صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : بازیگران «آهوی من مارال» از بیانیه سازندگان حمایت نکردند!

بازیگران «آهوی من مارال» از بیانیه سازندگان حمایت نکردند!

آهوی من مارال جیران

جمعی از بازیگران سریال «آهوی من مارال» با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی، اعلام کردند که در جریان بیانیه‌هایی که به نام «عوامل» این سریال منتشرشده، نیستند. این مجموعه شبکه نمایش خانگی با شکایت از «جیران»، مانع پخش این سریال از قسمت ۲۳ به بعد شده است.

این بیانیه مشترک بامداد پنجشنبه ـ ۱۳ مرداد ـ توسط برخی از بازیگران اصلی سریال «آهوی من مارال» در فضای مجازی منتشر شده و تمامی بازیگرانی که نام آنها در این بیانیه آمده است، جداگانه این متن را در قالب پُست موقت به اشتراک گذاشته‌اند.

در بیانیه این بازیگران آمده است: «در پی انتشار بیانیه‌هایی منتسب به عوامل سریال «آهوی من مارال»، درباره اختلاف حقوقی با سریال «جیران» ذکر یک نکته ضروری است. ما جمعی از بازیگران سریال نیمه تمام «آهوی من مارال» اعلام می کنیم ـ بنا به دلایلی ـ مدت‌هاست ارتباطی با پروژه مذکور نداشته و در جریان هیچکدام از بیانیه‌های منتشرشده به نام “عوامل” این سریال نیستیم.»

در انتهای این نامه نام بازیگرانی چون حسن معجونی، لاله اسکندری، ترلان پروانه، علیرضا آرا، احسان امانی، امیررضا دلاوری، لیلا بلوکات، ارسطو خوش رزم، روزبه حصاری، متین ستوده، میثاق زارع و نازنین کیوانی به چشم می خورد.

شکایت «آهوی من مارال» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی سعید خندق آبادی از پروژه «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه، توقف پخش این سریال در رسانه های صوت و تصویر فراگیر را موجب شده است.

بر اساس این گزارش، سازندگان «آهوی من مارال» ادعا کرده بودند که داستان «جیران» از روی سریال آنان کپی‌برداری شده و نباید به پخش برسد. مهرداد غفارزاده، کارگردان «آهوی من مارال»، برای اثبات این ادعا پیگیری‌های بسیاری انجام داد و برای مدتی هم انتشار قسمت اول «جیران» را به تأخیر انداخت اما در نهایت با جلسه‌ای که در دوره‌ی قبلی مدیریت ساترا با حضور طرفین دعوا برگزار شد، سه کارشناس این موضوع را بررسی کردند و نتیجه این فرآیند، اجماع هر سه کارشناس بر فقدان شباهت به نحوی که قابلیت احراز گرته‌برداری سریال «جیران» از طرح «آهوی من مارال» را داشته باشد، اعلام شد. در نتیجه «جیران» پس از مدتی کشمکش به پخش رسید و ۲۳ قسمت از این سریال از شبکه نمایش خانگی منتشر شد.

حالا بار دیگر این شکایت به جریان افتاده و ادامه پخش سریال «جیران»، با ابلاغ حکم قضایی و مشخص شدن نتیجه نهایی فعلا متوقف است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها