صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تام کروز رکورد زد / فروش «Top Gun: Maverick» از 1 میلیارد دلار گذشت

تام کروز رکورد زد / فروش «Top Gun: Maverick» از 1 میلیارد دلار گذشت

تاپ گان 2

«تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) استودیوهای پارامونت و اسکای‌دنس ساعاتی پیش از فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری عبور کرد و به دومین فیلم پاندمی تبدیل شد که به چنین دستاوردی می‌رسد. «تام کروز» در طول چهار دهه بازیگری برای اولین بار یک فیلم ۱ میلیاردی در مقابل نام خود می‌بیند. این فیلم پس از ۳۱ روز به فروش ۱.۰۰۶ میلیارد دلاری رسیده است. فروش داخلی «ماوریک» تا امروز ۵۲۱.۷ و فروش بین‌المللی آن ۴۸۴.۷ میلیون دلار گزارش شده است.

«تاپ گان ۲» دوشنبه گذشته فروش ۹۰۰ میلیون دلاری را ثبت کرده بود و پیش‌بینی می‌شد که با عملکرد ستایش‌برانگیزش از ۱ میلیارد دلار در سراسر دنیا گذر کند. فروش این دنباله به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» که پس از ۳۶ سال اکران می‌شد، هفته گذشته تنها ۲۱ درصد در بازارهای جهانی کاهش داشت و این آخر هفته فروش ۴۴.۵ میلیون دلاری از ۶۵ کشور و کاهش ۲۶ درصدی برای این فیلم ثبت شد.

کروز برای بازاریابی این فیلم که در حین پاندمی در آستانه انتشار از پلتفرم‌های دیجیتال قرار گرفته بود، شخصاً به شهرهایی چون سن دیه‌گو، مکزیکو سیتی، توکیو، کن، لندن و سئول سفر کرد. «ماوریک» در حالی به این رکورد دست پیدا کرده که حتی در بازار چین و روسیه اکران نشده و مخاطبین «بزرگسال‌تر» را هدف گرفته است.

«ماوریک» همچنان پرفروش‌ترین فیلم کارنامه «تام کروز» و پرفروش‌ترین فیلم بازار ژاپن در هفته گذشته است. در بریتانیا، این فیلم پایین‌تر از «الویس» (Elvis) برادران وارنر قررا گرفت که تاکنون ۷۸.۷ میلیون دلار فروخته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها