صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : آن هاتاوی: نفرت ورزی علیه من باعث شد مسیرم تغییر کند

آن هاتاوی: نفرت ورزی علیه من باعث شد مسیرم تغییر کند

آن هاتاوی

«آن هاتاوی» در بیست و نهمین دوره رویداد «زنان هالیوود» مجله «ال»، از اسکار جنجالی‌اش در سال ۲۰۱۳ گفته است. هاتاوی برای بازی در فیلم موزیکال «بینوایان» (Les Misérables) برنده اسکار شد، اما برخی منتقدین شخصیت عمومی او را «آزاردهنده» توصیف کردند. او پیش‌تر گفته بود که از این واکنش‌ها «بهت‌زده» و «شرمنده» شده است.

هاتاوی در این رویداد می‌گوید: «ده سال قبل، فرصت این را داشتم تا از زاویه‌ای نو به زبان نفرت بنگرم. توضیح اینکه – زبانی بود که از سن هفت سالگی برای خودم استفاده می‌کردم. و وقتی درد خود-تحمیلی ناگهان تقویت شده و با ظرفیت کامل اینترنت به سمت شما بازمی‌گردد… اتفاق مهمی است.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، هاتاوی ادامه می‌دهد: «وقتی شد آنچه شد، متوجه شدم که هیچ تمایلی به سر و کار داشتن با این نوع انرژی در هیچ سطحی ندارم. از این جایگاه دیگر هنری خلق نمی‌کنم. دیگر خودم را وقفش نمی‌کنم، دیگر با ترس از آن زندگی نمی‌کنم، و به هر دلیلی با هیچ‌کس، از جمله خودم، به زبانش صحبت نمی‌کنم.»

هاتاوی که به زودی در «عصر آرماگدون» (Armageddon Time) «جیمز گری» مقابل «آنتونی هاپکینز» دیده خواهد شد اضافه می‌کند: «زمان کافی برای بحث در مورد علل بی‌شمار زبان خشونت‌آمیز نفرت و نیاز ضروری به پایان دادن به آن نداریم. زیرا فرق است میان وجود و رفتار. می‌توانید رفتار را قضاوت کنید. می‌توانید رفتار را ببخشید یا نبخشید. اما حق ندارید کسی را به خاطر وجودش قضاوت کنید – و به خصوص متنفر باشید.»

بازیگر «شیطان پرادا می‌پوشد» (Devil Wears Prada) در بخش دیگری از سخنرانی‌اش از توانایی «بازآموزی عشق» می‌گوید: «به نظر من نفرت با زندگی در تضاد است. در خاکی به این سختی، هیچ‌چیز نمی‌تواند به درستی رشد کند. می‌خواهم بگویم: برای زنان خوشحال شوید. تمام. مخصوصاً برای زنانی که موفقند خوشحال شوید. یعنی آنقدرها هم سخت نیست.»

هاتاوی ژانویه سال ۲۰۲۱ در مصاحبه با «سان» گفته بود که سعی کرده جنبه مثبت این نفرت‌ورزی مجازی را ببیند: «واقعاً دوست ندارم گذشته را از خاک بیرون بکشم اما هیولایی علیه من قد علم کرده بود، اینترنت بر علیه من و از من بیزار، و [اسکار من] به قضیه مهمی تبدیل شده بود. اما برای من شخصاً اتفاق خوبی بود. با این چیزها می‌توانید به‌شدت توانمند شوید. بنابراین می‌توانم بگویم که اگر اتفاق ناگواری روی داد، نترسید – فقط با آن کنار بیایید، با آن به حرکت ادامه دهید.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها