صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 سریال برتر درباره فرقه های مذهبی + تصاویر

10 سریال برتر درباره فرقه های مذهبی + تصاویر

۱۰- Aquarius (2015-2016)

در شرایطی که مستندهای سریالی در مورد فرقه های مذهبی بیش از پیش در سرویس های استریمینگ پرطرفدار و شایع می شوند، علاقمندی به گروه های مذهبی و فکری خاص نیز به بالاترین حد خود رسیده است. این موضوع در دنیای تلویزیون و داستان های تخیلی کمتر شایع است اما یک سری سریال های تلویزیونی در سال های اخیر ساخته شده اند که به شکلی جذاب توانسته اند به داستان هایی در مورد فرقه های مذهبی و نحله های فکری بپردازند. در حالی که تعاریف و مولفه های یک سریال در مورد فرقه های مذهبی و فکری بسیار متفاوت هستند، این سریال ها به روایت گروه هایی می پردازند که بسیاری از ویژگی های اصلی و کلیدی فرقه ها را دارند.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، از مینی سریالی هایی در مورد باورهای تندروانه مورمون ها تا سریال هایی در مورد شخصیت های رهبر کاریزماتیک داستانی، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال برتر تاریخ تلویزیون در مورد فرقه های مذهبی و فکری از نگاه کاربران IMDb آشنا کنیم.


۱۰- Aquarius (2015-2016)

داستان سریال Aquarius در اواخر دهه ۶۰ در لس آنجلس روایت می شود جایی که یک کارآگاه به نام سم هودیاک به بررسی قتل ها و جنایات مرتبط با خانواده چارلز مانسون می پردازد. با پیشرفت داستان، برای این کارآگاه مشخص می شود که تاثیر خانواده مانسون در حال افزایش است در شرایطی که فرقه او بیش از پیش تهاجمی و خطرناک می شود. این سریال دو فصل ادامه داشت و در این مدت به خاطر چیزی فراتر از بازگویی جنایات و رفتارهای خانواده مانسون و البته تم های بزرگتری مرتبط با آن زمان مانند نژادپرستی، جنگ و فساد مورد تحسین قرار گرفت. دیوید داچوونی نقش اول سریال Aquarius را بازی کرده و گری دیمون، گتین آنتونی و کلر هولت از دیگر بازیگران اصلی سریال هستند.

۹- The Path (2016-2018)

۹- The Path (2016-2018)

سریال The Path بر روی فرقه ای ساختگی به نام Meyerism تمرکز دارد و با بازی آرون پال در نقش اصلی، داستان خانواده ای در قلب این فرقه مذهبی را روایت می کند. پس از تجربه ای شبیه الهام در یک مرکز مذهبی و بازگشت به محل زندگی خود و خانواده اش در نیویورک سیتی، پدر خانواده در مورد باورهای مذهبی خود و اطرافیانش دچار تردید می شود. با بازی هایی قوی از بازیگران اصلی و داشتن آرون پال در یکی از بهترین نقش آفرینی هایش، سریال The Path در طول سه فصل به بررسی موضوعاتی مانند دین، خانواده و عرفان می پردازد و به شکلی استادانه درگیری هایی که بین اعضای این فرقه مذهبی رخ می دهد را روایت می کند.

۸- The Following (2013-2015)

۸- The Following (2013-2015)

سریال The Following یک تریلر روانشناختی پرتنش است که در آن یک مامور اف بی آی تلاش دارد یک قاتل سریالی فراری که پیروانش دست به کشتار زده و سعی در انجام خواسته های او دارند را دستگیر کند. با پیشرفت داستان، قاتلین سریالی کاریزماتیک بیشتری وارد روایت می شوند، حتی در شرایطی که تهدید قاتل سریالی اولیه رنگ می بازد. با بازی کوین بیکن در نقش مامور اف بی آی و جیمز پیورفوی در نقش قاتل سریالی اصلی، این سریال به خاطر ترسناک بودنش مورد تحسین قرار داده اند. در حالی که داستان سریال از کیفیت و نوآوری زیادی برخوردار است، بازی های مستحکم و قابل توجه بیکن و پیورفوی نیز بر کیفیت سریال افزوده اند.

۷- Under The Banner Of Heaven (2022)

۷- Under The Banner Of Heaven (2022)

سریال Under The Banner Of Heaven به عنوان یکی از نادیده گرفته شده ترین و بی سروصداترین مینی سریال های باکیفیت اخیر در مورد بررسی قتل یک زن مورمون و نوزادش از دریچه نگاه یک کارآگاه مورمون است که باعث می شود اعتقادات مذهبی اش به چالش کشیده شوند. داستان سریال در دهه ۱۹۸۰ در یوتا روایت شده و به بررسی این موضوع می پردازد که مورمون بودن در دنیای امروزی چه معنایی دارد. در حالی که سریال به طور مستقیم برخی باورها و رفتارهای جماعت مورمون را به نقد می کشد، به همان اندازه به پیچیدگی های مذهب مرمون و درگیری های شخصیت های باورمند به این فرقه مذهبی با دینشان می پردازد، به ویژه از طریق شخصیت اصلی فیلم که یک کارآگاه مورمون است و اندرو گارفیلد نقش او را بازی می کند.

۶- Big Love (2006-2011)

۶- Big Love (2006-2011)

داستان سریال Big Love در دنیای امروزی ایالت یوتا روایت می شود و داستان یک خانواده مورمون بنیادگرا است که به چند همسری باور دارند. این سریال به زندگی های این خانواده در بیرون از فضای عممی و همراهی آن ها و مشارکتشان در یک فرقه محلی بنیادگرا می پردازد. در فصل سومش بود که Big Love به جایگاه مورد نظرش دست یافت و تقریباً به شهرت جهانی رسید. علیرغم نقدهای کلیسای مورمونی نسبت به تصویری که در این سریال از پیروان این فرقه ارائه شده بود، سریال Big Love به خاطر به تصویر کشیدن امور خانوادگی مختلف و تصویری شفاف و از نزدیک از این مذهب و اخلاقیات آن مورد تحسین قرار گرفته است.

۵- Unbreakable Kimmy Schmidt (2015-2019)

۵- Unbreakable Kimmy Schmidt (2015-2019)

به عنوان یکی از معدود کمدی هایی که شخصیت اصلی آن عضو یک فرقه مذهبی بوده است، سریال Unbreakable Kimmy Schmidt به ماجراهای پس از نجات این شخصیت از دست یک فرقه بسیار خطرناک با باور به قریب الوقوع بودن آخرت می پردازد. کیمی که نمی خواهد شبیه یک قربانی با او رفتار شود و حس مورد ظلم قرار گرفتن را داشته باشد، نمی تواند با جامعه امروزی کنار بیاید و به همین خاطر برای شروع زندگی جدید خود به نیویورک سیتی نقل مکان می کند. این سریال که به خاطر داستان منحصربفرد و اورجینالش مورد تحسین قرار گرفته، توانایی بالایی در برجسته کردن استقامت و بردباری زنانه از طریق اسفتاده از شرایط بامزه خلق شده در سریال داشته و یکی از بامزه ترین سریال های کمدی سرویس های استریمینگ است. سریال Unbreakable Kimmy Schmidt که تینا فی نقش مهمی در خلق آ داشته به مدت چهار فصل ادامه داشته و در نهایت در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

۴- Waco (2018)

۴- Waco (2018)

سریال Waco در واقع شکلی دراماتیزه شده از درگیری بین نیروهای امنیتی و اف بی آی از یک طرف و فرقه شاخه دیوید است که ماجرا را از زوایای مختلف و دریچه نگاه طرفین ماجرا به تصویر می کشد. تمرکز اصلی داستان اما روی شخصیت دیوید کورش، رهبر این فرقه مذهبی و گری نوزنز، مذاکره کننده ارشد اف بی آی است. با بازی تیلور کیش و مایکل شنون در یکی از نادیده گرفته شده ترین نقش هایش، این سریال به خوبی توانسته تنش این شرایط پیچیده را به خوبی به تصویر کشیده و تصویری انسانی از بسیاری از قربانیان این رویارویی ارائه دهد. در حالی که منتقدان نسبت به کیفیت داستانی سریال Waco از لحاظ سبک کارگردانی نقدهایی داشتند اما عموماً بر سر این موضوع توافق وجود داشت که بازی های صورت گرفته در سریال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند.

۳- The Leftovers (2014-2017)

۳- The Leftovers (2014-2017)

به عنوان درامی علمی تخیلی که در شهر میپلتون، نیویورک سیتی روایت می شود، داستان سریال The Leftovers در سه سال پس از واقعه ای بزرگ روایت می شود که با نام «مهاجرت ناگهانی» شناخته می شود، واقعه ای که در طی آن ۲ درصد از جمعیت جهان بدون هیچ رد و توضیحی ناپدید شده اند. در نتیجه این اتفاق، ادیان اصلی دچار بحران شده و فرقه های مختلف جدیدی به وجود آمده اند. فرقه های اصلی که در سریال به تصویر کشیده می شوند فرقه «بازماندگان گناهکار» و «وین مقدس» هستند که فرقه اول گروهی از پوچ گرایان سفیدپوش بوده که به صورت زنجیره ای مواد مخدر مصرف کرده و فرقه دیگر نیز مدعی است که رهبر آن عیسی مسیح دوم است. این سریال که در ابتدا به خاطر حال و هوای تاریک و مغمومش مورد نقد قرار گرفته بود، در فصول بعدی بسیار مورد توجه قرار گرفت و همچنان یکی از بهترین و البته نادیده گرفته شده ترین سریال های سال های اخیر است.

۲- Orphan Black (2013-2017)

۲- Orphan Black (2013-2017)

داستان سریال Orphan Black در تورنتو آغاز می شود، جایی که یک هنرمند جاعل به نام سارا منینگ می فهمد یک کلون است و در نتیجه آزمایش های یک فرقه علمی خلق شده که تکامل انسان را به شکل مصنوعی و پیشرفته ای دستکاری کرده اند. منینگ خیلی زود در می یابد که یک فرقه مذهبی به نام پرولتیان ها به دنبال او هستند، فرقه ای که تکثیر مصنوعی و دستکاری شده انسان ها را گناه می داند و کلون ها را می کشد. با بازی تاتیانا مسلانی در نقش اصلی که در طی داستان نقش کلون های متفاوتی را بازی می کند، سریال Orphan Black در میان طرفداران سریال های تلویزیونی کانادا به شهرت رسید و در ادامه در سراسر جهان دیده شد. به لطف روایتش از فرقه های مذهبی و فکری، سریال Orphan Black قرار است دنباله ای سریالی نیز داشته باشد که در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

۱- The Handmaid’s Tale (2017-)

۱- The Handmaid’s Tale (2017-)

داستان سریال The Handmaid’s Tale که در یک دنیای پساآخرالزمانی تحت حاکمیت یک دولت بنیادگرای سختگیر روایت می شود، در مورد شخصیت جون آزبورن است، زنی بارور که به دلیل کاهش شدید نرخ باروری و زاد و ولد در سراسر جهان، توسط رهبران کشور تازه تاسیس و بنیادگرای گیلیاد، همانند دیگر زنان بارور، به بردگی جنسی کشیده می شود. او که مصمم است بار دیگر به همسر و دخترش بپیوندد، در طول سریال برای رسیدن به آزادی شخصی و جمعی و ساقط کردن دولت گیلیاد تلاش می کند. سریال The Handmaid’s Tale که به خاطر تصویر ترسناکش از یک جامعه جنسیت زده و توتالیتر مورد تحسین قرار گرفته، ده ها جایزه تلویزیونی را در دو فصل اول خود بدست آورد. در حالی که فصول بعدی نقدهایی به خوبی قبل دریافت نکرده اما پیام های کلی سریال همچنان انعکاس داشته و مرتبط است و از اپیزودی به اپیزود دیگر شاهد افزایش پیام ها و نقدهای اجتماعی داستان هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها