صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 8 شاخه مراسم اسکار از پخش زنده محروم شدند!

8 شاخه مراسم اسکار از پخش زنده محروم شدند!

اسکار 2022

هشت جایزه از بیست و سه جایزه در مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۲۲ به صورت زنده اهدا نخواهد شد. اهدای این جوایز پیش از برگزاری ضبط خواهد شد و در حین پخش زنده به نمایش درخواهد آمد. «دیوید روبین» مدیر «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) با ارسال نامه‌ای به نامزدها و اعضا علت این تغییر را توضیح داده است اما به نظر می‌رسد که این اقدام تلاشی برای نشاندن مخاطبین پای تلویزیون است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما،با توجه به اینکه «تل‌ماسه» (Dune) برادران وارنر تنها عنوان نامزد بهترین است که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروخته، و فیلم‌های محبوبی چون «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) و «مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) در میان نامزدهای بهترین فیلم دیده نمی‌شوند، آکادمی روش‌های مختلفی از جمله اضافه کردن جایزه اسکار مردمی که البته با انتقادهای زیادی روبرو شد، در تکاپوی جذب مخاطبین جوان‌تر است. کاربران توییتر می‌توانند با هشتگ‌های مشخص محبوب‌ترین فیلم سال را انتخاب کنند.

در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد شده بود که نسخه ضبط شده اهدای جوایز در بعضی از شاخه‌ها در حین برگزاری مراسم زنده روی ایر برود، اما آکادمی در آن زمان پس از مواجه شدن با انتقاد چنین نکرد. اما امسال سرانجام آکادمی از خط قرمزهای خودش عبور کرده و جوایز بخش‌های بهترین مستند کوتاه، تدوین فیلم، گریم، موسیقی متن، طراحی صحنه، فیلم کوتاه انیمیشن، فیلم کوتاه لایو-اکشن و صدا را به صورت زنده پخش نمی‌کند.

به این ترتیب تنها جوایز بخش‌های بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل، بهترین بازیگر زن نقش اول، بهترین بازیگر زن نقش مکمل، بهترین فیلم انیمیشن بلند، بهترین فیلمبرداری، بهترین طراحی لباس، بهترین کارگردانی، بهترین مستند بلند، بهترین فیلم بلند بین‌المللی، بهترین ترانه اریجینال، بهترین جلوه‌های بصری، بهترین فیلمنامه اقتباس‌شده، بهترین فیلمنامه اریجینال و بهترین فیلم پخش زنده خواهد شد.

آکادمی تأکید می‌کند که جوایز حذف شده در حین برگزاری فرش قرمز یا مدت‌ها پیش از مراسم اصلی اهدا نخواهند شد بلکه درست پیش از شروع پخش زنده تلویزیونی و در مقابل افراد حاضر در سالن نمایش دولبی اهدا خواهند شد و سپس در خلال پخش سه ساعته مراسم تدوین و روی ایر می‌روند.

مراسم اهدای جوایز تونی و گرمی در سال‌های اخیر با همین روش بعضی از جوایز را اهدا کرده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها