صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : صحبت های جانی دپ در دادگاه درباره بریده شدن انگشتنش توسط امبر هرد

صحبت های جانی دپ در دادگاه درباره بریده شدن انگشتنش توسط امبر هرد

جانی دپ

«جانی دپ» چهارشنبه این هفته (۲۰ آوریل) مانند روز قبل در جایگاه شهود دادگاه فرفکس کانتی ویرجینیا قرار گرفت و جزئیاتی دلخراش از درگیری فیزیکی با همسر سابقش «امبر هرد» در مارس سال ۲۰۱۵ که به بریده شدن انگشتش انجامید را شرح داد.

جزئیات این حادثه در دادگاه شکایت ۵۰ میلیون دلاری دپ از هرد به اتهام نشر اکاذیب در «واشینگتن پست» چندین بار مطرح شده است. نمایندگان دپ می‌گوید در آن روز هرد فرد مهاجم بوده است نه هرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، دپ ادعا می‌کند که وقتی هرد یک بطری ودکا به سمتش پرتاب کرده نوک انگشت او بریده شده است. هرد در حین فیلمبرداری قسمت پنجم «دزدان دریایی کارائیب» (Pirates of the Caribbean) در استرالیا در خانه‌ای اجاره‌ای به ملاقات دپ رفته بود. در آن روز، هرد از لس‌آنجلس وارد این کشور می‌شود و به خاطر اختلاف نظر پیرامون مسائل مالی پس از جدایی ناراحت بوده است. دپ شهادت می‌دهد که هرد به او گفته است که نمایندگان حقوقی دپ در آن روز به او بی‌توجهی کرده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، دپ به اعضای هیأت ژوری می‌گوید: «[هرد] دائماً می‌گفت: «من حتی وارث تو نیستم. حتی وارث تو نیستم.» فکر کردم که به زبان آوردن این حرف عجیب است… درست به نظر نمی‌رسید، و او مسائل مالی مرتبط با جدایی را رها نمی‌کرد و من سعی می‌کردم فریبش دهم که اگر اتفاقی افتاد چیزی به او نمی‌رسد.»

دپ می‌گوید تنش میان آن‌ها شدت می‌گیرد و هرد «خشمگین و مجنون» شده و او را «چاپلوس وکلا» و «ترسو» نامیده است. او اضافه می‌کند که در آن روز سعی کرده خودش را دست کم در ۹ اتاق مختلف و حمام حبس کند اما هرد به سراغش می‌آمده و فریادزنان بر در می‌کوبیده است. دپ می‌گوید سپس با وکیلش «جیک بلوم» تماس گرفته تا با نمایندگان حقوقی پرونده طلاق صحبت کند زیرا «بسیار ناراحت بودم که هرد در آن شرایط قرار گرفته بود برای اینکه حرفش را باور کرده بود. اما در حقیقت، هیچ‌یک از آن‌ها اتفاق نیفتاده بود.»

دپ می‌گوید سرانجام به طبقه پایین رفته و با اینکه چند ماه از نوشیدن الکل دوری کرده، برای خودش چند شات ودکا ریخته است: «او من را آن‌جا دید و گفت: «دوباره نوشیدن را شروع کرده‌ای؟»» دپ روایت می‌کند که هرد بطری را برداشته و آن را به سمتش پرتاب کرده و بطری درست از کنار سرش گذشته و پشت او متلاشی شده است. او در جایگاه شهود می‌ایستد تا توضیح دهد که هرد چگونه بطری دیگری برداشته و به سمت او پرتاب کرده است.

دپ می‌گوید: «دستم روی لبه بار بود و او بطری بزرگی پرتاب کرد و پس از اصابت تکه‌هایش همه‌جا پخش شد، راستش اصلاً درد را احساس نکردم.» با این حال، دپ می‌گوید خون‌ریزی را حس کرده و «به پایین نگاه کردم و دیدم که نوک انگشتم بریده شده… مستقیم به استخوانم نگاه می‌کردم که بیرون زده بود و بخش‌های گوشتی درون انگشت، و خون بیرون می‌ریخت.»

دپ سپس شرح می‌دهد که در آن لحظه دچار «یک نوع فروپاشی روانی» شده و با دست خون‌آلود شروع کرده به نوشتن روی دیوارها. او فاش نمی‌کند که چه چیزی روی دیوار نوشته اما می‌گوید «تذکرات کوچکی بودند در مورد گذشته‌مان که نماد دروغ‌های او بود و دروغ‌هایی که من برملا کرده بودم.»

دپ در ادامه می‌گوید وقتی خودش را به اورژانس رسانده به پزشک حقیقت ماجرا را نگفته است. او می‌گوید تمایل نداشته فاش کند که هرد اقدام به پرت کردن بطری کرده تا مسائل را «تا جای ممکن مطبوع» نشان دهد. با این حال حقیقت را به «دکتر دیوید کیپر» که برای درمان اعتیادش به تریاک استخدام شده می‌گوید.

در ادامه تصاویری از جراحت دست دپ و تصویر دیگری از صورت او به هیأت ژوری نمایش داده می‌‌شود. دپ لکه‌ای را روی صورت خود نشان می‌دهد و می‌گوید هرد یک سیگار روشن را روی گونه او گذاشته است. او می‌گوید برای بازسازی انگشتش بخش‌های دیگری از پوست دستش را به انگشت بریده شده پیوند زده و تا پایان فیلمبرداری «دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی‌گویند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) با دستی بانداژ شده جلوی دوربین رفته است. دیزنی با استفاده از گرافیک رایانه‌ای بانداژ دست دپ را حذف کرده است.

دپ در بخش‌های قبلی اظهاراتش در این جلسه گفته بود که هرد با «رگبار بی‌پایان توهین‌ها» به او حمله کرده و اگر به خشم و نفرت پاسخ او را می‌داده، درگیری‌های فیزیکی حتی شدت بیشتری پیدا می‌کرده و به خشونت بیشتری کشیده می‌شده است. او در پاسخ به این پرسش که منظورش از «خشونت» چیست می‌گوید: «[هرد] در استیصال و خشم حمله می‌کرد. می‌توانست با یک سیلی شروع شود، می‌توانست با یک هل دادن شروع شود، ممکن بود با پرتاب ریموت کنترل تلویزیون به سمت سر من شروع شود. می‌توانست با پرتاب یک لیوان شراب به سمت صورت من شروع شود.»

دپ شهادت می‌دهد: «[هرد] به کشمکش احساس نیاز می‌کند. به خشونت احساس نیاز می‌کند. ناگهان بیرون می‌زند. تنها کاری که یاد گرفتم انجام دهم دقیقاً همان کاری بود که در کودکی انجام می‌دادم – دوری جستن.» او اضافه می‌کند: «خشونت غیرضروری است. چرا باید یک نر را بزنید تا با شما موافقت کند؟ فکر نمی‌کنم جواب بدهد.»

دپ می‌گوید برای ترک اعتیاد قرص‌های راکسیکاتین مصرف کرده و در مواقع درگیری با هرد اغلب ترجیح می‌داده محل را ترک کند و به تخت خواب برود: «متوجه شدم که تنها راه رسیدن به آرامش این است که سعی کنم راهم را بگیرم و بروم.»

دپ علاوه بر این درگیری دیگری را شرح می‌دهد که آوریل سال ۲۰۱۶ پس از ورود دپ به جشن تولد ۳۰ سالگی هرد اتفاق می‌افتد. او می‌گوید هرد مکرراً به به صورتش ضربه زده و او حدود ساعت ۴:۳۰ صبح خانه را ترک کرده است. یکی از مستخدمین دپ پس از بازگشت او مدفوع انسان را روی تخت زوج پیدا می‌کند. دپ می‌گوید امکان ندارد که این مدفوع سگ باشد: «واکنش اولیه‌ام این بود که خندیدم. به قدری سطحی و عجیب و غریب بود که فقط توانستم بخندم.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها