صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ویل اسمیت به دلیل سیلی زدن به کریس راک از آکادمی استعفا داد

ویل اسمیت به دلیل سیلی زدن به کریس راک از آکادمی استعفا داد

ویل اسمیت اسکار

«ویل اسمیت» که به دنبال سیلی زدن به «کریس راک» در مراسم اسکار نود و چهارم (Oscars 2022) با تعلیق و اخراج از آکادمی مواجه شده بود، استعفای خود را اعلام کرد. اسمیت با انتشار بیانیه دیگری رفتار خودش را «دردناک و نابخشودنی» خوانده و می‌گوید آماده پذیرش پیامدهای بعدی و تصمیم هیأت مدیره آکادمی است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اسمیت می‌گوید: «فهرست افرادی که ناراحت شدند طولانی است و کریس و خانواده او، بسیاری از دوستان نزدیک و عزیزان من، همه حضار، و مخاطبین جهانی در خانه را در بر می‌گیرد. به اعتماد آکادمی خیانت کردم. دیگر نامزدها و برندگان را محروم کردم از اینکه به خاطر اثرشان گرامی داشته شوند. دلم شکسته است.»

این بازیگر ۵۳ ساله اضافه می‌کند: «می‌خواهم تمرکز را معطوف آن‌هایی کنم که به خاطر دستاوردهایشان شایسته توجه بودند» و در پایان می‌گوید: «تغییر زمان می‌برد و من متعهد شده‌ام که اطمینان حاصل کنم هرگز اجازه ندهم خشونت بر منطق غلبه کند.»

«دیوید روبین» مدیر آکادمی در واکنش به استعفای اسمیت می‌گوید: «استعفای فوری آقای «ویل اسمیت» از «آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» را دریافت کرده و پذیرفته‌ایم. در جلسه بعدی هیأت مدیره در تاریخ ۱۸ آوریل، رسیدگی به پرونده انضباطی آقای اسمیت برای نقض استانداردهای اخلاقی آکادمی ادامه پیدا خواهد کرد.»

اسمیت یکشنبه شب گذشته در مراسم اهدای جوایز اسکار، روی صحنه رفت و به راک که با سر تراشیده همسرش شوخی کرده بود سیلی زد. آکادمی اعلام کرده است که پس از این حرکت از اسمیت به صورت غیرمستقیم و از طریق نمایندگانش درخواست کرده تا مراسم را ترک کند اما او نپذیرفته است. «ویل پکر» تهیه‌کننده این مراسم این هفته در یک مصاحبه تلویزیونی ادعا کرد که راک از او خواسته اسمیت را از سالن خارج نکنند هرچند پلیس لس‌آنجلس آماده بازداشت بوده است.

چند دقیقه پس از این اتفاق، اسمیت دوباره روی صحنه آمد تا برای «شاه ریچارد» (King Richard) اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کند. او در سخنرانی‌اش سعی کرد رفتارش را توجیه کند و خود را در جایگاه «ریچارد ویلیامز» پدر تنیس‌بازان ونوس و سرنا ویلیامز قرار داد. این سخنرانی و عذرخواهی نکردنش از راک و نیز تصمیمش برای حضور در افتر پارتی «ونتی فر» پس از مراسم، خشم برخی از اعضای آکادمی را برانگیخت.

اسمیت دوشنبه گذشته سرانجام از راک عذرخواهی کرد و گفت «شوخی در مورد مشکل پزشکی جیدا برای من تحمل‌ناپذیر بود.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها