صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بازیگرانی که قدشان در فیلم های مشهور تغییر کرد! + تصاویر

بازیگرانی که قدشان در فیلم های مشهور تغییر کرد! + تصاویر

2 2d66b751b59b9fb3bb4be094df

 فیلمسازها دست به هر کاری می زنند تا بازیگران شان در فیلم همانطوری به نظر برسند که نقش شان ایجاب می کند. مثلاً موهای بعضی بازیگرها را باید رنگ کرد، بعضی بازیگرها باید لهجه ی خود را تغییر دهند و بعضی هم باید ماه ها ورزش کنند تا اندام متناسبی پیدا کنند.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، اما اگر بازیگر ایفاگر نقشی باشد که قد آن بسیار بالاتر از قد خود او است، فیلمسازها از ترفندهای مختلفی برای حل این مسأله کمک می گیرند. در ادامه نمونه هایی از آن را شرح خواهیم داد.

جیلین اندرسون

 

دیوید دوکاونی ۱۸۲ سانتیمتر قد دارد. برای داشتن صحنه هایی بهتر از جهت بصری، قد همبازی او در سریال «پرونده های مجهول» (The X-Files) یعنی جیلین اندرسون نباید کمتر از ۱۶۰ سانتیمتر به نظر می رسید. به گفته ی اندرسون، در سکانس هایی که این دو شخصیت باهم وارد اتاقی می شدند و کارت شناسایی خود را نشان دادند، او باید روی یک جعبه می ایستاد تا قدش بلندتر به نظر برسد. یک بار در یکی از همین سکانس ها، اندرسون به سرعت به سمت دوربین چرخیده و پایین افتاده بود چون فراموش کرده روی یک جعبه ایستاده بود.

جاش هاچرسون

سازندگان فیلم «عطش مبارزه» (The Hunger Games) موفق شدند با فیلمبرداری هوشمندانه اختلاف قد بازیگران آن را از چشم مخاطبان پنهان نگه دارند. در واقعیت قد جاش هاچرسون ۱۶۵ سانتیمتر و قد جنیفر لارنس ۱۷۵ سانتیمتر است. هاچرسون البته مشکلی با قد خود ندارد و بارها آن را دستمایه ی شوخی هایش با خود قرار داده است.

دنیل رادکلیف

 دنیل رادکلیف

این هم یک نمونه ی دیگر از کمک گرفتن از فیلمبرداری هوشمندانه برای مخفی کردن اختلاف قد بازیگران است. در واقعیت، دنیل رادکلیف از اِما واتسون و روپرت گرینت کوتاه تر است. اما به گفته ی رادکلیف، این امر مشکلی برای حرفه ی او ایجاد نمی کند. او گفته تام کروز و داستین هافمن بازیگران بسیار موفقی هستند که قد چندان بلندی ندارند.

رادکلیف یک بار به شوخی گفت: «می توانم نقش سرباز بازی کنم. قد یک تفنگدار دریایی باید حداقل ۱۵۲ سانتیمتر باشد که من از آن خیلی بالاتر هستم. ولی نمی توانم خودم را در نقش یک بازیکن مدافع فوتبال آمریکایی جدی بگیرم که حق هم دارم.»

رابی کالترین

 رابی کالترین

رابرت داونی جونیور

در کتاب های «هری پاتر» (Harry Potter) شخصیت هاگرید قد بسیاری بلندی، ۲ برابر بیشتر از یک فرد عادی دارد. اما در واقعیت، رابی کالترین، بازیگر این نقش در فیلم های «هری پاتر» تنها ۱۸۵ سانتیمتر قد دارد. کارگردان دو فیلم اول «هری پاتر»، کریس کلمبوس گفته اگر آن زمان پول و منابع تکنیکی در اختیار داشت، می توانست هاگرید را بلندتر از این هم نشان دهد.

رابرت داونی جونیور

 رابرت داونی جونیور

اگر قد واقعی بازیگران فیلم «مرد آهنی» (Iron Man) را می دانستید، بعضی صحنه های آن برایتان عجیب بود. در فیلم می بینیم که شخصیت تونی استارک از دستیار خود بسیار بلندتر است اما رابرت داونی جونیور ۱۷۴ سانتیمتر قد دارد و گوئینت پالترو ۱۷۵ سانتیمتر. به علاوه، پالترو در فیلم همیشه کفش پاشنه بلند به پا داشت.

بنابراین سازندگان این فیلم باید سعی می کردند قد رابرت داونی جونیور بلندتر به نظر برسد.به همین دلیل، او کفش پاشنه بلند می پوشید و اینطور که گفته می شود در فیلم «شرلوک هلمز» (Sherlock Holmes) هم از همین ترفند برای بلندتر دیده شدن قد رابرت داونی جونیور استفاده شده بود.

اینگرید برگمن

 اینگرید برگمن

اگر فیلم «کازابلانکا» (Casablanca) را با دقت تماشا کرده باشید، شاید متوجه شده باشید که اختلاف قد اینگرید برگمن و همفری بوگارت در طول فیلم ثابت نیست. نکته اینجا است که کارگردان فیلم می خواست بلندتر بودن قد برگمن از قد بوگارت را پنهان کند. برای این منظور، کارگردان بوگارت را روی جعبه و بالش می نشاند و در بعضی صحنه ها، برگمن حتی مجبور می شد با خم کردن پاهایش، قد خود را کوتاه تر کند.

وین دیزل

 وین دیزل

برخی رسانه ها از یک مشاجره ی احتمالی میان وین دیزل و دواین جانسون در هنگام ساخت فیلم «سریع و خشن» (Fast & Furious) گفته اند. بعد از این مشاجره، آن ها دیگر حاضر به کار با یکدیگر نشدند و این در حالی بود که هنوز تعدادی از سکانس های مشترک آن ها ضبط نشده بود. برای حل این مشکل، از آن ها به طور جداگانه فیلمبرداری شد و در مرحله ی تدوین صحنه های آن ها در کنار هم قرار داده شد.

بعضی صحنه ها در فیلم «سریع و خشن» بسیار عجیب هستند. دیزل در کنار جانسون غول پیکر به نظر می رسد، اتفاقی که احتمالاً درنتیجه ی تلاشی نامناسب برای بلندتر دیده شدن او رخ داده است.

مایکل کلارک دانکن

 مایکل کلارک دانکن

مایکل کلارک دانکن

مایکل کلارک دانکن در فیلم «مسیر سبز» (The Green Mile) در مقایسه با باقی بازیگران غول پیکر به نظر می رسد. اما درحقیقت او تنها ۲ سانتیمتر از دیوید مورس بلندتر بود. قد دانکن ۱۹۳ سانتیمتر بود، قد تام هنکس ۱۸۳ سانتیمتر است و مورس نیز ۱۹۱ سانتیمتر. برای ایجاد این خطای دید، از ترفندهای مختلفی استفاده شد. مثلاً تخت دانکن کوچک تر از معمول بود تا او غول پیکر به نظر برسد. این ترفند در مورد باقی اسباب و وسایل اطراف او هم به کار رفته بود.

اسکارلت جوهانسون

اسکارلت جوهانسون

در دنیای مارول، بسیاری از شخصیت ها باید از جهت ظاهری دستخوش تغییرات زیادی می شدند. مثلاً شخصیت کاپیتان آمریکا پیش از تبدیل شدنش کوتاه تر و لاغرتر نشان داده می شد. اسکارلت جوهانسون هم باید بلندتر دیده می شد تا در کنار همبازی اش، کریس ایوانز خوب به نظر می رسید. قد جوهانسون ۱۶۰ سانتیمتر است و قد ایوانز ۱۸۳ سانتیمتر.

تام هاردی

تام هاردی

برای ایفای نقش «بین» در فیلم «شوالیه تاریکی برمی خیزد» (The Dark Knight Rises) تام هاردی مجبور شد سخت ورزش کند و صدای خود را هم تغییر دهد تا ترسناک تر به نظر برسد. به علاوه، این بازیگر باید بلندتر دیده می شد تا در کنار همبازی اش، کریستین بیل خوب به نظر برسد. او مجبور بود کفش هایی به پا کند که کفی بسیار بلندی داشت.

قد تام هاردی ۱۷۵ سانتیمتر و قد کریستین بیل ۱۸۳ سانتیمتر است.

مایلی سایرس

مایلی سایرس 

در فیلم «آخرین آواز» (The Last Song) مایلی سایرس کوتاه تر از همبازی اش، لیام همسورث به نظر می رسد، اما تنها اندکی. سازندگان فیلم موفق شدند اختلاف قد زیاد آن ها را پنهان نگه دارند. قد سایرس ۱۶۵ سانتیمتر است و قد همسورث ۱۹۱ سانتیمتر.

ریس ویترسپون

مایلی سایرس

هر جا که فهرستی هالیوودی های قد کوتاه باشد، ریس ویرسپون هرگز از قلم نمی افتد. او تنها ۱۵۷ سانتیمتر قد دارد. در فیلم «آب برای فیل ها» (Water for Elephants) همبازی او رابرت پتینسون بود. در فیلم اختلاف قد آن ها چندان زیاد به نظر نمی رسد اما در واقعیت اینگونه نیست، چون پتینسون ۱۸۵ سانتیمتر قد دارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها