صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سریال جیران رفع توقیف و تاریخ پخش مجدد سریال اعلام شد

سریال جیران رفع توقیف و تاریخ پخش مجدد سریال اعلام شد

سریال جیران

در حالی که نزدیک به دو ماه پیش پخش سریال جیران متوقف و سپس به طور کلی از فیلیمو حذف شد، رسانه ها از رفع توقیف این سریال ایرانی بسیار محبوب خبر می دهند. بدین ترتیب، بنابر دستور بازپرس محترم شعبه ۹ دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور رفع توقیف سریال «جیران» صادر شد. طبق اعلام روابط عمومی فیلیمو، حدود دو ماه پیش، به دلیل اختلاف کارگردان و تهیه کننده سریال جیران با کارگردان و تهیه کننده سریال آهوی من مارال، پخش این سریال موقتاً متوقف شده بود.

با رفع توقیف سریال جیران ، مخاطبان سریال حسن فتحی می ‌توانند پس از ۵۶ روز توقیف، قسمت ۲۴ و ۲۵ این سریال را جمعه‌ ۲۵ شهریور به صورت اختصاصی از فیلیمو تماشا کنند. در رأی دادگاه که توسط شکوری مقدم، مدیرعامل شرکت فناوران ایده پرداز صبا منتشر شده، آمده است:

    با توجه به نظریه کارشناسان هیات سه نفره کارشناسی مبنی بر اینکه با بررسی طرح آهوی من مارال و سریال جیران، نظر به تفاوت های ساختاری و مفهومی و مضمونی دو اثر، شخصیت پردازی و شناسنامه منحصربه فرد کاراکترها و ساختار دراماتیک متفاوت هر کدام از این آثار (سه ضلعی جیران و پنج ضلعی آهوی من مارال که در جیران به صورت داستانی فرعی و در آهوی من مارال به صورت پیرنگ اصلی طراحی شده است) باید گفت شیوه ارائه و شکل بیان ایده ی رقابت عشقی در دو اثر متفاوت است و بررسی های فنی، شکلی، محتوایی و مضمونی صورت گرفته توسط این هیات کارشناسی بیانگر آن است که حقوق مالکیت ادبی و هنری متعلق به شکات پرونده مورد بهره برداری قرار نگرفته است» و همچنین نظریه هیات پنج نفره کارشناسی چنین بیان داشتند که «سریال جیران برگرفته از طرح آهوی من مارال نیست». حال بدینوسیله و بنابر مرابت یاد شده لغو دستور فوق اعلام و مقتضی است جهت رعایت حقوق کاربران، ظرف یوم جاری اقدام و مرابت به این بازپرسی گزارش شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها