صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از تبرئه کارگردان مشهور هالیوودی تا درخواست شلاق زدن زنان سینمای ایران! / زرین سینمایی هفته (240)

از تبرئه کارگردان مشهور هالیوودی تا درخواست شلاق زدن زنان سینمای ایران! / زرین سینمایی هفته (240)

پل هگیس

 

Zarinدر هفته ای که گذشت، اعلام شد که پُل هگیس، کارگردان مشهور هالیوودی به طور کامل از تهام تجاوز جنسی تبرئه شده است.

ماه پیش بود که کارگردان فیلم «تصادف» اومده بود ایتالیا که مستر کلاس برگزار کنه اما اونجا یقه اش رو گرفتن و گفتن تو به این و اون تجاوز کردی و قراره پوستت کنده بشه! بعدش هم هگیس رو نزدیک 20 روز تو خونه اش حبس کردن که مدرک جمع کنند اما آخرش اومدن گفتن خانمی که اتهام ها رو وارد کرده هر دفعه یه چیزی میگه و اینقدر تناقض داشته صحبت هاش که سه تا قاضی اومدن گفتن:«اون بدبختو آزاد کنین بابا سرکاریم!»

به هر روی، ما این جا به دلیل آنچه که «تبدیل شدن اتهام آزار جنسی به اسلحه مریضان» می نامیم، تمشک زرینی را به جماعت اتهام زن تقدیم می کنیم که این چند وقته خیلی هم تعدادشون رفته بالا و باعث شده قربانیان واقعی این فجایع باور نشوند. کماکان منتظر شرایطی هستیم که اگر چنین اتهاماتی وارد شد، خیلی ساده بشه بررسیش کرد تا دیگه کسی دچار مشکل نشه.

انسیه شاه  حسینی

68466در هفته ای که گذشت، سرکار خانم انسیه شاه حسینی که کارگردان هستن، اومدن و در یک مصاحبه گفتند که زنان در سینما کلاً تبدیل به ابزار شده اند و از این حرفا که زیاد می شنویم این روزها.

اما بخش تمشک بگیر ماجرا این جا بود که خانم شاه حسینی در این مصاحبه گفتند:« الان زنان هم در هالیوود سیگار نمی کشند واسه چی تو سینمای ایران باید سیگار بکشن! پس بیایید سیگار کشیدن زنان رو در سینما ممنوع کنید!»

خوبه دیگه، کلی چیز که همین الان هم ممنوع هست، یه لیست بلند دیگه هم تهیه کنید که همین سینمای ورشکسته هم بدتر از قبل بشه و شبیه کلیپای تبلیغاتی بشه که توش یکی کنار دریا نشسته و باد میخوره و اون یکی از اون سمت ساحل میاد و بعدش به هم لبخند میزنن و آخرش آسمان رو نشون میده!

از این رو، به دلیل آنچه که «سینمای مرده» خطاب می کنیم، تمشک زرینی را به خانم شاه حسینی و احیاناً کسانی که مثل ایشون فکر می کنند تقدیم می کنیم و معتقدیم که بهتر هست یکم وقت بزارن و به دور از منافع و اینا، بشینن سینمای جهان رو دنبال کنند و ببینند چه خبره! به خانم لی سیدو و کیت بلانشت و اینا هم سلام برسونین!

محمدحسین فرح بخش

68466در هفته ای که گذشت، جناب آقای محمدحسین فرح بخش آمدند و در یک گفتگو درباره 800 زنی که طرح آزار جنسی و مشکلات مربوط به زنان در سینمای ایران رو مطرح کرده بودند گفتند:«باید این زنان را شلاق زد!» ایشان در این گفتگو کلاً این مسائل را از بیخ و بن در سینمای ایران انکار کردن و گفتند که در این سینما چند صد هزار فیلم ساخته اند و تا به حال خبری از این چیزا تو سینما نبوده!

ما این جا به دلیل آنچه «سینمای بی در و پیکر» می نامیم، تمشک زرینی را به آقای فرح بخش تقدیم می کنیم که به جای تحقیق و شنیدن صحبت مدعیان، آن ها را انکار کرده و برایشان درخواست شلاق نیز ارائه کرده است! در این وضعیت اصلاً چیزی به اسم حقیقت مشخص خواهد شد؟!

جانی دپ امبر هرد

68466آقا ما فکر می کردیم ماجرای امبر هرد و جانی دپ وقتی دادگاه به پایان برسه دیگه تموم میشه و برمیگردیم به زندگی عادی مون. اما بعد از دادگاه دقیقاً قضیه برعکس شد و این قدر حاشیه زیاد بوده که هر روز کلی خبر “امبر هردی” میاد!

خانم هرد اولش که اومد گفت هیئت منصفه اشتباه بوده که گفتن نبوده! بعدش اومد اعلام ورشکستگی کرد که غرامت رو نده اما الان تیم حقوقیش رو عوض کرده که دوباره یه پرونده راه بندازه و این ماجرا رو کش بده!

ما هم این جا به دلیل آنچه که «خسته نشدی زن؟» می نامیم، تمشک زرینی را به خانم هرد که بازنده دادگاه بوده تقدیم می کنیم و امیدواریم که به جای دست و پا زدن در روزهای سخت بعد از دادگاه، برای بازسازی چهره عمومی اش تلاش کند و سعی کند بازیگر بهتری شود. با این فرمون پیش بریم توی چند سال آینده کلاً باید این دو تا رو توی دادگاه ببینیم!

جوکر

68466آخرین تمشک زرین هفته را هم تقدیم آن بنده خدایی می کنیم که فیلم «جوکر» آمد و رفت و واکین فینیکس اسکارشم گرفت و الان مشغول بازی در «جوکر 2» هست و تازه یادش افتاده که بگه این شخصیت رو از روی من کپی کردن و الان باید پولشو بدن!

ماجرا این هست که یک بیمار مبتلاً به PBA گفته که چون فینیکس برای بازی در این نقش پول گرفته و این بیماران هم وجود دارند پس باید به شخص او و انجمن شان کمک مالی کند در غیر این صورت کلا هرکاری می کنه دروغه و گیاه خواریشم تزویر است!

ما هم این جا به دلیل آنچه که «گرفتن ماهی از آب گل آلود» می نامیم، تمشک زرینی را به این عزیز تقدیم می کنیم که هنوز نمی دونه فیلم وظیفه ای در قبال بیماران نداره و این مسئولیت متوجه نهادهای خصوصی و دولتی هست که بتونن این مسائل رو پوشش بدهند. خدا نکنه چیزی تو دنیا به شهرت برسه، صد تا مدعی پیدا میشن که بگن این مال من بوده یا از من کپی کرده!

 

 

ذره بین

* شما می‌توانید گزینه‌های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر”  سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم! 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها