صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : محبوبیت فیلم های اَبَرقهرمانی در سال 2022 کاهش یافت

محبوبیت فیلم های اَبَرقهرمانی در سال 2022 کاهش یافت

Thor Love and Th33

بررسی «مورنینگ کنسالت» نشان می‌دهد که سینماروهای بزرگسال نسبت به یک سال پیش کمتر از فیلم‌های ابرقهرمانی لذت برده‌اند. نتیجه این پژوهش ممکن است برای مارول و دی‌سی که برنامه‌های دراز مدتی طراحی می‌کنند نگران کننده باشد.

بنا بر این نظرسنجی ۳۶ درصد از مخاطبین از فیلم‌های ابرقهرمانی لذت می‌برند. این آمار نسبت به پاییز گذشته تا ۴۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. مخاطبینی که خودشان را هوادار مارول نامیده‌اند نیز از ۸۷ به ۸۲ درصد کاهش پیدا کرده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این پژوهش تنها چند هفته پس از اکران فیلم «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) منتشر شده که با امتیاز ۶۵ درصد «راتن تومیتوز» بدترین فیلم چندگانه «ثور» لقب گرفته و عملکردی پایین‌تر از انتظار در گیشه داشته است. «عشق و تندر» در رده سوم بدترین فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» بر اساس امتیاز «راتن تومیتوز» نیز قرار گرفته است.

از سال ۲۰۰۸ در «دنیای سینمایی مارول» ۲۹ فیلم منتشر شده که سه عنوان آن در سال ۲۰۲۱ روی پرده رفته و سه عنوان در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. عناوین مرتبط با این دنیای سینمایی نقشی کلیدی در افزایش مشترکین دیزنی+ داشت. «کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول در کامیک کان گذشته تأیید کرد که ۱۰ فیلم جدید از جمله دو فیلم «انتقام‌جویان» (Avengers) تا سال ۲۰۲۵ اکران می‌کند.

«باکس آفیس موجو» گزارش داده است که «عشق و تندر» با این حال ششمین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ است در حالی که کمتر از یک ماه از انتشار آن می‌گذرد. «دکتر استرنج ۲» (Doctor Strange In The Multiverse of Madness) مارول دومین فیلم پرفروش سال و «راهی به خانه نیست»‌ (Spider-Man: No Way Home) سونی و مارول که دسامبر گذشته اکران شد پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ بودند.

هفته پیش برادران وارنر دیسکاوری پخش فیلم ۹۰ میلیون دلاری و ابرقهرمانی «بت‌گرل» (Batgirl) را لغو کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها