صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 فیلم زندگینامه ای برتر تاریخ سینما که باید ببینید! + تصاویر

10 فیلم زندگینامه ای برتر تاریخ سینما که باید ببینید! + تصاویر

۱۰- Malcolm X (1992)

 در حالی که فیلم های زندگینامه ای دهه هاست علاقمندان به سینما را سرگرم می کنند، امسال سال خوبی برای این ژانر بوده است، به ویژه پس از موفقیت فیلم Elvis که بسیاری را غافلگیر کرد. این فیلم ثابت کرد که هنر آوردن زندگی واقعی شخصیت های مشهور به روی پرده سینما هنوز هم رونق دارد و این ترند با توجه به اینکه به انتشار فیلم زندگینامه ای بسیار مورد انتظار Blonde نزدیک می شویم همچنان ادامه خواهد داشت. در دهه های گذشته برخی از بهترین و جذاب ترین فیلم های زندگینامه ای منتشر شده اند که نه تنها به خاطر داستان های تاریخی شان بلکه به خاطر ارزش هنری شان فیلم هایی تحسین شده و ماندگار بوده اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ مورد از بهترین و جذاب ترین فیلم های زندگینامه ای تاریخ سینما به انتخاب و رتبه بندی کاربران IMDb آشنا کنیم.

۱۰- Malcolm X (1992)

اسپایک لی به عنوان کارگردان کار آسانی برای پرداختن به ماجرای زندگی مالکوم ایکس در فیلم Malcolm X نداشت، فیلمی که داستان این رهبر ملی بحث برانگیزر سیاه پوست را روایت می کند. نکته این که مالکوم ایکس نه تنها خود شخصیتی پیچیده داشت بلکه زندگی ها و چهره های متفاوتی نیز داشت که باعث می شد داستان زندگی او برای روایت چندان ساده نباشد. با این وجود، اسپایک لی به خاطر کارگردانی این فیلم زندگینامه ای مورد تحسین همگان قرار گرفت، فیلمی با داستان و سبکی پیچیده که قرار است نگاهی متفکرانه به پیچیدگی های زندگی مالکوم ایکس باشد. این فیلم به خاطر بازی بی نقص دنزل واشنگتن در نقش این رهبر حقوق مدنی مشهور نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

۹- Patton (1970)

۹- Patton (1970)

Patton فیلمی در مورد ژنرال جرج پتن در دوران فعالیتش در جنگ جهانی دوم است. این فیلم دلایل بسیاری برای این دارد که به عنوان یک فیلم کلاسیک شناخته شود اما بیشتر به خاطر روایت بی نقص پیچیدگی های جنگ و تصویرسازی خارق العاده از خودِ شخصیت پتن مورد تحسین قرار گرفته است. ژنرال پتن مردی بود که نمی شد او را دوست داشتنی دانست و داستان زندگی او جنبه های ناخوشایند بسیاری نیز داشت. همین موضوع باعث می شود که بازی جرج سی اسکات در نقش ژنرال پتن بسیار ماندگارتر باشد، جایی که وی توانسته زمختی، تندی و جسارت این فرمانده نظامی مشهور را با مهارتی غیرقابل تکرار به نمایش بگذارد.

۸- The King’s Speech (2010)

۸- The King’s Speech (2010)

The King’s Speech یک فیلم زندگینامه ای بسیار احساسی است که روابط بین شاه جرج چهارم و مربی گفتار درمانی اش لیونل لوگ را روایت می کند. این فیلم عنوان پرفروش ترین فیلم زندگینامه ای را بدست آورد که البته دستاورد مهمی است زیرا این فیلم داستانی الهام بخش از چگونگی غلبه کردن بر موانع را روایت می کند و همان احساس محبوب درام بریتانیایی را نیز در خود دارد. این فیلم زندگینامه ای بریتانیایی داستانی بسیار جذاب را روایت می کند که در آن بازیگران بازی هایی تئاتری از خود ارائه داده اند، بازی هایی که نمونه اش را کمتر می توان در فیلم های سینمایی یافت. همچنین این فیلم به خاطر فراهم کردن نگاهی تازه به زندگی خاندان سلطنتی بریتانیا قابل توجه است، فیلمی که جنبه های چندگانه زندگی یک فرد در خاندان سلطنتی را به تصویر می کشد در حالی که از نگاه عامه مردم زندگی وی کاملاً بی نقص است.

۷- Gandhi (1982)

۷- Gandhi (1982)

فیلم زندگینامه ای Gandhi داستان این معترض هندی مخالف خشونت را روایت می کند. همانطور که همه می دانیم، گاندی در سراسر جهان به عنوان یک چهره مشهور عرصه حقوق مدنی شناخته می شود و به همین دلیل کارگردان فیلم، ریچارد آتنبرو، نقش مهمی در روایت داستانی دارد که به خوبی با واقعیت های زندگی این شخصیت تاریخی سازگاری داشته باشد. خوشبختانه منتقدان همه توافق دارند که فیلم Gandhi عدالت را به بهترین شکل در مورد این شخصیت تاریخی بسیار مهم اجرا کرده است. بخش زیادی از این موفقیت به بن کینگزلی باز می گردد که در هنگام بازی در نقش گاندی بازیگری کمتر شناخته شده بود اما یک بازی بسیار راضی کننده و بدون نقص از خود ارائه می دهد که جایزه اسکار را برایش در پی داشته و او را به یک ستاره تبدیل کرد.

۶- Raging Bull (1980)

۶- Raging Bull (1980)

فیلم Raging Bull ساخته مارتین اسکورسیزی یک فیلم زندگینامه ای در مورد فراز و فرودهای زندگی یک بوکسور واقعی به نام جیک لاموتا با بازی رابرت دنیرو است. این فیلم به خاطر تکنیک های فیلمسازی خارق العاده ای که توسط کارگردان پیاده سازی شد مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. بخشی از موفقیت و منحصربفرد بودن فیلم Raging Bull به خاطر فیلمبرداری آن است، زیرا تقریباً تمام فیلم به شکل سیاه و سفید فیلمبرداری شده است. این فیلم همچنین یک تدوین بی نقص برنده جایزه اسکار داشت و یکی از بهترین سناریوهای تاریخ سینما را نیز به خود اختصاص داده است. همگام با سبک فیلم، شخصیت های مشکل دار و باورپذیر این فیلم نیز باعث شده که Raging Bull یکی از بهترین فیلم های زندگینامه ای تاریخ سینما باشد.

۵- Lawrence Of Arabia (1962)

۵- Lawrence Of Arabia (1962)

فیلم Lawrence Of Arabia از دیرباز نماد سینمای کلاسیک برای بسیاری از ماها بوده است. این فیلم زندگینامه ای داستان یک افسر بریتانیایی به نام توماس ادوارد لارنس در جریان جنگ جهانی اول را روایت می کند. بخش از اهمیت فیلم به تصویر کشیدن جنگ و تمام پیچیدگی های مرتبط با آن باز می گردد. به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما، فیلم Lawrence Of Arabia فیلمی بسیار تاثیرگذار در سینما و اهمیت تاریخی خارق العاده ای دارد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های تاریخ هالیوود و دوران خود است و زمانی بسیار مهم در تاریخ فیلمسازی را نمایندگی می کند، زمانی که فیلم ها در وسعت سینمایی بسیار بزرگی ساخته شده و دکورها، بازیگران و سیاهی لشکرها بسیار بزرگ اما واقعی بودند و به دلیل نبود جلوه های ویژه کامپیوتری، همه چیز باید به شکل واقعی به تصویر کشیده می شد.

۴- Braveheart (1995)

۴- Braveheart (1995)

فیلم Braveheart جایگاهی ویژه در فهرست بهترین فیلم های تاریخ سینما دارد اما همزمان یکی از بهترین فیلم های زندگینامه ای نیز هست که این بار بر روی یک شوالیه اسکاتلندی به نام ویلیام والاس تمرکز دارد. به نویسندگی و بازی مل گیبسون بزرگ در نقش شخصیت اصلی، فیلم Braveheart یک شاهکار در زمینه ترکیب تمامی جزییات سینمایی است، از سبک روایت تا تولید. در حالی که این فیلم کاملاً منطبق بر واقعیات زندگی والاس نیست اما ارزش تولید قابل توجه و فیلمبرداری فیلم باعث شده که شجاع دل در میان بهترین های تاریخ سینما باشد. جدایی از طراحی دقیق و پرجزییاتش، این فیلم یک کلاسیک نیز هست زیرا فیلمی است که نقبی عمیق به تجربه انسانی همراه با پیچیدگی های دنیای سیاست می زند.

۳- Amadeus (1984)

۳- Amadeus (1984)

فیلم Amadeus داستان ولفگانگ آمادئوس موتزارت آهنگساز مشهور را از دریچه نگاه یک همکار حسود به نام آنتونیو سالیری روایت می کند که نگاهی منحصربفرد به این موسیقیدان مشهور است. در کنار دیگر تکنیک های سینمایی خیره کننده اش، این فیلم به اندازه خود موتزارت جایگاهی افسانه ای یافته است. بازی های ماندگار اف موری آبراهام در نقش سالیری و تام هالس در نقش موتزارت بخشی از علت جذابیت و شهرت این فیلم برای سینماروها بود هر چند نباید از سرعت روایت مناسب داستان و دیالوگ های قوی آن نیز غافل ماند. در حالی که Amadeus شاید در مورد روایت زندگی این آهنگسار مشهور چندان دقیق نباشد اما نتیجه کار یک فیلم بسیار خوش ساخت است.

Goodfellas

۲- Goodfellas (1990)

فیلم Goodfellas چیزی فراتر از تنها یک فیلم مافیایی بی نقص است زیرا یکی از باکیفیت ترین فیلم های زندگینامه ای تاریخ سینما نیز هست. بخش زیادی از موفقیت فیلم به خاطر داستانی است که از دل رمان Wiseguys نوشته نیکلاس پیلگی بیرون آمده و مخاطب را عمیقاً در زندگی پیچیده شخصیت های مافیایی غرق می کند، جایی که دوستی عمیق و زندگی لاکچری در کنار کارهای غیرقانونی و بیرحمانه قرار می گیرد. مارتین اسکورسیزی نویسنده و کارگردان فیلم، روایت واقعی هنری هیل را به یک اثر سینمایی ماندگار و بی نقص تبدیل کرده است. یکی از جذاب ترین و بهترین جزییات این فیلم سبک روایت غیرخطی است که باعث می شود سرعت پیشرفت داستان بسیار بی نقص باشد و در تمام مدت توجه مخاطب را به اتفاقات روی صفحه نمایش جذب نماید.

Schindler’s List

۱- Schindler’s List (1993)

هر کسی که کوچکترین آشنایی با دنیای سینما داشته باشد اسم فیلم Schindler’s List را شنیده است، فیلمی در مورد اسکار شیندلر، تاجر و کارآفرین قهرمانی که جان هزاران نفر را در جریان هولوکاست نجات داد. این فیلم به سادگی در فهرست شاهکارهای تاریخ سینما قرار می گیرد، هم از لحاظ سبک روایی و هم مهارت سینمایی سازنده آن. به وضوح، Schindler’s List یک موضوع بسیار جدی را به شکلی عمیق مورد بررسی قرار می دهد و این کار با احترام، شکوه و عمق خاصی انجام می شود. این فیلم همچنین پیامی قوی از تاثیر قدرت انسان بر قدرت های بیرونی به مخاطب القا می کند، فیلمی که به سادگی جایگاه کارگردانش، استیون اسپیلبرگ، را به عنوان یک فیلمساز نابغه و افسانه ای تثبیت کرد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها