صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید لینچ بازیگر فیلم «The Fabelmans» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ شد!

دیوید لینچ بازیگر فیلم «The Fabelmans» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ شد!

اسپیلبرگ دیوید لینچ

«دیوید لینچ» به فهرست بازیگران فیلم «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» ملحق شد.

«فیبلمن‌ها» اولین همکاری میان لینچ و اسپیلبرگ خواهد بود. این دو فیلمساز در دهه ۱۹۷۰ به شهرت رسیدند. لینچ با فیلم‌هایی چون «جاده مالهالند» (Mulholland Drive) و «مخمل آبی» (Blue Velvet) و سریال «تویین پیکس» (Twin Peaks) شناخته می‌شود و با «مرد فیل‌نما» (The Elephant Man) هشت نامزدی اسکار را دریافت کرد. فیلم جنایی و رمانتیک «روح سرکش» (Wild at Heart) او نیز در سال ۱۹۹۰ برنده نخل طلای جشنواره کن شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، لینچ جدا از کارگردانی، گاهی بازی در نقش‌های غیرمنتظره‌ای را می‌پذیرد. او در سریال «تویین پیکس» نقش مأمور اف‌بی‌آی «گوردن کول» را بازی کرده و سابقه نقش‌آفرینی در سریال «لویی» (Louie) و «شوی کلیولند» (The Cleveland Show) را دارد.

پیش‌تر گزارش شده بود که «میشل ویلیامز»، «سث روگن»، «پل دینو»، «جولیا باترز» و بازیگر تازه‌وارد «گابریل لابل» به این فیلم نیمه-اتوبیوگرافیکال پیوسته‌اند. انتظار می‌رود ویلیامز و دینو نقش والدین اسپیلبرگ و روگن نقش عموی کارگردان را بازی کنند. لابل نقش شخصیتی به نام «سمی» را بازی خواهد کرد که مشتاق فیلمسازی است، در حالی که باترز نقش خواهر او «آن» را بازی می‌کند. دیگر بازیگران فیلم «اوکس فگلی»، «کلوئی ایست»، «سم رکنر»، «جاد هرش»، «رابین بارتلت»، «جاناتان هدری»، «جینی برلین» و «ایزابل کاسمن» خواهند بود.

اسپیلبرگ فیلمنامه‌ این فیلم را با همکاری «تونی کوشنر» به نگارش درآورده است. این دو در بازسازی «داستان وست ساید» (West Side Story)، «مونیخ» (Munich) و «لینکلن»‌ (Lincoln) همکاری کرده بودند. عنوان فیلم احتمالاً ارجاعی است که به نام خانوادگی پیشین خانواده و نیز شخصیت «قصه‌گو» (Fable Man) اسپیلبرگ. این پروژه به نظر شخصی‌ترین فیلم بلند کارگردان «هوش مصنوعی» (A.I. – Artificial Intelligence) تا امروز است.

یونیورسال فیلم «فیبلمن‌ها» را در ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ اکران می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها