صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : موفقیت «Sonic The Hedgehog 2» در گیشه / گزارش باکس آفیس هفته

موفقیت «Sonic The Hedgehog 2» در گیشه / گزارش باکس آفیس هفته

سونیک 2

فیلم «سونیک خارپشت ۲» (Sonic The Hedgehog 2) پارامونت در افتتاحیه داخلی به فروش ۷۱ میلیون دلاری رسید. با این فروش سه روزه، «سونیک خارپشت ۲» بالاتر از «بروس مقتدر» (Bruce Almighty) در سال ۲۰۰۳، پرفروش‌ترین افتتاحیه داخلی «جیم کری» را رقم زده است. این فیلم شنبه گذشته ۲۶ میلیون دلار، و جمعه ۲۶.۸ میلیون دلار فروخته است. قسمت اول فیلم در چهار روز اول اکران ۱۴۸.۹ میلیون دلار فروخته بود.

دنباله «سونیک خارپشت» با ۷۱ میلیون دلار به پرفروش‌ترین فیلم اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی در افتتاحیه بدل شده است. قسمت اول این فیلم در هفته اول اکران ۵۸ میلیون دلار فروش کرد. دیگر بازیگران و صداپیشگان این قسمت «ادریس البا»، «جیمز مارسدن» و «بن شوارتس» بودند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما،«سونیک خارپشت ۲» از منتقدین امتیاز ۶۸ درصد و مانند قسمت اول از مخاطبین نمره A «سینمااسکور» دریافت کرده بود. بر اساس آخرین نظرسنجی‌های «پست‌ترک»، حدود ۷۴ درصد از سینماروها دیدن فیلم را توصیه می‌کنند و کودکان زیر ۱۲ ساله امیتاز ۹۵ درصد به آن داده‌اند. بیش از ۶۱ درصد از خریداران بلیت این فیلم مرد، ۳۹ درصد زن، ۳۲ درصد زیر ۱۷ ساله، ۴۶ درصد بین ۱۸ تا ۳۴ ساله، در حالی که ۳۸ درصد لاتین تبار، ۲۸ درصد اروپایی تبار، ۲۰ درصد آفریقایی تبار، و ۱۳ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها به سالن‌های سینما آمده‌اند. حدود ۲۷ درصد از مخاطبین نیز والدین، ۳۱ درصد کودکان و ۴۲ درصد مخاطبین عمومی بودند.

«اینت‌تلیجنس» گزارش داده است که ۶ میلیون بلیت در آمریکایی شمالی برای «سونیک خارپشت ۲» به فروش رفته که ۵۶ درصد آن‌ها پیش از ساعت ۵ بعد از ظهر فیلم را دیده‌اند. سی و یک درصد این دنباله را از ۵ تا ۸ بعد از ظهر و ۱۳ درصد پس از ۸ بعد از ظهر به سالن‌ها رفته‌اند. قیمت میانگین هر بلیت برای «سونیک خارپشت ۲» ۱۱.۶۹ دلار بوده است. در گزارش «آی‌اسپات» آمده است که پارامونت برای تیزرهای تلویزیونی این دنبال ۱۸ میلیون دلار هزینه کرده است.

«سونیک خارپشت ۲» در بازارهای بین‌المللی ۷۰ میلیون دلار دیگر به اندوخته‌هایش افزوده و از فروش جهانی ۱۴۱ میلیون دلاری عبور کرده است. این دنباله در طول هفته گذشته در مکزیک ۶.۳ میلیون دلار، در برزیل ۳.۴ میلیون دلار و در ایتالیا ۱.۷ میلیون دلار فروخت، اما پرفروش‌ترین بازارهای خارجی این فیلم بریتانیا با ۱۴، فرانسه با ۹، استرالیا با ۵.۴، آلمان با ۳.۸ و اسپانیا با ۳.۷ میلیون دلار بوده‌اند.

فیلم «آمبولانس» (Ambulance) یونیورسال به کارگردانی «مایکل بی» این هفته اکران شد و با فروش افتتاحیه ۸.۷ میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم از مخاطبین نمره A– «سینمااسکور» و امتیاز ۷۷ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده، در حالی که ۶۲ درصد دیدن فیلم را به دیگران توصیه می‌کنند. بر اساس آخرین نظرسنجی‌های «پست‌ترک»، حدود ۶۲ درصد از مخاطبین این فیلم اکشن مرد، ۷۷ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، ۴۹ درصد بالاتر از ۳۵ ساله، در حالی که ۳۸ درصد اروپایی تبار، ۲۹ درصد لاتین تبار، ۲۲ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار بوده‌اند.

استودیوی ای-۲۴ این هفته فیلم تحسین‌شده «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) با بازی «میشل یو» را در سالن‌های سینمای بیشتری اکران کرد. این فیلم با امتیاز «راتن تومیتوز» ۹۷ درصد، با ۶ میلیون دلار جایگاه ششم را از آن خورد کرد است. «پست‌ترک» گزارش داده است که مخاطبین به این فیلم امتیاز ۸۹ درصد داده‌اند و ۷۷ درصد دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۶۴ درصد از خریداران این عنوان مرد، ۶۱ درصد بالاتر از ۲۵ ساله، و ۶۹ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. بیش از ۴۵ درصد از مخاطبین نیز اروپایی تبار، ۱۹ درصد آسیایی تبار، ۱۹ درصد لاتین تبار، ۱۳ درصد آفریقایی تبار و ۴ درصد از سایر نژادها بوده‌اند.

فیلم «شهر گمشده» (The Lost City) با بازی «ساندرا بولاک» و «چنینگ تیتوم» در سومین هفته اکران در ایالات متحده به فروش آخر هفته ۹.۱ میلیون دلاری و فروش داخلی ۶۸.۸ میلیون دلاری رسیده، در حالی که «موربیوس» (Morbius) در دومین هفته اکران در آمریکا، به فروش سه روزه ۱۰.۲ میلیون دلاری و فروش داخلی ۵۷ میلیون دلاری رسیده است. «موربیوس» که با بودجه ۷۵ میلیون دلاری ساخته شده، از فروش جهانی ۱۲۶.۴ میلیون دلاری گذر کرده است.

«بتمن» (The Batman) برادران وانر نیز در ششمین هفته اکران فروش ۶.۵ میلیون دلاری آخر هفته و ۳۵۸.۸ میلیون دلاری داخلی را ثبت کرده است. این فیلم آخر هفته گذشته از فروش جهانی ۷۳۵.۱ میلیون دلاری در ۷۵ بازار عبور کرد.

تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی به فروش ۱۱۸.۶ میلیون دلاری رسیدند. این فروش تا ۷ درصد رشد را نسبت به آخر هفته مشابه در آوریل ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

در بازارهای بین‌المللی، فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» (Fantastic Beasts: The Secrets Of Dumbledore) برادران وارنر اکران شد و از ۲۲ کشور ۵۸ میلیون دلار بلیت‌فروشی کرد. این فیلم از آخر هفته آینده به آمریکای شمالی می‌رسد. این دنباله با بازی «ادی ردمین» و «مدس میکلسن» که جانشین «جانی دپ» در نقش «گلرت گریندل‌والد» شد، در آلمان ۹.۴ میلیون دلار، ژاپن ۸.۶ میلیون دلار، بریتانیا ۸ میلیون دلار، استرالیا ۳.۹ میلیون دلار و اسپانیا ۳.۱ میلیون دلار فروش کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها