صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ویل اسمیت به مدت 10 سال از حضور در مراسم اسکار محروم شد

ویل اسمیت به مدت 10 سال از حضور در مراسم اسکار محروم شد

ویل اسمیت آکادمی

هیأت مدیره آکادمی اعلام کرد که اسمیت ۱۰ سال حق حضور در مراسم اهدای جوایز اسکار را ندارد.

«آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک» (AMPAS) امروز جمعه، ۸ آوریل پس از برگزاری یک جلسه در مورد سیلی «ویل اسمیت» به «کریس راک» در اسکار نود و چهارم (Oscars 2022)، اعلام کرد که این بازیگر تا ۱۰ سال از حضور مجازی یا غیرمجازی در مراسم اهدای جوایز آکادمی محروم خواهد بود. «دیوید روبین» ریاست آکادمی و «دان هادسون» مدیر عامل با انتشار بیانیه‌ای این محرومیت را اعلام کرده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در مراسم اسکار امسال که در تاریخ ۲۷ مارس برگزار شد، اسمیت شوخی راک با سر تراشیده همسرش «جیدا پینکت اسمیت» را تحمل نکرد و پس از آنکه روی صحنه به کمدین سیلی زد، دو مرتبه با الفاظ رکیک راک را خطاب قرار داد. اسمت دقایقی پس از این اتفاق برای فیلم «شاه ریچارد» (King Richard) برنده اسکار شد.

بسیاری معتقد بودند که اسکار اسمیت باید پس از این اتفاق پس گرفته و از عضویت در آکادمی اخراج شود. اسمیت چند روز بعد عذرخواهی و سپس از عضویتش کناره‌گیری کرد. اسمیت علاوه بر از دست دادن این عضویت، بنا بر گزارش‌های غیر رسمی، از چند پروژه کنار گذاشته شده است. فیلم بعدی اسمیت «آزادی» (Emancipation) به کارگردانی «آنتوان فوکوآ» برای اپل است.

در بخشی از بیانیه آکادمی آمده است: «اسکار نود و چهارم قرار بود تجلیلی باشد از بسیاری از افراد جامعه سینماگران که در یک سال گذشته آثاری فوق‌العاده ارائه داده بودند؛ اما، آن لحظات تحت‌الشعاع رفتار غیرقابل‌قبول و آسیب‌زننده‌ای بود که از آقای اسمیت روی صحنه مراسم دیدیم. در طول پخش زنده مراسم، ما به قدر کافی به آن رفتار نپرداختیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.»

محرومیت اسمیت از ۸ آوریل ۲۰۲۲ به مدت ۱۰ سال ادامه خواهد داشت حضور مراسم اهدای جوایز آکادمی را دربرمی‌گیرد اما به آن محدود نخواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها