صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ترتیب تماشای سه گانه «هابیت» و «ارباب حلقه ها» را بدانید!

ترتیب تماشای سه گانه «هابیت» و «ارباب حلقه ها» را بدانید!

ارباب حلقه ها

 

مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» در اوایل سال ۲۰۰۰ صنعت سینما را متحول کرد و با فروش بیش از ۳ میلیارد دلاری و کسب ۱۷ جایزه اسکار در مجموع، رکوردشکنی کرد. اقتباس موفق «پیتر جکسون» از داستان‌های «جی آر آر تالکین» ثابت کرد که حتی با فیلم‌های فانتزی می‌توان موفق شد. سه‌گانه «هابیت» که به‌عنوان پیش‌درآمد سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»، یک دهه پس از اکران فیلم اصلی به روی پرده رفت اگرچه به اندازه سه‌گانه اولیه از آن استقبال نشد اما یک موفقیت بزرگ دیگر محسوب می‌شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، محبوبیت زیاد چندگانه تالکین به طرفداران این اطمینان را می‌داد که می‌توانند در آینده نزدیک در انتظار فیلم‌های و سریال‌هایی جدیدی درباره سرزمین میانه باشند. رویاهای آن‌ها در سال ۲۰۱۷ با اعلام ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of The Rings: The Rings of Power) به واقعیت تبدیل شد. در طول این سال‌ها اطلاعات بیشتری از سریال منتشر شده که یکی از باورنکردنی‌ترین آن‌ها، بودجه ۴۶۵ میلیون دلاری فصل اول سریال بود. با این بودجه، سریال «حلقه‌های قدرت» با پیشی گرفتن از سریال «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) به پرفروش‌ترین سریال تاریخ تلویزیون تبدیل شد.

قسمت اول و دوم از فصل اول سریال «حلقه‌های قدرت» ۲ سپتامبر منتشر شد. پیش از انتشار فصل اول، آمازون پرایم ویدیو نوید شروع فیلمبرداری‌ها برای فصل دوم این سریال را داد. با آغاز سریال، وقت آن رسیده تا کسانی که داستان‌های سه‌گانه‌های سرزمین میانه را فراموش کرده‌اند، بار دیگر به تماشای فیلم‌های گذشته بنشینند. در ادامه، لیستی از دو سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» را به ترتیب زمان اکران و و وقوع حوادث قرار گرفته است.

فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به ترتیب اکران

            

    ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه – ۱۹ دسامبر ۲۰۰۱ (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring)

            

    ارباب حلقه‌ها: دو برج – ۱۸ دسامبر ۲۰۰۲ (The Lord of the Rings: The Two Towers)

            

    ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه – ۱۷ دسامبر ۲۰۰۳ (The Lord of the Rings: The Return of the King)

فیلم‌های «هابیت» به ترتیب اکران

            

    هابیت: یک سفر غیرمنتظره – ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ (The Hobbit: An Unexpected Journey)

            

    هابیت: برهوت اسماگ – ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)

            

    هابیت: نبرد پنج سپاه – ۱۷ دسامبر ۲۰۱۴ (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)

ارباب حلقه ها

فیلم‌های «هابیت» به ترتیب تسلسل تاریخی

سه‌گانه «هابیت» یک دهه پس از مجموعه «ارباب حلقه‌ها» منتشر شد اما از لحاظ تسلسل تاریخی، در جایگاه پیش‌درآمد آن قرار دارد. این سری فیلم‌ها، بر اساس رمان «هابیت» اثر «جی آر آر تالکین» که در سال ۱۹۳۷ منتشر شد ساخته شده و ماجرای «بیلبو بگینز»، عموی «فرودو» را دنبال می‌کند؛ بنابراین، اگر به دنبال تسلسل زمانی دقیق رمان‌های تالکین هستید باید با فیلم‌های «هابیت» سفر به سرزمین میانه را آغاز کنید.

هابیت: یک سفر غیرمنتظره ۲۰۱۲ (The Hobbit: An Unexpected Journey)

اولین فیلم از سه‌گانه «هابیت» با عنوان «یک سفر غیرمنتظره» از جنبه مالی یک موفقیت بزرگ بود. این فیلم با فروش ۱.۰۱۷ میلیارد دلاری در باکس آفیس از فیلم‌های «یاران حلقه» و «دو برج» پیشی گرفت. داستان با نشان دادن «بیلبو بگینز» در حالی که داستان‌های جوانی خود از ۶۰ سال پیش را می‌نویسد آغاز می‌شود. داستان با کشف استعداد او برای ماجراجویی توسط گندالف و همراهی گروهی کوتوله به کوه تنهایی آغاز می‌شود. کتاب بیلبو، همان کتابی است که فرودو در «بازگشت پادشاه» تکمیل می‌کند.

هابیت: برهوت اسماگ ۲۰۱۳ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)

دومین فیلم از سه‌گانه «هابیت» درباره «اسماگ»، یکی از آخرین اژدهایان بزرگ باقیمانده در سرزمین میانه با صداپیشگی «بندیکت کامبربچ» بود. این فیلم به بررسی عمیق‌تری از شخصیت بیلبو پس از اثبات خود به‌عنوان یک همراه ارزشمند برای کوتوله‌ها پس از بازپس‌گیری گنجینه آرکن می‌پردازد. «برهوت اسماگ» نیز با فروش ۹۵۹ میلیون دلاری در باکس آفیس از فیلم‌های «یاران حلقه» و «دو برج» پیشی گرفت.

هابیت: نبرد پنج سپاه ۲۰۱۴ (The Hobbit: The Battle of the Five Armies)

آخرین فیلم مجموعه «هابیت» با عنوان «نبرد پنج سپاه» از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این فیلم، آخرین حضور «ایان هولم» و «کریستوفر لی» در فیلم‌های لایو اکشن پیش از مرگشان در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۵ بود. لی، نقش سارومان، جادوگر سپید را در هر دو فیلم به زیبایی بازی کرد. در این فیلم، درگیری‌هایی بین نیروهای انسان‌ها، الف‌ها و کوتوله‌ها رخ می‌دهد که توجه نیروهایی سائورون را به خود جلب می‌کند. بیلبو نیز در مرکز این درگیری وحشتناک حضور دارد. این فیلم، پایان مشابهی با آغاز فیلم «یاران حلقه» دارد که به‌عنوان پایانی برای سفرهای حماسی بیلبو عمل می‌کند.

ارباب حلقه ها

فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» به ترتیب تسلسل تاریخی

سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها»، ژانر فیلم‌های فانتزی را به طور کامل متحول کرد. این سری فیلم‌ها به کارگردانی پیتر جکسون بر اساس رمان سه‌گانه‌ای به همین نام اثر «جی آر آر تالکین» بودند که بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ منتشر شدند. بر اساس تسلسل زمانی، این فیلم‌ها ۶۰ سال پس از ماجراجویی بیلبو در سری فیلم‌های «هابیت» رخ می‌دهد. این فیلم‌ها با ارث رسیدن حلقه یگانه به فرودو با بازی «الیجا وود» و آغاز ماموریت او برای نجات سرزمین میانه شروع می‌شود.

ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه ۲۰۰۱ (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring)

همه چیز با این فیلم آغاز شد. فیلم «یاران حلقه»، مجموعه «ارباب حلقه‌ها» را به یک پدیده جهانی تبدیل کرد. حتی پس از گذشت بیش از ۲۰ سال، هنوز هم این فیلم، شور و شوق فرودو و همراهانش را در سفر به کوه نابودی برای از بین بردن حلقه یگانه به بیننده انتقال می‌دهد. این فیلم با فروش ۸۸۰ میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی در زمان اکرانش، تبدیل به پنجمین فیلم پرفروش تاریخ شد. پس از انتشار نسخه خانگی فیلم، جکسون نسخه‌های طولانی‌تر این سری فیلم‌ها را منتشر کرد. نسخه طولانی‌تر فیلم «یاران حلقه»، زمان پخش را از ۱۷۸ دقیقه به ۲۲۸ دقیقه افزایش می‌دهد.

ارباب حلقه‌ها: دو برج ۲۰۰۲ (The Lord of the Rings: The Two Towers)

در ادامه داستان «یاران حلقه»، فیلم «دو برج» ۴ داستان مجزا را به طور موازی بازگو می‌کند. گروه یاران که در پایان فیلم قبل به چند دسته تقسیم می‌شود حال به طور مجزا در سراسر سرزمین میانه پخش می‌شود. فرودو و سم مسیرشان را به سوی کوه نابودی ادامه می‌دهند و در این مسیر با گالوم که پیش از این در داستان «هابیت» با بیلبو روبه‌رو شده بود همراه می‌شوند. «آراگون»، «لگولاس» و «گیملی» به سرزمین روهان که در آستانه نابودی است سفر می‌کنند و در این راه با گندالف سپید همراه می‌شوند. «مری» و «پیپین» نیز از دست اورک‌ها فرار می‌کنند و به همراه «تری بیرد» و دیگر انت‌ها به آیزنگارد جمله می‌کنند و قلعه سارومان را نابود می‌کنند. این فیلم از ۱۷۹ دقیقه در نسخه طولانی به ۲۳۵ دقیقه تبدیل می‌شود.

ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه ۲۰۰۳ (The Lord of the Rings: The Return of the King)

آخرین فیلم مجموعه «ارباب حلقه‌ها»، طرفداران سینما را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داد. این فیلم، شاهکاری بود که از سوی منتقدان و بینندگان مورد ستایش قرار گرفت و به نقطه عطفی در صنعت سینما و ژانر فیلم‌های فانتزی تبدیل شد. «بازگشت پادشاه»، داستان آخرین ایستادگی و جنگ ساکنان سرزمین میانه در برابر نیروی اهریمنی سائورون است. گندالف، آراگون، لگولاس، گیملی و سایر یاران حلقه در نبردی به ظاهر غیرممکن در برابر نیروهای سائورون در میناس تیریس ظاهر می‌شوند تا فرصتی برای فرودو در ماموریتش برای نابودی حلقه ایجاد کنند. این نبرد حماسی، موسیقی متن، مناظر و کارگردانی فیلم را می‌توان به سادگی، نفس‌گیر تفسیر کرد. جای تعجب نیست که فیلم «بازگشت پادشاه» همچنان رکورد بیشترین جایزه اسکار را در اختیار دارد. نسخه طولانی این فیلم از ۲۰۱ دقیقه به ۲۵۲ دقیقه افزایش می‌یابد که شامل جزئیاتی نفس‌گیر از جنگ بین نیروهای اهریمنی و ساکنان سرزمین میانه است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها