صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : Top Gun: Maverick رکورد فروش «Avengers: Infinity War» را شکست

Top Gun: Maverick رکورد فروش «Avengers: Infinity War» را شکست

top gun maverick avengers infinity war jpg

فیلم «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) پارامونت در آمریکای شمالی از فروش ۶۷۹ میلیون دلاری عبور کرد و رکورد ۶۷۸ میلیون دلاری «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) مارول را به عنوان ششمین فیلم تاریخ آمریکا شکست.

«جنگ بی‌نهایت» پس از ۲۰ فیلمی که در قالب «دنیای سینمایی مارول» اکران شده بودند به این رکورد رسیده بود، اما «ماوریک» دنباله‌ای برای فیلمی است که سه دهه قبل و در سال ۱۹۸۶ اکران شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «ماوریک» به لطف بازخوردهای مثبت و سینماروهایی که فیلم را چند مرتبه در سالن‌های سینما می‌بینند ممکن است تا مرز شکستن فروش ۷۰۰.۴ میلیون دلاری «پلنگ سیاه» (Black Panther) در سال ۲۰۱۸ نیز پیش برود و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ ایالات متحده و کانادا شود. «تاپ گان ۲» اتفاقاً تا ماه نوامبر وقتی «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) اکران می‌شود می‌تواند به بلیت‌فروشی ادامه دهد.

فروش خارجی «ماوریک» این هفته از ۷۰۰ میلیون دلار گذر کرده و فروش جهانی ۱.۳۷۹ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است. این فیلم در حال حاضر سیزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست و بهترین عملکرد را در بریتانیا با ۹۵ میلیون دلار، ژاپن با ۸۲ میلیون دلار، کره با ۶۲ میلیون دلار، استرالیا با ۶۰ میلیون دلار، و فرانسه با ۵۲ میلیون دلار به جا گذاشته است.

«ماوریک» پس از شکستن رکورد افتتاحیه آخر هفته «روز یادبود» با ۱۶۰ میلیون دلار، به مدت ۱۰ هفته در میان پنج فیلم پرفروش آمریکای شمالی باقی ماند و در ششمین هفته به رتبه یازدهم رفت اما در هفته دوازدهم به رتبه دوم بازگشت. این دنباله از سوی دیگر اولین فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری «تام کروز» در افتتاحیه و اولین فیلم ۱ میلیارد دلاری کارنامه این بازیگر و نیز پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیوی پارامونت است.

«مایلز تلر»، «گلن پاول»، «جان هم»، «جنیفر کانلی» و «وال کیلمر» دیگر بازیگران «ماوریک» به کارگردانی «جوزف کوزینسکی» بودند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها