صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : شلی دووال، ستاره فیلم «درخشش» پس از 2 دهه به بازیگری باز می گردد

شلی دووال، ستاره فیلم «درخشش» پس از 2 دهه به بازیگری باز می گردد

شلی دووال

«شلی دووال» ستاره «درخشش» (The Shining) به سینما بازمی‌گردد. دووال که دو دهه از هالیوود دور بود قرار است در یک فیلم ترسناک مستقل به نام «تپه‌های جنگلی» (The Forest Hills) به نویسندگی و کارگردانی «اسکات گلدبرگ» به بازیگری بازگردد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این فیلم در مورد شخصیتی به نام ریکو با بازی «چیکو مندز» است که پس از اردو زدن در کوهستان کتسکیل دچار الهامات کابوس‌‌وار می‌شود. «ادوارد فورلانگ» و «دی والاس» دیگر بازیگران فیلم خواهند بود.

دووال نقش مادر ریکو را بازی می‌‌کند که صدای درونی اوست. بازیگر «سه زن» (Three Women) پیش‌تر در کمدی «مانا از بهشت» (Manna from Heaven) ظاهر شد و در همان سال اعلام بازنشستگی کرد.

دووال چند دهه قبل از انظار عموم دوری گزید و در سال ۲۰۱۶ با «دکتر فیل» (Dr. Phil) مصاحبه کرد. او در آن مصاحبه گفت «بسیار بیمار» است و باید از سلامت روان خود مراقبت کند. در سال ۲۰۲۱، دووال مصاحبه‌ای مفصل با «هالیوود ریپورتر» داشت و به نظر سرزنده‌تر از گذشته می‌رسید.

دووال جایزه «پیبادی» و جایزه بازیگری از جشنواره کن را در کارنامه دارد و دو نامزدی امی و بفتا را برای فیلم‌هایی چون «بروستر مک‌کلود» (Brewster McCloud)، «مک‌کیب و خانم میلر» (McCabe & Mrs. Miller)، «نشویل» (Nashville)، و بسیاری دیگر دارد.

دووال در سال ۱۹۸۰ برای فیلم «درخشش» به کارگردانی «استنلی کوبریک» جایزه «تمشک طلایی» بدترین بازیگر زن را دریافت کرد. بنیان‌گذاران این جایزه پس از ۴۰ سال به اشتباه خود معترف شدند و این جایزه را پس گرفتند.

«ویوین کوبریک» دختر کارگردان «درخشش» مستند «ساختن «درخشش»»‌ (Making ‘The Shining’) را ساخته است که نگاهی می‌اندازد به فشار روانی تحمیل شده به دووال در حین فیلمبرداری.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها