صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 دلیل برای برتری «Hellbound» در مقایسه با «Squid Game» + تصاویر

10 دلیل برای برتری «Hellbound» در مقایسه با «Squid Game» + تصاویر

Hellbound Is Better Than Squid Game 7

 موفقیت سریال Squid Game راه را برای سایر سریال های کره ای باز کرد. هر چند به سختی می توان سریال کره ای دیگری را تصور کرد که بتواند به چنین جایگاهی برسد، اما عده ای عقیده دارند سریال Hellbound به مراتب از همتای خود بهتر است.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، کره ای ها این روزها با سریال ها و فیلم های سینمایی خود یکه تاز صنعت سرگرمی شده اند. دو سریال Hellbound و Squid Game هر دو از نتفلیکس، مدت ها عنوان پربیننده ترین سریال های غیرانگلیسی زبان این شبکه را در اختیار داشتند. اما در حالی که موفقیت سریال Squid Game راه را برای سایر سریال های محصول کشور کره جنوبی باز کرد، به عقیده بسیاری از منتقدان سریال Hellbound یک سر و گردن از همتای مشهورش بهتر است. بیایید با هم دلایل برتری سریال Hellbound را مرور کنیم.

ریتم پرشتاب و روایت پویای سریال Hellbound

Hellbound یک مینی سریال ۶ قسمتی است که کاملا مناسب تماشای یکجا و پشت سر هم است. سریال Squid Game هم داستانی پرکشش را در قالب بازی های ظاهرا کودکانه اما مرگبار و پرخشونت را در ۹ فراهم کرده است. بازه زمانی سریال Squid Game چند هفته را در برمی گیرد، اما سریال Hellbound با ریتمی برق آسا و پرشتاب دو خط زمانی را دستمایه قرار داده است. در ۳ قسمت ابتدایی این سریال شاهد رو شدن اتفاقات باورنکردنی مختلفی هستیم و در ۳ قسمت بعدی هم که پنج سال از اتفاقات قسمت های گذشته، تمرکز اصلی روی شخصیت ها است.

وحشت و خشونت بیشتر سریال Hellbound

آنچه سریالSquid Game  را جذاب کرده بود، بازی های ساده و کودکانه آن بود با پیچی ناگهانی به بازی های خون آلودی تبدیل شدند. اگرچه در سریالSquid Game  شاهد صحنه های تلخ و تکان دهنده ای بودیم، اما اتفاقاتی که در سریال Hellbound رخ می دهد اصلا به لحاظ تلخی قابل مقایسه با همتایش نیستند. کل سریال با صحنه های هولناکی از کشتن آدم ها در روز روشن در خیابان های شهر شروع می شود که همان ابتدا بینندگانش را خلع سلاح می کند.

و اگر بیننده ای همچنان اعصابش به هم نریخته باشد، در هر قسمت از سریال Hellbound نیز آنقدر صحنه های خشن و زد و خوردهای خونین وجود دارد که بتواند علاقه مندان به ژانر وحشت را کاملا سیراب کند. به جز این، با جلوتر رفتن ماجراهای سریال شاهد این هستیم که مرگ های خشونت آمیز آن رفته رفته به شکنجه های هولناکی بدل شوند که کمتر بیننده ای تحمل تماشای آن را دارد.

واقعیت هیچ وقت آن چیزی که به نظر می رسد نیست.

Hellbound Is Better Than Squid Game 6

تریلرهای خوب معمولا رخدادهای ساده را با لایه های داستانی مختلف ادغام می کنند تا نتیجه ی کار روایتی چند لایه و جذاب باشد. در سریال Squid Game همه چیز از بازی های مرگباری شروع می شود که ناگزیر شرکت کنندگان مختلف را در مقابل هم قرار می دهد. در همین حال، در قالب فلاش بک های متعدد به زندگی هر کدام از شخصیت ها پرداخته می شود تا داستانی که به مرور به تصویر کشیده می شود برای بینندگان قانع کننده تر شود.

اما در سریال Hellbound شاهد سوءتفاهم هایی هستیم که هر گروهی تفسیر خاص خود را از آن دارد. در حالی که برخی به دنبال پاسخ به سوالاتی هستند و می خواهند بدانند چرا موجودات اهریمنی برای بردن گناهکاران به جهنم به زمین آمده اند، گروهی دیگر از این اوضاع به نفع خود استفاده می کنند. داستان چند پهلو و پرابهام سریال Hellbound باعث می شود تا سوءتفاهم های زیادی در ذهن هر بیننده به وجود بیاید و مهمتر اینکه هر چه جلوتر می رویم می بینیم، واقعیت دنیای خیالی سریال هیچ وقت آن چیزی که به نظر می رسد نیست.

تصویری تازه از عطش قدرت

Hellbound Is Better Than Squid Game 4

سریالSquid Game  توانست جامعه ای با نابرابری های بسیار را به خوبی نشان دهد. شرکت کنندگانی که تن به این بازی مخوف داده بودند همه در زندگی بازیچه آدم های قدرتمندی از طبقه های بالاتر بودند. در حالی که هدف سریال نشان دادن نابرابری قدرت و پول است، اما کاملا مشهود است که شرکت کنندگان هیچ اراده ای از خودشان ندارند. از سوی دیگر، در سریال Hellbound عطش قدرت را می توان در رقابت دو فرقه ی حقیقت جدید و سَر پیکان دید. دو گروهی که به دنبال کنترل و قبولاندن باورهای خود به دیگران هستند. ترس و سردرگمی در میان مردم نیز باعث قدرت گرفتن هر کدام از این گروه ها می شود.

شخصیت پردازی و داستان قوی در سریال Hellbound

درام ‌های کره ای یا کی درام ها به ندرت با جلوتر رفتن داستان شخصیت پردازی هایشان را به خطر می اندازند، همین مورد در سریالSquid Game  قابل ملاحظه است، به خصوص در جایی که هر کدام از شخصیت ها از اهمیت خاصی در پیشبرد داستان برخوردار هستند. نقش اصلی سریال که لی جونگ جه آن را بازی می کند، به خوبی به اثبات رساند که درام های کره ای تا چه حدی می توانند همزمان به بازیگری و داستان پردازی خوب اهمیت دهند.

در سریال Hellbound به تدریج ایرادهای شخصیت ها آشکار می شود

Hellbound Is Better Than Squid Game 3

در سریالی که به مسائل اجتماعی می پردازد، شخصیت پردازی های قوی ضرورت دارد. وجود شخصیت هایی با پس زمینه ای مرتبط به درونمایه اصلی سریال از خصوصیاتی است که باعث هرچه جذاب تر شدن سریال برای بینندگان می شود. هر دوی سریال های Squid Game و Hellbound در این مورد بسیار خوب و سنجیده عمل کرده اند. در سریال Hellbound هر شخصیت را با عیب و ایرادهایی می بینیم که به وضوح در میان هیاهویی که به پا شده بیشتر خودشان را نشان می دهند. کاستی های شخصیت ها به خصوص در واکنش به حملات موجودات جهنمی به وضوح قابل ملاحظه است.

تعلیق های نفسگیر

در هر سریال تریلری تعلیق به جا ضروری است، نکته ای که در هر دو سریال Squid Game و Hellbound با کمال دقت رعایت شده است. با این حال، داشتن دو خط زمانی در سریال Hellbound باعث می شود که بینندگان جواب بسیاری از سوالات خود را نگیرند. در هر قسمت نیز مسائل جدیدی مطرح می شود که باز هم بدون پاسخ رها می شوند. سریالSquid Game  هم به همین ترتیب اساسا با سوالاتی بی جواب به پایان می رسد تا با یک پایان پرتعلیق طرفدارانش را منتظر فصل دوم احتمالی بگذارد. (زمزمه های ساخت فصل دوم از مدت ها قبل به گوش می رسد، اما همچنان رسما چیزی تأیید نشده.)

عقاید و افکار افراطی بلای جان جامعه

در هر دو سریال شاهد پرداختن به موضوعاتی مهم هستیم. در یکی از سریال ها به نابرابری های اجتماعی و اقتصادی و بهره برداری از آن به عنوان اهرم فشار بر اقشار ضعیف و در دیگری طمع قدرت و بازیچه قرار دادن و فریب مردم پرداخته شده است. در سریال Squid Game عملا توجهات معطوف نابرابری اقتصادی و متنفذان و ثروتمندانی است که دوست دارند از قدرت خود سوءاستفاده کنند و برای تفریح خود افراد طبقات پایین را به جان هم بیندازند. در سریال Hellbound اوضاع حتی از این هم بدتر است. در این سریال با افرادی طرفیم که برای پیشبرد منافع خود دست به فریب جمعی مردم جامعه می زنند.

تصویری مهیب از قدرت شبکه های اجتماعی در سریال Hellbound

Hellbound Is Better Than Squid Game 2

جنون رسانه ای سهم عمده ای در زندگی جوانان دارد. شبکه های اجتماعی بستری برای بیان افکار و عقاید هستند، اما میزان فعالیت کاربران همیشه به بیان عقاید ختم نمی شود. سریال Helbound نفوذ سهمگین شبکه های اجتماعی بر زندگی جوانان را به درستی تصویر می کشد. هر چند ممکن است آنچه در این سریال به تصویر کشیده شده کمی بدبینانه به نظر برسد،‌ اما مایه های واقعی تاثیر شبکه های اجتماعی بر ذهن و رفتار مردم به خصوص جوانان و نوجوانان همچنان قابل تأمل است.

کانون توجه آن بر معضل اجتماعی ایمان

سریال هایی که معمولا موضوعات مناقشه برانگیز را دستمایه قرار می دهند در کانون توجهات قرار می گیرند. این دو درام کره ای هم کاملا مناسب مخاطبانی هستند که به دنبال تماشای پی در پی سریالی مهیج و دلهره آور هستند. با این حال، هر دو سریال در کنار هیجان اشاره ای ظریف به برخی مسائل اجتماعی مهم داشته اند. سریالSquid Game به این دلیل تبدیل به پدیده ای جهانی شد که توانست نوستالژی های دوران کودکی را بدل به بازی های خونینی کند. نگرانی های مالی هر کدام از شخصیت ها آنها را وارد بازی مرگ و زندگی کرد تا ذره ذره انسانیتی که با آن پای به بازی گذاشته بودند را از دست بدهند.

در سریال Hellbound نیز جامعه ای به تصویر کشیده شده که به ایمانی کور اعتقاد پیدا کرده است. Hellbound به مانند Squid Game  سریالی جذاب و سرگرم کننده نیست، بلکه آگاهانه جدی تر، بی رحمانه تر و وحشتناک تر است. به همین دلیل نیز داستان آن باورپذیر است و احتمالا ذهن بینندگان را برای مدت طولانی تری با خود درگیر می کند. به نظر شما کدام سریال بهتر است، Squid Game یا Hellbound؟

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها