صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از کتک کاری ویل اسمیت تا ویدئوی عجیب شهاب حسینی! / زرین سینمایی هفته (238)

از کتک کاری ویل اسمیت تا ویدئوی عجیب شهاب حسینی! / زرین سینمایی هفته (238)

شهاب حسینی

 آقا سلام علیکم!

حقیقت اینه که ما دو هفته عید رو با اهل و عیال پیچیده بودیم رفته بودیم پیش جیمز وب اینا. جای شما خالی، یه دیدی زدیم اون ور دنیا و یه سیاره 13 میلیارد ساله پیدا کردیم که اسمشو گذاشتیم «داداشِ بیگ بنگ!». بعدش که داشتیم برمیگشتیم داداش جیمز گفت:«بودی حالا خدمت باشیم!» و دیگه ما هم تو ایستگاه فضایی یه چند وقتی مهمون بودیم تا برگشتیم زمین دیدیم کلی گذشته و ستونمون خالی مونده!

بریم ببینیم چه خبر بوده این مدت!

در عیدی که گذشت، یه ویدئویی از مهندس شهاب حسینی منتشر شد که یه چیز تو مایه های «درود و دو صد بدرود» بود.

در این ویدئو شهاب حسینی ده دقیقه به زبان ادبیات یه چیزایی در وصف سینما و اینا گفت که این طور برداشت می شد که از بازیگری کناره گیری کرده. اما ایشون بعد از چند روز اومد و گفت که منظورش این نبوده که از بازیگری کناره گیری کرده بلکه این بوده که دیگه نمی خواد در فیلم های مزخرف بازی کنه!

آقا به خدا ما با شهاب حسینی کار نداریم خودش باعث میشه حتی توی قرن جدیدم بیاد تو ستون تمشک بگیرای ما. خب عزیز دل، شما که بازیگر مشهوری هستی و جایزه گرفته جشنواره کن هم هستی، چه کاریه میای ویدئو منتشر میکنی میگی نمیخوام توی فیلم های سخیف بازی کنم! خب نکن! این دیگه ویدئو پخش کردن و گفتن داره؟ الان مثلاً دی لوئیس میومد ویدئو منتشر می کرد و می گفت:« یا ایها الساقی، نمی خوام در فیلم های بد بازی کن؟!»

به هر حال، ما به دلیل آنچه که «خراب کردن هرچی بیشتر اعتبار» می نامیم، تمشک زرینی را به شهاب حسینی تقدیم می کنیم که در این دو سه سال اخیر جایگاه مهمش در سینمای ایران را با صحبت ها و رفتارهای نسنجیده از دست داد و ظاهراً قصد بی خیال شدن هم ندارد!

آندری تارکوفسکی

قبل عید بود که روسیه یکدفعه ای حمله کرد اکراین و تا الانم که این مقاله نوشته میشه حملاتش ادامه داره و کلی هم کشته این وسط رو زمین مونده. این وضعیت باعث شد تا دنیا بیاد و کلاً روسیه رو تحریم کنه تا بلکه بتونه اینا رو از برق بکشه و جلوشون رو بگیره.

این وسط باد تحریم کننده ها به هنر هم رسید و چشم باز کردیم دیدیم فیلم های آندره تارکوفسکی از لیست بهترین فیلم های IMDB یه شبه حذف شده و یه سری فیلم دیگه جایگزینش شدن! این سایت توضیحی درباره این وضعیت ارائه نداد.

هیچی دیگه، از کنار سیاست همیشه اتفاقای عجیب و غریب بیرون می زنه. سینمای روسیه رو با اون سابقه درخشان از تاریخ حذف می کنن و احتمالاً یکم دیگه هم میرن سراغ داستایوفسکی و کلاً ادبیات روس که اونم توی تاریخ درخشان بوده.

از این جهت، به دلیل آنچه که «داداش داری اشتباه می زنی!» می نامیم، تمشک زرینی را به فرهنگ تحریم تقدیم می کنیم دیگه جدیداً زیادی داره شور میشه و اگه همینجوری پیش بره امکان داره کلاً تاریخ رو بازنویسی کنن و بگن هرچی کتاب و فیلم و داستان در تاریخ بوده حذف و هرچی ما میگیم از نو!

قیمت بلیت سینما در سال 1401

آقا سینمای ایران هر بار سال نو که میشه به مردم ایران عیدی میده و امسال هم این سنت رو حفظ کرد.

سینمای ایران اول عید اعلام کرد که از سال جدید قیمت بلیت سینما 50 درصد گرون تر میشه و به 44 هزار تومان در سینماهای مدرن میرسه!

هیچی دیگه، یعنی شما اگه بخوای همراه اهل و عیال پاشی بری سینما و دو تا بچه قد و نیم قدم داشته باشی، یه چیزی تو مایه های 200 هزار تومان فقط هزینه بلیتت میشه! به این رقم هزینه خورد و خوراک و کرایه ماشین و کلی چیز دیگه رو هم اضافه کن که دیگه 300 تومان کنتور میندازه براتون!

به هر حال، ما این جا به دلیل آنچه که «سینما، تفریح لاکچری در ایران» می نامیم، تمشک زرینی را به مسئولین عزیز تقدیم می کنیم که یکی از ارزان ترین تفریحات جهان را در ایران لاکچری کرده اند و کیفیتش را هم در حد کلیپ های اینستاگرامی کاهش داده اند! دیگه آمار فروش فیلم ها در نوروز هم که حقیقت رو مشخص کرده!

ویل اسمیت

آخرین تمشک زرین هفته را هم تقدیم ویل اسمیت می کنیم که چند وقتیه برای این که خوابونده تو گوش کریس راک، حسابی اسمش سر زبونا افتاده.

ماجرا رو هم دیگه خودتون می دونید. کریس راک توی مراسم اسکار یه شوخی با همسر ویل اسمیت کرد و مهندس هم پا شد رفت روی صحنه و زرتی خوابوند تو گوش راک و بعدشم برگشت زمین داد زد و گفت:« اسم زنمو بیاری این بار میام بالا گازت میگیرما!»

این اتفاق به حدی عجیب بود که خیلیا فکر کردن برنامه ریزی شدست اما هرچی که گذشت دیدیم نه از این خبرا نیست و واقعاً ویل اسمیت اومده بالا زده تو گوش یکی! هیچی دیگه آخرشم آکادمی اومده گفته ویل اسمیت 10 سال از حضور در مراسم اسکار منع شده و نمیتونه بیاد تو گوش یکی دیگه بزنه!

از این جهت، ما به دلیل آنچه که «جفتک و لگد در مراسم اسکار!» می نامیم، تمشک زرینی را به مهندس ویل اسمیت تقدیم می کنیم که در مهم ترین شب دوران بازیگری اش، بزرگترین اشتباه زندگی اش را انجام داد و حالا هم کمپانی ها یکی یکی در حال کنسل کردن پروژه های مشترکشون با این بازیگر هستند.

 

 

ذره بین  

* شما می‌توانید گزینه‌های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها