صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : شکایت یک مادر و پسر از سازندگان «Top Gun: Maverick»

شکایت یک مادر و پسر از سازندگان «Top Gun: Maverick»

تاپ گان ماوریک

فیلم رکوردشکن «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت با بازی «تام کروز» وارد یک نبرد حقوقی شد. بیوه اسرائیلی و فرزند نویسنده مقاله‌ای که منبع الهام تولید قسمت اول «تاپ گان» در سال ۱۹۸۳ شده بود، از پارامونت شکایت کرده است.

این شکایت دوشنبه این هفته از سوی «شوش یونای» و «یووال یونای» در دادگاه فدرال کالیفرنیا ثبت شده که خواهان پرداخت غرامتی سنگین شده‌اند. دنباله «تاپ گان» از ۲۷ مه روی پرده رفت و پس از دو هفته به پرفروش‌ترین فیلم کارنامه کروز در آمریکای شمالی تبدیل شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، نمایندگان این دو شاکی فیلم «تاپ گان: ماوریک» را «مأخوذ» از مقاله می‌دانند و می‌گویند پارامونت پس از ۳۵ سال به قوانین موضوعه بی‌اعتنایی کرده است. پارامونت در واکنش به این شکایت می‌گوید: «این ادعا بی‌اساس است و ما با تمام توان از خود دفاع خواهیم کرد.»

«ایهود یونای» در ماه مه سال ۱۹۸۳ مقاله «تاپ گان‌ها» در مورد خلبان‌ها و برنامه‌ای نظامی که در پایگاه نیروی هوایی میرامار اجرا می‌شد را برای مجله «کالیفرنیا» نوشت. امتیاز تولید فیلم بر اساس این مقاله ژانویه سال ۲۰۲۰ به خانواده یونای بازگشته است.

در بخشی از شکایت یونای‌ها آمده است: «علی‌رغم اینکه دنباله سال ۲۰۲۲ به روشنی از گزارش منحرف شده، پارامونت آگاهانه در اخذ مجوز و امتیازی جدید برای فیلم بر اساس مقاله پس از ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ کوتاهی کرده است.

پارامونت ادعا می‌کند که فیلم «تاپ گان: ماوریک» پیش از ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ به پایان رسیده است. «مارک توبروف» وکیل شاکیان سابقه نمایندگی برای «جک کربی» و «جو شوستر» نویسندگان کتاب‌های کامیک را علیه دیزنی و مارول و برادران وارنر داشته‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها