صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بیشترین دستمزد بازیگران به ازای هر کلمه دیالوگ! + تصاویر

بیشترین دستمزد بازیگران به ازای هر کلمه دیالوگ! + تصاویر

۱۱- تام کروز (۲۰,۱۹۴ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Mission: Impossible II)

صنعت فیلمسازی به خاطر دستمزدهای نجومی اش برای ستارگان این عرصه شناخته می شود. وقتی که به هالیوود راه یافتید، وقتی پای دستمزدهای سنگین به میان می آید همه چیز به نفع شماست به طوری که  رفاه زندگی خود و نسل های بعدی خانواده تان تضمین شده خواهد بود. برخی از بازیگران مجبورند مقادیر زیادی دیالوگ را به خاطر سپرده یا در سکانس های اکشن پرتنش ظاهر شوند تا بتوانند دستمزدهای موجود در قراردادشان را دریافت کنند و صادقانه بگوییم که برای انجام کاری نه چندان زیاد دستمزدهای نجومی بگیرند. یکی از نمونه های دستمزد نجومی در مقابل بازی های کوتاه و ساده دریافت دستمزد ۳.۷ میلیون دلاری مارلون براندو برای حضوری کمتر از ۲۰ دقیقه در فیلم Superman II است.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در اینجا تمرکزمان روی مقدار دیالوگ هاست و البته نقش آفرینی هایی که دستمزدهای قابل توجهی داشته اما دیالوگ های آن ها بسیار کم بوده است. این بدان معنا نیست که این بازیگران لیاقت دستمزدهایشان در این نقش ها را ندارند و تنها به محاسبه مقدار دستمزد این بازیگران بر اساس تعداد دیالوگ هایی که به زبان آورده اند خواهیم پرداخت.

۱۱- تام کروز (۲۰,۱۹۴ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Mission: Impossible II)

برای حضورش در فرانچایز Mission: Impossible، تام کروز مقادیر باورنکردنی دستمزد دریافت کرده است. در طول شش فیلمی که تاکنون تام کروز در فیلم های ماموریت: غیرممکن بازی کرده، او چیزی بین ۱۲ تا ۳۰ میلیون دلار همراه با دستمزدهای اضافی و درصدی از فروش باکس آفیس فیلم ها را دریافت کرده به طوری که در مجموع دستمزد او در این شش فیلم به حدود ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. یکی از موفق ترین فیلم های این فرانچایز با بازی تام کروز فیلم Mission: Impossible II در سال ۲۰۰۰ بود که عایدی او برای آن حدود ۷۵ میلیون دلار تخمین زده می شود. در این فیلم، تام کروز تنها ۳,۷۱۴ کلمه دیالوگ به زبان می آورد و با توجه به دستمزد دریافتی، اتان هانت در فیلم دوم فرانچایز ماموریت غیرممکن به ازای هر کلمه دیالوگ ۲۰,۱۹۴ دلار دستمزد دریافت کرده است. اما با توجه به فروش های قابل توجهی که فیلم های فرانچایز ماموریت غیرممکن در پی دارد، کمپانی پارامونت هزینه زیادی در ساخت قسمت های هفتم و هشتم این فرانچایز کرده است و بدون شک دستمزد و عایدی تام کروز نیز در این فیلم های جدید این مجموعه بیش از پیش خواهد بود.

۱۰- آنجلینا جولی (۲۰,۹۳۴ دلار برای هر کلمه دیالوگ در The Tourist)

۱۰- آنجلینا جولی (۲۰,۹۳۴ دلار برای هر کلمه دیالوگ در The Tourist)

هم آنجلینا جولی و هم همبازی اش جانی دپ با حضور در تریلر The Tourist در سال ۲۰۱۰ دستمزدهای قابل توجهی دریافت کردند. جانی دپ به ازای هر کلمه دیالوگ در این فیلم دستمزدی ۲۰,۰۰۰ دلاری گرفته بود اما رقم مربوط به جولی بسیار باورنکردنی تر است. جولی در این فیلم تنها ۹۹۹ کلمه به عنوان دیالوگ در نقش یک پلیس معلق شده به نام الیس کلیفتون-وارد به زبان می آورد و دستمزد ۲۱ میلیون دلاری او بدین معناست که وی به ازای هر کلمه دیالوگ بیش از ۲۰,۹۳۴ دلار دستمزد دریافت کرده است. در حالی که بیش از یازده سال از انتشار فیلم The Tourist می گذرد، جولی و دپ هنوز هم از گرانقیمت ترین ستارگان هالیوود هستند.

برای مثال دستمزد پایه جولی برای فیلم Maleficent: Mistress of Evil در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۸ میلیون دلار بوده است در حالی که دستمزد او در فیلم قبلی این فرانچایز ۳۳ میلیون دلار بود که دستمزد پایه و درصدهای اضافی را شامل می شد. اما آنجلینا جولی تنها یکی از دو زن بازیگری است که نامشان در این فهرست دیده می شود و این موضوع تفاوت در دستمزد بین بازیگران زن و مرد هالیوودی را به خوبی نشان می دهد.

۹- آرنولد شوارتزنگر (۲۱,۴۲۹ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Terminator 2: Judgment Day)

۹- آرنولد شوارتزنگر (۲۱,۴۲۹ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Terminator 2: Judgment Day)

با گفتن جمله «هاستا لا ویستا، عزیزم» در فیلم ترمیناتور ۲، آرنولد شوارتزنگر ۸۵,۷۱۶ دلار دستمزد گرفت. برای آرنولد، قدرت ستارگی او در هنگام ساخت فیلم ترمیناتور ۲ در اوج قرار داشت و به همین خاطر بود که وی در مقایسه با ۷۵,۰۰۰ دلاری که برای حضور در فیلم اول دستمزد گرفته بود، برای فیلم دوم مجموعه ترمیناتور بیش از ۱۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. در مقابل این ۱۵ میلیون دلار دستمزد، آرنولد تنها ۷۰۰ کلمه دیالوگ به زبان می آورد که ۲۱,۴۲۹ دلار دستمزد به ازای هر کلمه دیالوگ است. برای مقایسه باید بدانید که آرنولد برای هر ۵۸ کلمه دیالوگی که در فیلم ماندگار The Terminator ساخته جیمز کامرون در سال ۱۹۸۴ در هنگام تعقیب سارا کانر به زبان آورد تنها ۱,۲۹۳ دلار دستمزد دریافت کرد. اما نه تنها دستمزد آرنولد شوارتزنگر بین این دو فیلم به شکل سرسام آوری افزایش یافت بلکه این دستمزد در سال ۲۰۰۳ و در فیلم Terminator 3: Rise of the Machines یک بار دیگر رکوردشکن شد.

او که در ابتدا برای بازگشت به این نقش بدون حضور کامرون مردد شده بود، بعد از پیشنهاد قابل توجهی ۳۰ میلیون دلاری به اضافه درصدهای اضافی راضی شد که به فیلم سوم این فرانچایز بپیوندد. علاوه بر این، به اضای هر هفته اضافی که فیلمبرداری این فیلم طول می کشد، ۱.۶ میلیون دلار دستمزد اضافی به آرنولد تعلق می گرفت و البته ۱.۵ میلیون دلار برای یک جت خصوصی، لیموزین، بادیگارد، یک سالن ورزشی حاضر در محل فیلمبرداری و سوییت های لوکس در لوکیشن های مختلف فیلم نیز به او پرداخت شد. بدین ترتیب آرنولد به ازای هر ثانیه حضور در فیلم سوم ترمیناتور بیش از ۴,۰۰۰ دلار دستمزد گرفته است.

۸- تام کروز (۲۱,۵۴۵ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Mission: Impossible)

۸- تام کروز (۲۱,۵۴۵ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Mission: Impossible)

یک مورد دیگر و باز هم یکی از فیلم های ماموریت: غیرممکن. سری فیلم های ماموریت:غیرممکن در حال حاضر موفق ترین و پرسودترین فیلم های ساخت استودیو پارامونت پیکچرز هستند، از زمانی که این فرانچایز از سال ۱۹۹۶ آغاز شد. از آن زمان تاکنون درآمد شش فیلم این فرانچایز بیش از ۳.۵ میلیارد دلار بوده است. علاوه بر پارامونت، تام کروز نیز از حضور در نقش ایتان هانت ثروت قابل توجهی به دست آورده است. زمانی که اکران اولین فیلم این مجموعه به پایان رسید، دستمزد پایه و پاداش های اضافی او به عدد قابل توجه ۷۰ میلیون دلار رسید.

نقش اصلی در جذابیت فیلم Mission: Impossible و دنباله های بعدیش را بدلکاری های دیوانه وار آن داشته اند که اکثر آن ها را خود کروز ایفا کرده است در حالی که تعداد کلماتی که کروز در فیلم اول به عنوان دیالوگ به زبان می آورد تنها ۳,۲۴۹ کلمه است. این تعداد دیالوگ در مقایسه با دیگر فیلم های این فهرست بسیار بیشتر است اما دستمزد هنگفت کروز در این فرانچایز بدان معناست که دستمزد دریافتی به ازای هر کلمه دیالوگ بیشتر از بسیاری از دستمزدهای هنگفت دیگر بازیگران است. در مورد اولین فیلم ماموریت:غیرممکن، کروز به ازای هر کلمه دیالوگ بیش از ۲۱,۵۴۵ دلار دستمزد دریافت کرد.

۷- سیگورنی ویور (۲۳,۱۲۸ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Alien: Resurrection)

۷- سیگورنی ویور (۲۳,۱۲۸ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Alien: Resurrection)

این یکی تمام آن چیزی که در مورد شکاف دستمزدی بین بازیگران مرد و زن هالیوودی وجود دارد را به شما می گوید. در حالی که همتایان مرد او دستمزدهای قابل توجهی می گرفتند، بازی سیگورنی ویور در فیلم Alien هیچگاه او را به جایگاهی نزدیک آن بازیگران مرد نمی رساند. فیلم Alien: Resurrection تنها فیلم در فرانچایز بیگانه بود که دستمزد قابل توجهی برای ویور در پی داشت اما تنها ۱۱ میلیون دلار دستمزد در کنار جایگاه تهیه کننده مشترک فیلم چیزی بود که از این دنباله نصیب ویور شد. این دستمزد بر اساس مقدار آن به ازای هر کلمه دیالوگ نیز بهترین دستمزدی است که ویور گرفته به طوری که وی به ازای هر دیالوگ در این فیلم ۲۳,۱۲۸ دلار دستمزد دریافت کرد.

این موضوع در مورد فیلم اول با نام Alien بسیار متفاوت بود، جایی که ویور برای بازی در نقش الن ریپلی تنها ۳۵,۰۰۰ دلار دستمزد دریافت کرد اما او را به یک ستاره تبدیل کرد. حتی بعد از موفقیت تجاری این فیلم نیز تنها تلاش های کامرون بود که توانست دستمزد یک میلیون دلاری برای ویور در فیلم بعدی با عنوان Aliens را تضمین کند. در فیلم ناکام Alien 3 اما ویور توانست دستمزد پایه ۴ میلیون دلاری در کنار بخشی از فروش باکس آفیس فیلم را نیز بدست بیاورد و دستمزد او در دنباله بعدی افزایش نیز یافت در حالی که سیگورنی ویور از کشته شدن شخصیت ریپلی در انتهای فیلم سوم چندان هم ناراضی نبود. دستکم کشته شدن این شخصیت باعث شد او برای بازگشت در Resurrection دستمزد قابل توجهی طلب کند.

۶- لیام نیسن (۳۵,۲۱۱ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Clash Of The Titans)

۶- لیام نیسن (۳۵,۲۱۱ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Clash Of The Titans)

اوایل سال گذشته بود که لیام نیسن از علاقه خود به بازگشت به فیلم سوم Titans در نقش زئوس گفت و نگاهی اجمالی به دستمزد او به ازای هر کلمه دیالوگ در فیلم اول این فرانچایز در سال ۲۰۱۰ با عنوان Clash of the Titans به خوبی علت این اشتیاق را نشان می دهد. این فیلم و دنباله آن با نام Wrath در سال ۲۰۱۲ به شدت مورد بی مهری منتقدان و سینماروها قرار گرفتند اما نیسن به ترتیب برای این دو فیلم ۵ میلیون و ۷ میلیون دلار دستمزد دریافت کرد. اما در زمینه بیشترین دستمزد در ازای هر کلمه دیالوگ، این فیلم Clash of the Titans بود که برای این بازیگر ایرلندی بسیار مناسب تر بود.

نیسن در این فیلم تنها ۱۴۲ کلمه به عنوان دیالوگ به زبان می آورد که با توجه به دستمزدی که دریافت کرده، ۳۵,۲۱۱ دلار به ازای هر کلمه دیالوگ خواهد بود. هر دو فیلم Clash و Wrath در باکس آفیس فروش نسبتاً خوبی داشتند هر چند فیلم سوم به احتمال زیاد فروش کمتری خواهد داشت. با توجه به شرایط کنونی صنعت سینما، به نظر نمی رسد که کمپانی برادران وارنر علاقه ای به ولخرجی قابل توجهی نزدیک به ۱۲۵ میلیون دلار برای Clash و ۱۵۰ میلیون دلار برای Wrath داشته باشد.

۵- جانی دپ (۶۶,۶۰۶ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Alice In Wonderland)

۵- جانی دپ (۶۶,۶۰۶ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Alice In Wonderland)

جانی دپ چندان با دستمزدهای هنگفت غریبه نیست و نقش بازی او در فیلم Alice In Wonderland ساخته تیم برتون در سال ۲۰۱۰ نیز نشان داد که او یکی از سودآورترین ستارگان تاریخ هالیوود است. با تنها ۶۶۱ کلمه دیالوگ در طول کل فیلم، دپ به ازای هر کلمه دیالوگ بیش از ۶۶,۶۰۶ دلار دستمزد گرفته است در حالی که گمان می رود دستمزد کلی او در این فیلم ۴۴ میلیون دلار بوده است. بر حسب تعداد دیالوگ ها، دو فیلم دیگر از جانی دپ وجود دارند که با اندکی فاصله نتوانسته اند در این فهرست قرار گیرند. برای مثال، جانی دپ در فیلم The Tourist به ازای هر کلمه دیالوگ ۱۹,۲۰۹ دلار و در فیلم Edward Scissorhands نیز ۱۴,۸۸۹ دلار به ازای هر کلمه دیالوگ دریافت کرده که فاصله زیادی با دسمتزد ۲۰,۱۹۴ دلاری تام کروز برای فیلم Mission: Impossible II ندارند.

هیچ کدام از این فیلم های جانی دپ فیلم هایی نبودند که او بالاترین دستمزدهایش را در آن ها دریافت کرده اما سودآورترین فیلم های او بر حسب مقدار دیالوگ در برابر دستمزد بوده اند. وقتی به دستمزد ۳ میلیون دلاری دپ برای ادوارد دست قیچی نگاه می کنیم می بینیم که اصلاً در مقایسه با دستمزد ۹۰ میلیون دلاری جانی دپ برای هر یک از پنج فیلم Pirates of the Caribbean قابل مقایسه نیست.

۴- کریس ایوانز (۱۰۲,۷۴۰ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Avengers: Infinity War)

۴- کریس ایوانز (۱۰۲,۷۴۰ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Avengers: Infinity War)

دنیای سینمایی مارول مملو از دستمزدهای نجومی است، به ویژه از وقتی که این دنیای سینمایی به قدرت اصلی در باکس آفیس تبدیل شده است. برای نشان دادن افزایش دستمزدها باید بدانید که رابرت داونی جونیور برای اولین فیلم Iron Man در سال ۲۰۰۸ دستمزد پایه ۵۰۰,۰۰۰ دلاری دریافت کرده بود اما در Avengers: Endgame این دستمزد پایه به عدد ۲۰ میلیون دلار رسیده بود. در حالیکه دستمزد چهره های اصلی دنیای سینمایی مارول به راحتی در فضای آنلاین در دسترس است، پی بردن به جزییات این دستمزدها کمی دشوار است.

در این میان، دستمزد کریس ایوانز برای بازی در Avengers: Endgame بیش از ۱۰۲,۷۴۰ دلار به ازای هر کلمه دیالوگ بوده و به نظر می رسد او اکنون بیش از هر بازیگر دیگری در این دنیای سینمایی دستمزد می گیرد. برای مجموع ۱۴۵ کلمه دیالوگ در Infinity War، کریس ایوانز بیش از ۱۵ میلیون دلار دستمزد گرفته بود. برای مقایسه باید بدانید که داونی جونیور برای حضور کوتاهش در Spider-Man: Homecoming بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار دستمزد گرفته است در حالی که تنها ۱۵ دقیقه در برابر دوربین قرار می گیرد و این یعنی دستکم یک میلیون دلار به ازای هر دقیقه حضور در فیلم.

۳- کرت راسل (۱۴۴,۲۳۱ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Soldier)

۳- کرت راسل (۱۴۴,۲۳۱ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Soldier)

کرت راسل به سادگی یکی از خونسردترین و جذاب ترین بازیگران مرد تاریخ هالیوود است. او که در فیلم زندگینامه ای جان کارپنتر با نام King نقش الویس پریسلی، در Escape from New York نقش یک مرد سرسخت به نام اسنیک پلیسکن، در فیلم ترسناک ماندگار The Thing نقش یک مرد سرسخت ریشدار دیگر ب نام مک ریدی، نقش جک برتون زمخت در Big Trouble in Little China و وایت ایرپ در Tombstone را بازی کرده است، بهترین انتخاب برای بازی در فیلم اکشن علمی تخیلی Soldier ساخته پل دبلیو اس اندرسون در سال ۱۹۹۸ بهترین گزینه به نظر می رسید. اما متاسفانه تنها دو سال پس از فیلم ناامید کننده Escape from LA، فیلم Soldier نیز ثابت کرد که شاید دوران ستارگی کرت راسل به پایان رسیده است.

در حالی که خود فیلم بسیار ضعیف و ناموفق بود، کرت راسل برای بازی در آن دستمزدی ۲۰ میلیون دلاری گرفت. برای درک این عدد باید بدانید که وی در کل ۱۰۴ کلمه دیالوگ در این فیلم به زبان آورده و برای هر کلمه آن ۱۴۴,۲۳۱ دلار دستمزد گرفته است. برای درک این که بدانید فیلم Soldier چه شکست سختی در باکس آفیس خورده، علاوه بر نقدهای ضعیف منتقدان، این فیلم نه تنها سودآور نبود بلکه نتوانست حتی به اندازه دستمزد بازیگر اصلی خود نیز بفروشد. با ۶۰ میلیون دلار بودجه که یک سوم آن را دستمزد راسل تشکیل می داد، این فیلم تنها ۱۴.۶ میلیون دلار فروش را تجربه کرد.

۲- کیانو ریوز (۱۵۹,۳۹۳ دلار برای هر کلمه دیالوگ در The Matrix Reloaded & The Matrix Revolutions)

۲- کیانو ریوز (۱۵۹,۳۹۳ دلار برای هر کلمه دیالوگ در The Matrix Reloaded & The Matrix Revolutions)

هر چه داستان های بیشتری در مورد کیانو ریوز می شنوید بیشتر به این باور می رسید که او مرد دوست داشتنی است. برای فیلم The Matrix او پیشاپیش ۱۰ میلیون دلار دستمزد گرفت همراه با ۱۰ درصد از فروش کلی فیلم. برای فیلم های دوم و سوم این فرانچایز اما ریوز قراردادهایی بست که در مجموع ۳۰ میلیون دلار را به جیب او سرازیر کرده و ۱۵ درصد از فروش کلی هر دو فیلم The Matrix Reloaded و The Matrix: Revelations نیز بدست می آورد. در مجموع، ریوز در این دو فیلم اخیر ۶۳۸ کلمه به زبان می آورد و این بدان معناست که وی از این دو دنباله به ازای هر کلمه دیالوگ ۱۵۹,۳۹۳ دلار دستمزد دریافت کرده است.

بحث دوست داشتنی بودن او نیز به این موضوع باز می گردد که ریوز بخش زیادی از این اعداد و ارقام دستمزدی در فیلم دوم و سوم فرانچایز ماتریکس را به به کارکنان شبکه FX و تیم طراحی لباس بخشید که در این دو فیلم کار کرده بودند. با توجه به اینکه این دو فیلم در مجموع بیش از ۱.۲ میلیارد دلار فروش داشتند، ریوز در مجموع ۷۵ میلیون دلار به آن کارکنان بخشیده است که تقریباً به هر یک از این کارکنان یک میلیون دلار رسیده است. همچنین کیانو ریوز یک دستگاه موتورسیکلت هارلی داویدسون برای هر یک از اعضای تیم بدلکاری این دو دنباله نیز خریده بود.

۱- جک نیکلسون (۱۶۶,۱۰۱ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Batman)

۱- جک نیکلسون (۱۶۶,۱۰۱ دلار برای هر کلمه دیالوگ در Batman)

دستمزد جک نیکسلون در فیلم Batman از آن افسانه های ماندگار هالیوودی است. در زمان انتشار این فیلم در سال ۱۹۸۹، یلم تیم برتون بیشتر بر اساس شخصیت دلقک جنایتکارش متکی بود و بازاریابی می شد تا شوالیه تاریکی داستانش. و این زمانی بود که بسیاری از انتخاب مایکل کیتون برای بازی در نقش بتمن حیرت زده شدند. البته مایکل کیتون خیلی زود نشان داد که بتمن خوبی است اما استودیو وارنر همچنان تصمیم گرفت تا فیلم را بر اساس شخصیت بدش به مخاطبان معرفی کند و برای تضمین موفقیتشان جک نیکلسون را در نقش شخصیت شرور اصلی داستان به کار گرفتند. نیکلسون پیشاپیش ۶ میلیون دلار برای نقش خود در فیلم Batman دستمزد گرفت و در کنار آن، بر اساس قراردادی که بسته بود، عایدی های او از این فیلم در مجموع به بیش از ۹۰ میلیون دلار می رسید. با این وجود، نیکلسون در مجموع تنها ۵۸۵ کلمه به عنوان دیالوگ در این فیلم به زبان می آورد و بدین ترتیب کمپانی برادران وارنر به ازای هر کلمه دیالوگ بیش از ۱۶۶,۱۰۰ دلار به جک نیکلسون دستمزد داده بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها