صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : Top Gun: Maverick در اولین هفته اکران رکورد شکست

Top Gun: Maverick در اولین هفته اکران رکورد شکست

top gun maveric56

فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت سرانجام در ایالات متحده روی پرده رفت و در چهار روز اول ۱۵۱ میلیون دلار فروخت. رشد ۱۶ درصدی فروش این فیلم در روز شنبه نسبت به جمعه در بازار در حال احیای آمریکا نشانه مثبتی است. اما دیزنی با فروش ۱۵۳ میلیون دلاری فیلم «دزدان دریای کارائیب: آخر دنیا» (Pirates of the Caribbean: At World’s End) در سال ۲۰۰۷ همچنان رکورددار آخر هفته «روز یادبود» در آمریکاست.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، فروش جهانی «ماوریک» تا روز یکشنبه به ۲۴۸ میلیون دلار رسیده و رکورد کارنامه «تام کروز» را شکسته است. «اینت‌تجلیجنس» گزارش داده است که ۱۱.۱ میلیون سینمارو تا روز دوشنبه آینده فیلم «تاپ گان ۲» را خواهند دید و رکورد ۲ میلیون مخاطب قسمت اول در سال ۱۹۸۶ را جا می‌گذارند.

پرفروش‌ترین بازارهای خارجی «تاپ گان: ماوریک» در هفته اول اکران بریتانیا با ۱۹.۴ میلیون دلار، فرانسه با ۱۱.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۱۰.۷ میلیون دلار، ژاپن با ۹.۷ میلیون دلار و آلمان با ۶.۵ میلیون دلار بودند. این دنباله در برزیل ۵.۳ و در هلند و سوئد به ترتیب ۲.۴ و ۲.۲ میلیون دلار فروخته است. فروش «ماوریک» در خاور میانه نیز به ۶.۳ میلیون دلار رسیده در حالی که در بلژیک و نیوزلند فروش ۱.۷ و ۱.۴ میلیون دلاری برای آن ثبت شده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، فیلم «تاپ گان ۲» دارای ۵۸ مخاطب مرد، ۴۲ درصد زن و ۴ درصد مخاطب زیر ۳۵ ساله بوده است. از سوی دیگر حدود ۵۵ درصد خریداران بلیت بالاتر از ۳۵ ساله و ۳۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. شصت و شش درصد از سینماروها نیز اروپایی تبار، ۱۶ درصد لاتین تبار، ۷ درصد آفریقایی تبار و ۷ درصد آسیایی تبار گزارش شده‌اند. نزدیک به نیمی از مخاطبین می‌گویند «تاپ گان ۲» فراتر از انتظارشان بوده در حالی که ۳۰ درصد می‌گویند این فیلم را یک بار دیگر در سالن‌های سینما خواهند دید.

«تاپ گان ۲» اولین فیلم سال ۲۰۲۲ بود که از مخاطبین نمره A+ «سینمااسکور» دریافت می‌کرد. قسمت اول این فیلم چند دهه قبل نمره A دریافت کرده بود.

فیلم انیمیشن «برگر باب» (The Bob’s Burgers Movie) دیزنی این هفته در ۳۴۲۵ سالن سینما افتتاح شد و پس از سه روز ۱۲.۶ و پس از ۴ روز ۱۵ میلیون دلار فروخت. والدین و کودکان ۱۶ درصد از خریداران بلیت این فیلم را تشکیل دادند در حالی که ۸۴ درصد مخاطبین عمومی بودند. نزدیک به ۵۳ درصد از خریداران بلیت نیز اروپایی تبار، ۲۴ درصد لاتین تبار، ۱۲ درصد آفریقایی تبار، و ۱۱ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۶ درصد منتقدین و ۹۶ درصد مخاطبین دریافت کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها