صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کریستوفر نولان به نژاد پرستی متهم شد!

کریستوفر نولان به نژاد پرستی متهم شد!

کریستوفر نولان

به دنبال انتخاب «ماتیاس شوایگهوفر» بازیگر «ارتش مردگان» (Army of the Dead) برای «اوپهایمر» (Oppenheimer)، برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی «کریستفر نولان» کارگردان فیلم را متهم به انتخاب بازیگران منحصراً سفیدپوست کردند.

یکی از کاربران توییتر می‌نویسد: «یک نفر باید تحقیق کند که این بازیگران ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در [حمله سفیدپوستان افراطی به ساختمان کنگره] کجا بوده‌اند.» کاربری دیگر می‌نویسد: «این حقیقت را اضافه کنید که به «زویی کراویتس» پس از آزمون بازیگری برای سه‌گانه «بتمن» نولان [به خاطر رنگ پوستش] گفته بودند «بیش از حد [پایین] شهری» است.»

«دینا شوارتس» نویسنده نوشته است: «تصور کنید که یک بازیگر سفید هستید و برای این فیلم انتخاب نشده‌اید. تحقیرآمیز خواهد بود.» کاربر دیگری می‌نویسد:‌ «برای یک بار هم که شده از انتخاب بازیگران سفید خوشحالم چون نمی‌خواهم [بازیگران سیاه‌پوستی چون] من در فیلمی در مورد «بمب اتم» حضور داشته باشند.»

یک کاربر دیگر از سوی دیگر تصویری از دانشمندان تماماً سفیدپوست «پروژه منهتن» به اشتراک می‌گذارد و از نولان حمایت می‌کند. کاربری دیگر می‌گوید: «کسانی که از انتخاب بازیگران سفید انتقاد می‌کنند به روشنی چیزی در مورد «پروژه منهتن» در دهه ۱۹۴۰ نمی‌دانند.» یکی از هواداران «ارباب حلقه‌ها» می‌گوید:‌ «لعنت به این اظهار نظرهای نفرت‌پراکنانه. تصور کنید چه هرج‌ومرجی پیش می‌آمد اگر «ارباب حلقه‌ها» امروز عرضه می‌شد.»

«ویلیام وو» نویسنده، با لحنی شبیه به توییت «شان اوکانل» نویسنده نقد جنجالی انیمیشن «سرخ شدن» (Turning Red) می‌نویسد: «بعضی فیلم‌ها برای مخاطبین جهانی ساخته شده‌اند. مخاطب هدف این فیلم بسیار مشخص و محدود است. اگر شما در این گروه قرار می‌گیرید، ممکن است جواب دهد. من در این گروه نیستم. طاقت‌فرسا بود.»

علاوه بر شوایگهوفر، «امیلی بلانت»، «مت دیمون»، «رابرت داونی جونیور»، «فلورنس پیو»، «رامی مالک»، «جاش هارتنت»، «دیوید دستمالچیان»، «جک کویید»، «آلدن ارنرایک»، «اما دومونت»، «هریسون گیلبرتسون»، «جاش پک»، «دنی دفراری»، «گار برنت»، «جیمز دارسی»، «اسکات گرایمز»، «لوییس لمبارد»، «متیو مودین»، «دین دهان»، «بنی سفدی»، «کنت برانا» و «کیلین مورفی» در نقش اوپنهایمر به فیلم نولان ملحق شده‌اند.

فیلم «اوپنهایمر» به نویسندگی و کارگردانی نولان که به صورت آیمکس و در نیومکزیکو فیلمبرداری خواهد شد، یک درام بیوگرافیکال در مورد «جی. رابرت اوپنهایمر» و در خلال سال‌های جنگ جهانی دوم است و زندگی مردی را روایت خواهد کرد که او را یکی از پدران بمب اتم می‌دانند.

یونیورسال «اوپنهایمر» را ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ماه ۱۴۰۲) اکران خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها