشتم که نباید می‌داشتم.»

این بازیگر در ادامه تأکید می‌کند که در آن زمان درکی از عدم توازن قدرت نداشته است: «به گمانم در آن زمان تصور می‌کردم که اگر طرف مقابل راضی باشد، مشکلی ندارد.»

فرانکو در مورد سکوت طولانی‌اش اضافه می‌کند: «وقت درستی برای حرف زدن از آن نبود. برخی از من ناراحت بودند و من باید به آن‌ها گوش می‌دادم. کارهای زیادی انجام دادم. پیش از موضوع بدرفتاری مراحل بازپروری را سپری می‌کردم. مشکلات دیگری وجود داشت که به اعتیاد مرتبط بود. و این بود که از پیشینه بازپروری‌ام استفاده کردم و به نحوی شروع کردم به بازبینی این بحث و تغییر خود.»

 جیمز فرانکو

فرانکو می‌گوید از سنین جوانی سعی کرده اعتیاد به الکل را ترک کند: «وقتی که نتوانستم از الکل برای پر کردن آن جای خالی استفاده کنم، فکر کردم: «آهان، موفقیت، توجه، این عالی است.» و بنابراین به شکل عجیبی، شاید به اعتبار اعتیاد پیدا کردم، یا موفقیت یا هرچه که اسمش باشد.»

بازیگر «آرتیست فاجعه» (The Disaster Artist) اضافه می‌کند: «در راه تلاش برای موفقیت یا صعود به آن قله، جلب توجه زنان، موفقیت با زنان نیز تبدیل شد به منبع بزرگی از کسب اعتبار. مشکلش این است که مانند هر نوع مخدر دیگری، هیچ‌گاه کافی نیست.»

فرانکو اعتراف می‌کند که در نتیجه، «هیچ‌وقت نتوانستم به هیچ‌کس متعهد بمانم» و «به همه خیانت می‌کردم» و ادامه می‌دهد که در آن مقطع تصور می‌کرده است که «هرچه میان دو آدم بالغ اتفاق افتد مشکلی نخواهد داشت. او می‌افزاید: «فکر می‌کردم: «خوب، با هم روراست هستیم» و همان‌گونه که گفتید، در برابر پویایی قدرت نابینا شدم یا چنین چیزی، اما در برابر احساسات دیگران نیز نابینا بودم.»

فرانکو در بخش دیگری از مصاحبه از قطع رابطه با دوست و همکار قدیمی‌اش «سث روگن» که به همراه او در «اینجا آخر دنیاست» (This is the End) و «آرتیست فاجعه» را دارد می‌گوید. روگن پیش‌تر ادعا کرده بود پس از مطرح شدن اتهام آزار جنسی برنامه‌ای برای همکاری مجدد با فرانکو ندارد.

روگن پیش‌تر به «ساندی تایمز» گفته بود: «چیزی که می‌توانم بگویم این است که بدرفتاری و آزار جنسی را محکوم می‌کنم و هرگز حاضر نیستم اعمال یک نفر را مخفی کنم، یا آگاهانه کسی را در نزدیک چنان فردی قرار دهم. من… به آن مصاحبه سال ۲۰۱۸ نگاه می کنم وقتی که گفتم حاضر با جیمز به همکاری ادامه دهم، و حقیقت این است که همکاری نکرده‌ام و در حال حاضر برنامه‌ای برای همکاری ندارم.»

فرانکو قطع رابطه با روگن را تأیید می‌کند و می‌گوید: «فقط می‌خواهم بگویم که من سث روگن را دوست دارم… او نزدیک‌ترین دوست و همکار من بود. به هم وابسته بودیم. البته، دردناک بود، اما درک می‌کنم، باید به جای من پاسخگو می‌بود، چون من سکوت کرده بودم. باید به جای من پاسخگو می‌بود و من این را نمی‌خواستم. دلیلش این است، می‌دانید، یکی از مهم‌ترین دلایلی که می‌خواستم امروز با شما گفت‌وگو کنم این بود، نمی‌خواهم سث یا برادرم [دیو فرانکو] یا هیچ‌کس دیگری برای من جواب پس دهد.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها