صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : بهروز افخمی: نباید عوام را در جریان آزار جنسی در سینما قرار داد!

بهروز افخمی: نباید عوام را در جریان آزار جنسی در سینما قرار داد!

بهروز افخمی

بهروز افخمی کارگردان شناخته شده سینمای ایران در گفت‌وگویی که فایل صوتی آن منتشر شده به انتقاد از جنبش «می تو» سینماگران ایران پرداخت.

این کارگردان در مصاحبه با رادیو نمایش درباره روند فعلی جنبش «می تو» در ایران و نام بردن از بعضی بازیگران و متهم کردن آنها به تعرض و آزار جنسی گفت: «این‌ها مسائل خصوصی است که اصلا نباید به محضر عوام کشیده شود.»

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، وی درباره زنان سینماگری که اتهام‌های تعرض و آزار را متوجه مردان سینمای ایران می‌کنند گفت: «خانم‌هایی که این کار را می‌کنند نمی‌توانند ادعای خود را ثابت کنند و غالبا می‌توان علیه آنها شکایت کرد. یعنی کسانی که آبرویشان مورد تعرض قرار گرفته می‌توانند شکایت کنند و شکایتشان قطعا قابل تعقیب است. مثل مورد آقای پورصمیمی که فکر می‌کنم حتما قابل تعقیب است و اگر شکایت کند حتما شکایتش به نتیجه می‌رسد.»

بهروز افخمی گفت: «وضعیت خجالت آوری است و به نظر می‌رسد این بازیگران از اخلاق‌هایی که باید پیشاپیش آموخته باشند فاصله زیادی دارند.»

افخمی درباره توییت علی اکبر رائفی پور، نظریه‌پرداز جنجالی، پیرامون تعمیم جنبش «می تو» به کل سینمای ایران گفت: «وقتی بعضی زن‌های سینمای ایران خودشان هیچ اصولی را رعایت نمی‌کنند و بی‌اخلاقی، حسادت و زیر پا کشی می‌کنند و گیس و گیس کشی به راه می‌اندازند، طبیعتا باید انتظار داشته باشیم که اشخاص دیگری خارج از سینما عصبانی شوند و متلک بیندازند.»

او ادامه داد: «وضعیت از این هم می‌تواند بدتر شود. یعنی با ادامه این وضعیت ممکن است بسیاری از این زنان از طرف خانواده خود یا قانون با محدودیت‌هایی برای حضور در سینما مواجه شوند.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها