صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : رولند امریش: مارول و «جنگ ستارگان» باعث نابودی سینما شده اند!

رولند امریش: مارول و «جنگ ستارگان» باعث نابودی سینما شده اند!

moonfall showcases ordinary fo0015

«رولند امریش» کارگردان فیلم بلاکباستر «روز استقلال» (Independence Day) و به‌تازگی «سقوط ماه» (Moonfall) آخرین فیلمسازی است که مارول را عامل «نابودی» سینما دانسته است. این کارگردان در مصاحبه با «دن آو گیک» می‌گوید «جنگ ستارگان» (Star Wars) و فیلم‌های ابرقهرمانی مارول و دی‌سی صنعت فیلمسازی را «کمی نابود» کرده‌اند.

فیلم «سقوط ماه» امریش با بودجه ۱۴۰ میلیون دلاری توسط لاینزگیت تولید شده و نمونه نادری از پروژه‌هایی است که در سال‌های اخیر با بودجه متوسط ساخته شده‌اند. امریش در پاسخ به این پرسش که آیا ژانر فیلم‌های بلایای طبیعی در چند سال گذشته تغییر کرده است یا نه می‌گوید: «بله. به این علت که طبیعتاً، مارول و دی‌سی کامیکس و «جنگ ستارگان» سلطه پیدا کرده‌اند. کمی صنعت ما را به نابودی کشانده، چون دیگر هیچ‌کس فیلم اریجینالی تولید نمی‌کند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، امریش اضافه می‌کند: «باید فیلم‌های جدید و جسورانه ساخت، می‌دانید؟ به نظر من، کریستفر نولان استاد این کار است. او کسی است که می‌تواند در مورد هر موضوعی که می‌خواهد فیلم بسازد. کار من کمی دشوارتر است، اما همچنان نامی دارم که به اندازه کافی شناخته‌شده است – به‌ویژه وقتی [یک فیلم در ژانر] بلایای طبیعی باشد یا به نحوی مضمون بلایای طبیعی را در خود داشته باشد.»

امریش پس از «روز استقلال: بازخیز» (Independence Day: Resurgence) اعتراف کرده بود که از تولید این دنباله در سال ۲۰۱۶ پشیمان است. او به «یاهو» گفته بود که از دست دادن «ویل اسمیت» در نقش اول باعث شده بود این فیلم یک دنباله هالیوودی غیر-اریجینال و معمولی شود: «باید از تولید فیلم دست می‌کشیدم چون فیلمنامه بسیاری بهتری داشتیم، اما از سوی دیگر باید به‌سرعت فیلمنامه دیگری سر هم می‌کردم. باید پاسخ منفی می‌دادم چون ناگهان می‌خواستم چیزی بسازم که به خاطرش خودم را سرزنش می‌کنم: یک دنباله.»

امریش در سال ۲۰۱۹ به «اینسایدر» گفته بود که هر وقت فیلم‌های مارول را می‌بیند چشمانش خواب‌آلود می‌شود: «این فیلم‌ها را در هواپیما می‌بینم تا بتوانم بخوابم.»

این کارگردان هفته گذشته به «ورایتی» گفته بود که تمایلی به تولید فیلم در مورد «مریض شدن انسان‌ها» ندارد: «کار بسیار غم‌انگیزی است. «شیوع» (Contagion) ساخته شده که فیلم بسیار خوبی است، اما فیلم محبوب من نیست.»

«سقوط ماه» ۴ فوریه در سالن‌های سینما اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها