صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : «آکوافینا» پس از مواجه به انتقادات، توییتر را ترک کرد

«آکوافینا» پس از مواجه به انتقادات، توییتر را ترک کرد

آکوافینا

بازیگر فیلم‌های مارول پس از مواجه شدن با انتقاد اعلام کرد که توییتر را ترک می‌کند.

«آکوافینا» پس از واکنش نشان دادن به یک انتقاد اعلام کرد که توییتر را ترک خواهد کرد. این کمدین با نام واقعی «نورا لام» که در فیلم «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi And The Legend Of The Ten Rings) مارول نقش‌آفرینی کرده، و از پدری چینی-آمریکایی و مادری کره‌ای متولد شده، اخیراً به دلیل استفاده از لهجه «انگلیسی آفریقایی آمریکایی بومی» (AAVE) یا «بلکسنت» که اغلب در میان سیاه‌پوستان آمریکا رواج دارد، با انتقاد مواجه شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این بازیگر ۳۳ ساله این هفته به ۲۶۲ هزار دنبال‌کننده‌اش در توییتر با انتشار بیانیه‌ای طولانی اعلام کرد دیگر از این پلتفرم استفاده نخواهد کرد: «برای همه‌چیز یک زمینه سیاسی اجتماعی وجود دارد، به‌ویژه زمینه تاریخی جامعه آفریقایی آمریکاییان در این کشور. اما در زندگی، فرهنگ زبان‌پذیری، فرهنگ مهاجرپذیری، و اصطلاحات عامیانه فضای اجتناب‌ناپذیر شبکه جهانی اینترنت، همگی در مشخص کردن مرز میان توهین و فرهنگ عامه نقش تعیین‌کننده دارد. اما به عنوان یک رنگین‌پوست غیر-سیاه، این حقیقت را می‌پذیرم که همیشه گوش خواهم داد و بی‌وقفه تلاش می‌کنم تاریخ و زمینه زبان آفریقایی تباران آمریکا را درک کنم، اینکه چه چیزی در جهت پیشرفت هریک از گروه‌های به‌حاشیه‌رانده شده شایسته دانسته می‌شود یا به عکس.»

آکوافینا تأکید می‌کند که «تمسخر، تحقیر، یا نامهربانی به هر شکل ممکن با دیگران: به‌سادگی. با. ذات. من. سازگار. نیست. هرگز نبوده و هرگز نخواهد بود. پیشینه مهاجر بودن من باعث شده هویت آمریکایی خود را با دیدن فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، همراهی با همکلاسی‌هایم، و عشق و احترامی که برای هیپ هاپ قائلم، کشف کنم.»

او ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم آمریکایی‌های آسیایی تبار، به عنوان یک گروه [اقلیت] هنوز در تلاشند بدانند این مسیر برایشان چه معنایی دارد – چه چیزی درست است و به کجا تعلق ندارند.» آکوافینا اضافه می‌کند که هنوز در حال فراگرفتن است و سپس اعلام می‌کند که پلتفرم توییتر را برای حفظ سلامت روان خود ترک می‌کند: «خوب، چند سال بعد می‌بینمت توییتر – به توصیه تراپیستم.»

آکوافینا می‌گوید با وجود دوری از توییتر، در شبکه‌های اجتماعی دیگری که «نمی‌گویند خودت را بکش» حضور خواهد داشت. صفحه توییتر این بازیگر تا سال ۲۰۲۴ توسط نمایندگان او مدیریت خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها