صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : واکنش منتقدان درباره سریال «House of the Dragon» منتشر شد

واکنش منتقدان درباره سریال «House of the Dragon» منتشر شد

house of the dragon ka 1920 jpg

نقدهای سریال «خاندان اژدها» (House of the Dragon) که پیش‌درآمدی برای «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) است، در فاصله سه روز مانده به پخش قسمت اول از اچ‌بی‌او منتشر شدند.

این سریال فانتزی به نویسندگی «جرج آر. آر. مارتین»، «میگل ساپوچنیک» و «رایان کاندال» از کتاب «آتش و خون» (Fire & Blood) مارتین اقتباس شده و داستانی در مورد «خاندان تارگرین» روایت می‌کند و مخاطبین را به ۲۰۰ سال پیش از وقایع «بازی تاج‌وتخت» می‌برد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، منتقد «ورایتی» می‌گوید «خاندان اژدها» نسبت به «بازی تاج‌وتخت» شروع باشکوه‌تری ندارد اما جلوه‌های ویژه آن «بدون تردید عالی‌تر» است و هر بیننده‌ای که تحت تأثیر سه اژدهای «دنریس تارگرین» قرار گرفته، در اینجا لذت خواهد برد. این منتقد می‌نویسد این پیش‌درآمد در نمایش صحنه‌های گروتسک حتی از «بازی تاج‌وتخت» گامی فراتر می‌گذارد و سکانس‌های خشونت‌آمیزی را به تصویر می‌کشد که کمتر سراغ داشته است.

در بخش دیگری از نقد «ورایتی» می‌آید که «شاه ویسریس تارگرین» با بازی «پدی کانسیداین» به شکل غافل‌گیرکننده‌ای خوش‌خو است. او از رعایت تنوع نژادی ستایش می‌کند و می‌نویسد سریال اگرچه گاهی حاوی لحظاتی اغراق‌آمیز است اما «تازگی رویکرد آن می‌تواند غافل‌گیرکننده باشد، چرا که تاریخچه‌ای وستروسی دارد.»

«گاردین» می‌نویسد: ««خاندان اژدها» در سال نهم سلطنت «شاه ویسریس تارگرین اول» با بازی کانسیدین آغاز می‌شود – و حدود ۲۰۰ سال پیش از ملاقات اول ما با وستروس [در «بازی تاج‌وتخت»]. همسر او باردار است. فرزند اولشان یک دختر به نام رینایرا با بازی «میلی الکاک» بوده، بنابراین همه در «هفت قلمرو» منتظر یک وارث مذکرند. برخی از بینندگان منتظرند دختر دیگری به دنیا بیاید، وگرنه برادر کوچک‌تر گستاخ و پرخاشگر ویسریس و وارث احتمالی او «شاهزاده دیمون» با بازی «مت اسمیت» شروع می‌کند به خلق داستان‌های آشنایی که همه می‌دانند. شوربختانه، پس از یک تولد به‌شدت خونین و دردناک، مادر و فرزند پسر می‌میرند. سپس «سر اوتو های‌تاور» با بازی «ریس ایوانز» به رئیس‌اش پنج دقیقه برای سوگواری وقت می‌دهد پیش از آنکه به دختر نوجوان و زیبارویش «الیسنت» با بازی «امیلی کری» جامه مادر مرحومش را بپوشاند تا خدمتی به شاه کرده باشد. این پیش‌درآمدی برای دوران «پسا-#من هم» (MeToo) است، بنابراین آن‌ها در غم یکدیگر شریک می‌شوند به جای اینکه یکی از آن صحنه‌های تجاوز جنسی معروف «بازی تاج‌وتخت» را رقم بزنند. خدایا، فمینیست‌ها همه‌چیز را خراب می‌کنند.»

«یو‌اس‌ای تودی» معتقد است که «خاندان اژدها» در تکرار شکوه «بازی تاج‌وتخت» ناکام مانده است: ««بازی تاج‌وتخت» در لحظات اوج واقعاً نفس‌گیر بود و درام، تنش و حتی طنز بی‌همتا خلق می‌کرد. هر اسپین‌آفی فرصت بازآفرینی آن شکوه را ندارد، اما «خاندان اژدها» یکی از این اسپین‌آف‌های ساخته شده است که شاید بهترین گزینه نبوده باشد.»

«امپایر» می‌نویسد: ««خاندان اژدها» تا ثابت کردن خودش راه درازی دارد، و تلاشی ستودنی در چند قسمت اول نشان داده. اما به هر حال از زیر سایه سریال اصلی بیرون نیامده – دست کم هنوز بیرون نیامده.»

«بی‌بی‌سی» به این سریال امتیاز چهار ستاره از پنج داده و آن را «نسخه فانتزی سریال «تاج» (The Crown)» می‌نامد: «در اینجا شخصیت «جافری» برای نفرت ورزیدن یا «تیریون» برای هم‌نوایی وجود ندارند. این شخصیت‌ها به شکلی که اغلب چالش‌برانگیز و مبهم است پیچیده‌اند، شاید حتی ناخوشایند. اما به این معنا نیست که جذاب نیستند.» این منتقد اضافه می‌کند: «این سریال «بازی تاج‌وتخت» خالص است – اما نه به شکلی که به یاد می‌آورید.»

«هالیوود ریپورتر» از آرایش موی شخصیت‌های تارگرین انتقاد می‌کند و می‌نویسد: «بزرگ‌ترین مشکل من با «خاندان اژدها» از ویژگی «تارگرین‌های بی‌شمار» نشأت می‌گیرد. بیایید با کلاه‌گیس‌ها شروع کنیم، چون بعضی از شخصیت‌ها با کلاه‌گیس بلوند خوب به نظر می‌رسند، اما روی همه بازیگران نه. با این حال مشکل بیشتر شخصیت‌ها، کاراکترها و موقعیت‌های متنوع است تا کلاه‌گیس. یکی از جذابیت‌های «بازی تاج‌وتخت» این بود که جغرافیا چگونه هر یک از خاندان‌ها را به جهان‌بینی متفاوتی رسانده است.»

«خاندان اژدها» ۲۱ آگست ۲۰۲۲ (۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۱) پخش خواهد شد و در اولین ساعات دوشنبه ۲۲ آگست در دسترس قرار می‌گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها