صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جان لگیزامو: از خانه بیرون نمی آمدم تا پوستم سفید شود و بتوانم در هالیوود نقش بگیرم!

جان لگیزامو: از خانه بیرون نمی آمدم تا پوستم سفید شود و بتوانم در هالیوود نقش بگیرم!

220127 john leguizam00

«جان لگیزامو» بازیگر متولد کلمبیا در مصاحبه با «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» فاش کرده است که برای به دست آوردن نقش شخصیت‌های سفیدپوست در هالیوود سال‌ها از نور آفتاب دوری می‌کرده تا رنگ پوستش تیره نشود. این بازیگر می‌گوید تا مدت‌ها از «روشن-پوست بودن» منفعت برده است.

لیگزامو می‌گوید: «زیر نور خورشید نمی‌ماندم تا بتوانم کار کنم. سال‌ها زیر نور آفتاب نمی‌رفتم. آگاهانه چنین می‌کردم تا بتوانم کار کنم. همه بازیگران لاتین تباری که تا اینجا پیش آمده‌اند، بسیاری از آن‌ها روشن-پوست بوده‌اند. آفرو-لاتین‌ها و اکثر لاتین تباران بومی چه شدند؟ فرصتی به آن‌ها داده نمی‌شود، می‌دانید. بنابراین، در هالیوود باید با مسائل بسیاری سر و کار داشته باشیم، اما باید اصلاحش کنید، باید معترض شویم و حرف بزنیم.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما،این بازیگر ۵۷ ساله به آمار منتشر شده از سوی مؤسسه اننبرگ نیز واکنش نشان می‌دهد. در آن گزارش آمده بود که از بین فیلم‌های پرفروش سال ۲۰۱۹ تنها ۷ درصد دارای بازیگر نقش اول لاتین تبار است.

لگیزامو ادامه می‌دهد:‌ «نه فقط نامرئی هستیم، بلکه وقتی دیده می‌شویم، به شکلی منفی نشانمان می‌دهند. وضعیت در حال بهتر شدن است. فکر می‌کنم کووید باعث شد که ما در آمریکا نگاهی به خودمان بیندازیم. «جان سیاهان مهم است» برای آمریکا جنبش بیدارکننده بود، شروع تازه‌ای برای آمریکا تا نگاهی به خودش بیندازد و ببیند در چه وضعی به سر می‌برد. همه سعی می‌کنند کار درست را انجام دهند و افراد رنگین‌پوست بیشتری استخدام می‌کنند. من تمایل دارم ببینم که ۲۰ درصد از بازیگران جلوی دوربین و عوامل پشت صحنه لاتین تبار باشند. چیز زیادی نمی‌خواهم. حقمان را می‌خواهیم.»

لگیزامو به‌تازگی در فیلم انیمیشن «انکانتو» (Encanto) دیزنی صداپیشگی کرده و در «عصر یخبندان: ماجراجویی‌های باک وایلد» (Ice Age: Adventures of Buck Wild) که ۲۸ ژانویه از دیزنی+ پخش خواهد شد نقش سید را تکرار می‌کند. فیلم بعدی او «منو» (The Menu) با بازی «آنیا تیلور-جوی» و «نیکلاس هولت» است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها