صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نیکلاس کیج: در فیلم های سطح پایین بازی کردم تا بدهی ام را پرداخت کنم!

نیکلاس کیج: در فیلم های سطح پایین بازی کردم تا بدهی ام را پرداخت کنم!

نیکلاس کیج

«نیکلاس کیج» نزدیک به یک دهه قبل و پس از نقش‌آفرینی در فیلم‌های شکست‌خورده‌ای از جمله «شاگرد جادوگر» (The Sorcerer’s Apprentice) یا «گوست رایدر: روحیه انتقام‌جویی» (Ghost Rider: Spirit of Vengeance) به بازیگری در فیلم‌هایی روی آورد که بدون اکران در سالن‌های سینما راهی شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌های دیجیتال می‌شدند. ولخرجی‌های ستاره «گنجینه ملی» (National Treasure) با ثروت ۱۵۰ میلیون دلاری‌اش، سرانجام باعث شد که ۶.۳ میلیون دلار مالیات به آی‌آر‌اس بدهکار شود و برای پرداخت کردنش هر نقشی را بپذیرد.

کیج اخیراً در مصاحبه با مجله GQ جزئیات بیشتری از آن دوره از زندگی‌اش فاش کرده است: «طلبکاران زیادی داشتم و به آی‌آر‌اس بدهکار بودم و ماهی ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌کردم تا مادرم را از یک مؤسسه روانی بیرون نگه دارم، اما نمی‌توانستم. همه این اتفاقات همزمان پیش آمده بود.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این بازیگر ۵۸ ساله می‌گوید به‌رغم درخواست اطرافیانش نپذیرفته که در آن زمان اعلام ورشکستگی کند. در این مقطع است که کیج یکسره به بازی در فیلم‌های اغلب نکوهش‌شده‌ای روی آورد که بدون اکران در سالن‌های سینما به پلتفرم‌های دیجیتال می‌رفتند. کیج تأکید می‌کند که با این حال هیچ‌گاه نقشی که به آن‌ها باور نداشته را قبول نکرده است.

کیج می‌گوید: «وقتی چهار فیلم در سال بازی می‌کردم، فیلم پشت فیلم، همچنان باید چیزی در آن‌ها پیدا می‌کردم که تمام وجودم را به آن ببخشم. هیچ‌یک از آن‌ها موفق نبودند. هیچ‌کدام. بعضی از آن‌ها عالی‌اند، مثل «مندی» (Mandy)، اما بعضی از آن‌ها جواب نداد. با این حال، هیچ‌گاه به بی‌علاقگی نشان ندادم. بنابراین اگر تصور غلطی وجود داشته باشد، این است. اینکه در این فیلم‌ها بازی می‌کردم و علاقه‌ای نداشتم. اما علاقه داشتم.»

در گزارش GQ آمده است که کیج یک سال و نیم قبل و پس از امضای قرارداد برای فیلم «بار تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» (The Unbearable Weight of Massive Talent) بدهی‌هایش را پرداخت کرده است. کیج در این فیلم که به‌تازگی در جشنواره تگزاس (SXSW) اکران شده و نقدهای مثبتی دریافت کرده، نقش نسخه‌ای خیالی از خودش بازی می‌کند.

کیج در ادامه می‌گوید تولید فیلم‌های استودیویی مانند دنباله «گنجینه ملی ۳» دور از دسترس است، اما از بازی در عناوین مستقل لذت می‌برد: «از ساختن فیلم‌هایی مثل «خوک» (Pig) و «ترک لاس وگاس» (Leaving Las Vegas) بیش از فیلم‌هایی چون «گنجینه ملی» لذت می‌برم.»

به دنبال انتشار این مصاحبه، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از کیج ستایش کردند. «گی‌یرمو دل تورو» کارگردان «کوچه کابوس» (Nightmare Alley) می‌نویسد: «او مطلقاً هرگز و هرگز کاری نمی‌کند جز ارائه بهترین عملکردش – قبلاً گفته‌ام: بازیگری چون نیکلاس کیج وجود نداشته و نخواهد داشت. یک استاد است.» در واکنش به این توییت دل تورو، «الایژا وود» می‌نویسد: «کاملاً موافقم!»

فیلم «بار تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم» ۲۲ آوریل اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها