صفحه اصلی > رپرتاژ : معرفی 10 تا از ترسناک ترین فیلم های دهه گذشته

معرفی 10 تا از ترسناک ترین فیلم های دهه گذشته

im233737372

 

در دهه گذشته تعداد زیادی فیلم های ترسناک منتشر شده است. به نظر می رسد با فرا رسیدن هر دوره جدیدی، چیزی که طرفداران آن را به عنوان ترس می شناسند تغییر می کند و شکل و بوی جدیدی به خود می گیرد.

به همین دلیل نوع فیلم های ترسناک و سبک ترساندن آنها در دوره های مختلف با یکدیگر متفاوت است و هر کدام روش خاص خود را برای ترساندن مخاطب دارند که به نحوی می توان این روش ها را امضای آن فیلم ها دانست.

در دهه گذشته فیلم های ترسناک زیادی منتشر شده است که شاید خیلی از آنها نتواسته اند موفقیت خاصی کسب کنند و به دلیل تکراری بودن فیلمنامه و یا کارگردانی های ضعیف در فروش آن شکست خورده اند. اما در بین تمام این فیلم ها تعداد انگشت شماری از آنها هستند که به معنای واقعی ، ترس را به وجود مخاطب می آورند و در تکمیل مهم ترین هدف خود یعنی ترساندن سربلند بیرون آمده اند و توانسته اند تا سبک جدیدی را به دنیای ژانر وحشت اضافه کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی 10 مورد از ترسناک ترین فیلم های دهه گذشته بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم .

The Babadook (2014)

وجود صداگذاری های ترسناک و جامپ اسکیر ها در هر فیلمی کافی است تا بیشتر مخاطبان را مضطرب نگه دارد، اما در مورد فیلم‌هایی مانند بابادوک این موضوع کمی متفاوت است. این فیلم توانسته است با کمترین استفاده از مهم ترین و اصلی ترین عناصر فیلم های ترسناک که در بالا ذکر شد ، به بهترین نحو ممکن و با استفاده از بازیگران و فضاسازی های دیدنی ، مخاطب را به اوج استرس و ترس برساند.

این فیل بدون شک یکی از بهترین و خلاقانه ترین فیلم های ترسناک یک دهه گذشته است که توانسته است نمره 6.8 را از IMDB و 98 را از Rotten Tomatoes دریافت کند که پیشنهاد می کنیم اگر طرفدار ژانر وحشت هستید ، حتما آن را تماشا کنید.

Hereditary (2018)

Hereditary (2018) 

فیلم موروثی به دلیل طولانی بودن زمان آن کمی دیر پیش می رود اما باید گفت که واقعا ارزش تماشای آن را دارد. فیلم به طرز استادانه ای تنش های مختلفی ایجاد می کند که هر کدام از قبلی وحشتناکتر هستند و شما را بیشتر از قبل گیج و گمراه خواهند کرد .

روند پیشروی فیلم به گونه ای است که در اوایل آن همه چیز عادی به نظر می رسد و هرچه که به پایان آن نزدیک تر می شوید ، سوال ها و پرسش هایتان بیشتر می شود و داستان بیشتر از قبل به سمت شیطانی و اهریمنی شدن پیش می رود.

ناگفته نماند که تیم بازیگری این فیلم واقعا شاهکار کرده اند و به بهترین نحو ممکن فیلمنامه را به اجرا درابرده اند که همین اجرای قوی و بی عیب و نقص آنها باعث شد که این فیلم به یکی از موفق ترین فیلم های ترسناک چند سال اخیر تبدیل شود و همچنین نمرات بالایی را هم از طرف منتقدین و هم از طرف مخاطبین دریافت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای سینما و تلویزیون حتما به سایت ما سر بزنید.

Sinister (2012)

برخی از بهترین فیلم‌های ترسناک دهه گذشته یکسری از سبک‌های کلاسیک را که در طول مدت‌های طولانی در فیلم های ترسناک استفاده می‌شد را به کل تغییر دادند. Sinister یک مثال عالی از این مورد است که یک داستان ترسناک سنتی را به چیزی بسیار وحشتناک تر تبدیل کرد.

این فیلم دارای پیچش ها و چالش های بسیار منحصر به فردی است که پس از پایان ، عمیقا در ذهن مخاطبانش فرو می رود و فکرشان را درگیر خود می کند.

داستان کلی فیلم درباره نوار های ویدئویی است که صحنه ها وحشتناکی از قتل خانواده ها به وسیله فردی نامشخص را به نمایش می گذارند و نویسنده ای که درحال نوشتن کتاب جدید خود است درحال بررسی دقیق آن نوار هاست و طولی نمی کشد که نکات بسیار تاریکی را در آن نوار ها کشف می کند که باعث درگیری خودش و خانواده اش با موجودی خبیث می شود.

پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال یک ماجراجویی جذاب و ترسناک هستید ، این فیلم را به هیچ وجه از دست ندهید.

The Conjuring (2013)

im2337373720ge3

یکی از معروف ترین و نام آشناترین فیلم های ترسناک چندین سال اخیر ، سینمایی احضار یا همان Conjuring است که به احتمال زیاد همه طرفداران ژانر وحشت برای یکبار هم که شده است ، آن را تماشا کرده اند. این فیلم آنقدر موفق بود که توانستد فرنچایز مخصوص خود را ایجاد و چندین فیلم فرعی در همین دنیا را تولید کند که در آن به معرفی کامل تر کاراکتر های اصلی این جهان می پردازد.

شاید داستان فیلم در نگاه اول کمی تکراری به نظر برسد ، اما توجه داشته باشید که نوع کارگردانی این فیلم کاملا متفاوت است و صحنه های ترسناک آن به طوری ساخته و تنظیم شده است که به ناگهانی ترین شکل ممکن مخاطبان را با موجودات اهریمنی روبرو می کند و بیشتر صحنه های آن اصلا قابل پیش بینی نیستند. همچنین جمله ای که در اول فیلم نوشته می شود ، می تواند ترسناک تر بودن آن را ده ها برابر کند و آن جمله چیزی نیست جز ” بر اساس یک داستان واقعی ” .

این فیلم بر اساس پرونده های واقعی اد و لورین وارن ساخته شده است که در پایان فیلم نیز می توانید تصاویر واقعی آنها را مشاهده کنید؛ این موضوع باعث می شود که هر مخاطبی هم که هیچ اعتقادی به ارواح و داستان های ترسناک نداشته باشد، با دیدن این جمله به فکر فرو برود و بیشتر روی فیلم متمرکز بشود.

Midsommar (2019)

آری آستر، کارگردان Hereditary، پیش از این به لطف اکرانشان در سال 2018، نام خود را به عنوان یکی از نام‌های بزرگ در زمینه فیلم های ترسناک معرفی کرده بود. به همین دلیل، هواداران مشتاقانه منتظر فیلم نیمه تابستان ( Midsommar ) بودند به این امید که به همان اندازه فیلم قبلی او ترسناک و میخکوب کننده باشد. خوشبختانه، این فیلم نیز توانست تا موفقیت های بسیار بزرگی را به دست بیاورد و در کنار فیلم موروثی به یکی از عجیب ترین و ترسناک ترین فیلم های دهه اخیر تبدیل شود.

داستان فیلم زوجی را دنبال می کند که در تلاش برای ترمیم رابطه خود به یک سفر به یک جشنواره تابستانی در سوئد می روند و طولی نمی کشد که متوجه این می شوند که هیچ چیزی در آن منطقه با عقل جور در نمی آید و گردش تابستانی ساده آنها ناگهان تبدیل به یک کابوس تاریک و ترسناک می شود.

برای دانلود آخرین فیلم ها و سریال ها حتما به سایت ما سر بزنید.

Insidious (2010)

im2337373724564

فیلم Insidious ساخته کارگردان جیمز وان ، مشابه سری فیلم های احضار ، جهان مخصوص به خود را دارد و دقیقا مانند آن پر از داستان ها و ماجراجویی های تاریک و ترسناک است که به طور پیوسته تنش هایی را برای بینندگان ایجاد می کند که می تواند ضربان قلب شما را تا حد زیادی بالا ببرد.

داستان از جایی شروع می شود که پسر خانواده ای به طور ناگهانی به کما می رود ،درحالی که تمام علائم حیاتی بدن او به صورت طبیعی است ، اما هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد و گویا توسط موجودی تسخیر شده است.

خانواده او پس از مشورت با چندین نفر سرانجام تصمیم می گیرند تا با یک گروه متخصص موضوعات ماوراءالطبیعه تماس بگیرند و از آنها بخواهند تا به مشکل آنها رسیدگی کنند. پس از حضور آنها و بررسی های اولیه ، به چیزی بر می خورند که باور آن بسیار سخت و ترسناک است.

سری فیلم های Insidious بدون شک یکی از خلاقانه ترین و ترسناک ترین فیلم های ساخته شده است که در دهه اخیر توانسته است طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

It Follows (2014)

این فیلم نیز روند پیشروی بسیار کندی دارد اما همین موضوع باعث عمیق تر شدن مخاطب در داستان فیلم و چندین برابر شدن ترس درون آن می شود.

یکی از ترس های همگانی تمام مردم جهان این است که حس کنند کسی یا چیزی همیشه در پشت سر آنها قرار دارد و درحال تعقیب آنهاست ؛ این فیلم دقیقا روی همین ترس مانور می دهد و داستان از جایی شروع می شود که یک دختر جوان در طی اتفاقی مجبور می شود تا با یک موجود ماوراءالطبیعی مقابله کند و از هر کسی که درحال تعقیب و دنبال کردن اوست فرار کند ، چرا که این موجود در شکل انسان های مختلف به تعقیب او می پردازد و اگر به او برسد ، مرگ او حتمی است.

اگر از تماشای فیلم های پر استرس و نگران کننده لذت می برید ؛ این فیلم دقیقا مخصوص شما ساخته شده است.

Train To Busan ( 2016 )

Train To Busan ( 2016 )

اگر شما هم طرفدار فیلم های آخرالزمانی هستید و به موجوداتی مانند زامبی ها علاقه دارید ؛ فیلم قطار به بوسان مخصوص شماست.

بدون شک یکی از بهترین فیلم های زامبی ای ساخته شده در دهه گذشته همین فیلم است که با فیلمنامه و کادر بازیگری جذابش توانسته است یک تجربه دلهره آور و ترسناک را به مخاطبان خود ارائه دهد که به مدت دو ساعت شما را در جای خود میخکوب می کند.

اکثر فیلم های آخرالزمانی دارای یک قهرمان خاص است که هیچ صدمه ای نمی بیند و همیشه و در همه جا برنده مبارزه است ، اما این فیلم کاملا این قانون را نقض کرده است و اتفاقاتی را در آن رقم می زند که بینندگان از دیدن آن متعجب می شوند.

این فیلم هچنین یکی از موفق ترین و پرفروش ترین فیلم های سینمای کره جنوبی است که تواسنته چزی حدود 100 میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد.

A Quiet Place ( 2018 )

یکی دیگر از فیلم های با موضوع آخرالزمانی ، فیلم یک مکان ساکت است که با خلق موضوع و جهانی جدید توانست مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند.

در این فیلم بیشتر مردم دنیا کشته شده اند و جهان از ترس روبرو شدن با موجودات عجیب و درنده که به زمین آمده اند به سکوت فرو رفته است که همین موضوع باعث می شود در فیلم دیالوگ های بسیار کمی وجود داشته باشد و همچنین بعضی صحنه ها آنقدر بی ساده هستند که به اشتباه فکر می کنید سیستم صوتی دستگاهتان به مشکل خورده است!

لحظات بسیار پر استرس و ترسناکی در این فیلم وجود دارد که نفس را در سینتان حبس می کند و باعث می شود شما هم از ترس شنیده شدن صدایتان توسط موجودات داخل فیلم، به سکوت فرو بروید و آرام تر نفس بکشید.

سری A Quiet Place نیز مانند Conjuring و Insidious ، جهان خاص خود را دارد و دنیایی را خلق کرده است که تقریبا با تمام فیلم های دیگر فرق دارد و ویژگی هایش منحصر به فرد است .

Get Out (2017)

Get Out (2017)

ژانر وحشت همیشه یک آینه اجتماعی مؤثر برای ما بوده است، و در این دهه هیچ چیز به اندازه فیلم جردن پیل، که مسلما یکی از مهم‌ترین فیلم های ترسناک از نظر فرهنگی در دهه 2010 بود، آشکار نبود.

کریس (دانیل کالویا)، عکاس آمریکایی-آفریقایی تبار، مدتی است که با دوست سفیدپوست خود رز (الیسون ویلیامز) رابطه عاشقانه دارد که بالاخره بعد از مدت ها زمان ملاقات او با والدین رز فرا می رسد. کریس با ورود به خانه خانوادگی آنها در شمال ایالت خود، با استقبال گرمی روبرو می شود، اگرچه تنش های نژادی با حضور خدمتکاران سیاه پوست خانواده تشدید می شود. با افزایش ناراحتی او، کریس به زودی شروع به درک دلیل واقعی حضور خود در آنجا می کند.

این فیلم از نظر نشان دادن دشمنی های همیشگی سیاه پوستان و سفید پستان حرف های زیادی برای گفتن دارد و همچنین در نشان دادن المان های ترسناک نیز بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است تا یکی از بالاترین نمرات سایت Rotten Tomatoes ( 98 درصد ) را کسب کند و مبلغی حدود 256 میلیون دلار نیز از فروش آن به دست بیاورد.

نقد و بررسی فیلم Get Out

 {jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها