صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جعل امتیاز در سایت «راتن تومیتوز» خبرساز شد!

جعل امتیاز در سایت «راتن تومیتوز» خبرساز شد!

Woman King - زن پادشاه

فیلم «زن شاه» (The Woman King) با بازیگران اغلب زن و آفریقایی تبار را چند هفته پیش اکران شد و فروش متوسطی داشت. این فیلم به کارگردانی «جینا پرنس-بایتوود» داستانی در مورد یکی از قدرتمندترین ارتش زنان در تاریخ روایت می‌کند. از این رو، بسیاری از رسانه‌های جریان اصلی و منتقدین از فیلم ستایش کردند. با این حال، این گمانه‌زنی در شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است که امتیاز فیلم دستکاری شده تا تقاضای بیشتری به وجود بیاید.

«زن شاه» در «راتن تومیتوز» بر اساس ۱۶۰ نقد امتیاز ۹۵ درصد منتقدین دریافت کرده است. منتقدین در شمار زیادی از نقدها، از بازی «وایولا دیویس» تحسین کرده‌اند که رهبر گروه زنان فیلم است. امتیاز مخاطبین «زن شاه» در «راتن تومیتوز» نیز به شکلی باورنکردنی به ۹۹ درصد می‌رسد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این در حالی است که فیلم به‌شدت محبوب «پلنگ سیاه» (Black Panther) از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۹ درصد، «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) امتیاز ۸۸ درصد، و «بتمن» (The Batman) امتیاز ۸۷ درصد مخاطبین دریافت کرده بودند. بنابراین بسیار بعید است که فیلمی چون «زن شاه» از سینماروها امتیاز ۹۹ درصد دریافت کند.

در شبکه‌های اجتماعی برخی از کاربران گمانه‌زنی می‌کنند که «راتن تومیتوز» برای جنبش در میان مخاطبین امتیازات غیرواقعی و جعلی درج می‌کند. یکی از این افراد می‌نویسد: «راتن تومیتوز در واقع نقدهای غیرواقعی برای فیلم «زن شاه» می‌سازد تا امتیاز آن را بالا ببرد، و من به شما نشان خواهم داد. صفحه فیلم دارای امتیاز ۹۹ درصد مخاطبین از ۲۵۰۰ نقد تأیید شده است. تنها مشکل این است که این نقدها همگی مختصرند و به فاصله کوتاهی از یکدیگر ارسال شده‌اند، و از محتوای فیلم سخنی به میان نمی‌آورند، در عوض می‌گویند جانم! وایولا دیویس چه شهبانوی خشنی شده.» این کاربر تصویری از نقدهای مخاطبین به اشتراک گذاشته است.

تنها فیلمی که در چند سال اخیر امتیاز ۹۹ درصد مخاطبین دریافت کرده «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) است که به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ استودیوی پارامونت و کارنامه «تام کروز» تبدیل شده.

این کاربر یادآوری می‌کند که امتیاز مخاطبین «زن شاه» در آی‌ام‌دی‌بی به ۶.۱ از ۱۰ و در متاکریتیک به ۲.۶ از ۱۰ می‌رسد. او می‌نویسد «نوکران هالیوود در رسانه» برای تولید فیلم‌هایی «همه‌شمول» تلاش می‌کنند و وقتی این فیلم‌ها به شکست می‌انجامد فریاد نژادستیزی سر می‌دهند: «بنابراین آیا راتن تومیتوز «نقدهای تأیید شده» را جعل می‌کند؟ تقریباً تردیدی نیست. اتفاق غم‌انگیزی است چون اعتبار ناچیزی که داشت را به خاطر تقلیدی از فیلم «پلنگ سیاه» از بین می‌برد.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها