صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ایرنه پاپاس، بازیگر فیلم «زوربای یونانی» و «محمد رسول الله» درگذشت

ایرنه پاپاس، بازیگر فیلم «زوربای یونانی» و «محمد رسول الله» درگذشت

Irene Papas - ایرنه پاپاس

«ایرنه پاپاس» بازیگر یونانی فیلم‌هایی چون «زوربای یونانی» (Zorba The Greek) و «محمد رسول الله» (The Message) در ۹۶ سالگی درگذشت. وزیر فرهنگ یونان چهارشنبه این هفته با انتشار بیانیه‌ای درگذشت پاپاس را تأیید کرده است. علت مرگ این بازیگر نامشخص است اما او پنج سال با آلزایمر زندگی کرده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پاپاس در سال ۱۹۲۶ متولد شد و در طول پنج دهه در بیش از ۷۰ فیلم مقابل دوربین رفت. «توپ‌های ناوارون» (The Guns Of Navarone) با بازی «گرگوری پک» و «آنتونی کویی» در سال ۱۹۶۱ او را به شهرت رساند. پاپاس در این فیلم نقش یک سرباز مقاومت به نام «ماریا پاپادیموس» را بازی کرده است که باید به یک زن نازی تیراندازی می‌کرد.

پاپاس در سال ۱۹۶۴ در فیلم «زوربای یونانی» مقابل «آنتونی کویین» درخشید و نقش یک بیوه یونانی را بازی کرد که توسط اهالی یک روستا به دلیل همبستر شدن با یک مرد سنگسار می‌شد. «به یاد یک مرد بد» (Tribute to a Bad Man) با «جیمز کاگنی» در سال ۱۹۵۶، «الکترا» (Electra) در سال ۱۹۶۲، «برادری» (The Brotherhood) در سال ۱۹۶۸ مقابل «کرک داگلاس»، «زد» (Z) در سال ۱۹۶۹، «هزار روز آن» (Anne of the Thousand Days) در سال ۱۹۶۹ دیگر آثار به جا مانده از این بازیگرند.

پاپاس یک خواننده بااستعداد نیز بود و با آهنگسازانی مانند «ونگلیس» و گروه راک یونانی «طفل آفرودیته» (Aphrodite’s Child) و آخرین آلبوم استودیویی آن‌ها همکاری کرد.

پاپاس در فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی «مصطفی عقاد» نقش «هند جگرخوار» را بازی کرده بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها