صفحه اصلی > چهره هفته : بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی

بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی

بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی

نام: زهرا امیرابراهیمی

تاریخ تولد: سال 1360 در تهران

مهم‌ترین افتخارات: –

بیوگرافی کوتاه:

زهرا امیرابراهیمی در سال 1360 در تهران متولد شد و فارغ التحصیل رشته بازیگری است. وی فعالیت خود را با ساخت فیلم کوتاهی به تام «خت» در سال 1378 آغاز کرد و بعدها به طور تخصصی به عکاسی پرداخت و توانست نمایشگاهی از آثارش نیز برگزار نماید.

دوران بازیگری امیرابراهیمی اغلب با بازی در سریال تلویزیونی «نرگس» که در سال 1385 منتشر شد شناخته می شود اما یک اتفاق ناخوشایند باعث شد مسیر زندگی امیرابراهیمی برای همیشه تغییر کند و آن انتشار فیلم خصوصی از رابطه اش بود. فیلمی که به طور گسترده در ایران منتشر شد و واکنش های گسترده ای را به همراه داشت.

در پی انتشار این ویدئو، امیرابراهیمی مجبور شد از کشور مهاجرت کرده و برای همیشه ساکن فرانسه شود و در آن کشور مسیر هنری خود را ادامه دهد. در سال های اخیر، زهرا امیرابراهیمی در فرانسه در آثاری همچون «زنان بدون مردان» و «عنکبوت مقدس» به ایفای نقش پرداخته است.

 بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی

نکاتی که احتمالاً درباره زهرا امیر ابراهیمی نمی‌دانید:

پس از گذشت سال ها، امیر ابراهیمی در یک مصاحبه گفت که فردی که ویدئوی خصوصی اش را پخش کرده، مجید بهرامی بوده است. مجید بهرامی از چهره های شناخته شده تئاتر بود که در سال 1393 درگذشت.

یاس، خواننده رپ ایرانی در سال 1385 آهنگی به نام «سی‌دی رو بشکن» را در حمایت از زهرا امیرابراهیمی خواند که با استقبال جامعه مواجه شد و شهرت او را دو چندان کرد.

زهرا امیر ابراهیمی پیش از مهاجرت، انتساب فیلم منتشر شده به خودش را انکار کرده بود.

در گزارشی که گاردین منتشر کرده گفته شده که نامزد امیرابراهیمی پس از انتشار فیلم به ارمنستان فرار کرده بود که پس از مدتی دستگیر و به ایران بازگردانده شده است.

در یک مصاحبه گفته بود که 90 درصد مردم ایران در امور مبتذل و شرم آور کنجکاو هستند و این در حالی بود که من و خانواده ام فکر می کردیم در یک جامعه با قضاوت صحیح و عادلانه زندگی می کنیم.

 بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی

مهم‌ترین آثار زهرا امیرابراهیمی:

نرگس

زنان بدون مردان

عنکبوت مقدس

کمکم کن

 

امیر گل سفیدی

این مطلب به صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها