صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 انتظار مهمی که از فصل دوم «House of the Dragon» داریم + تصاویر

10 انتظار مهمی که از فصل دوم «House of the Dragon» داریم + تصاویر

House of the Dragon

 

«درس های سخت با آغوش باز پذیرفته نمی شوند بلکه با درد همراهند». این کلمات ترسناک میساریا دقیقاً داستان باشکوه رستگاری است که شبکه HBO با سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) تجربه کرد. وقتی بازگشت وستروس اعلام شد، حال و هوایی پر از تنش در مورد شروع داستان وجود داشت. طرفداران به تازگی توانسته بودند فاجعه فصل آخری بازی تاج و تخت را فراموش کنند و بسیاری نسبت به قابلیت های سریالی که بر اساس همان دنیا ساخته شده بود تردید داشتند، تردیدی که به شدت باعث انشقاق در میان طرفداران شده بود. خوشبختانه این تصورات منفی گرایانه آرام آرام از بین رفته و خاندان اژدها ترکیبی باشکوه از آتش و خون با خود آورد. این سریال تاریک تر و بسیار بالغانه تر از بازی تاج و تخت بود، به ویژه با عبور از برخی از عناصر به شدت فانتزی سریال اورجینال اگر چه در برخی جهات همچنان بازی تاج و تخت با فاصله ای فراوان بهتر از اسپین آف خود است.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، انتخاب بازیگران، سناریو و استفاده مناسب از جهش های زمانی در سریال خاندان اژدها همگی با نقدهای مثبت منتقدان و استقبال بینندگان مواجه شده اند. در شرایطی که فصل اول خاندان اژدها با مرگ تراژیک لوسریس ولاریون در آسمانی باران زده بر فراز استورمز اند رخ داد، هیجان طرفداران سریال برای تماشای فصل دوم خاندان اژدها بیش از هر زمان دیگری است. با این وجود، اگر خاندان اژدها بخواهد جو و واکنش های مثبتی که نسبت به فصل اول ایجاد شده را حفط نماید، چندین عنصر و قابلیت را باید در فصل دوم داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ چیز خوشایندی آشنا کنیم که باید در فصل دوم خاندان اژدها ببینیم.

House of the Dragon

۱۰- بازگشت استارک ها

در فصل دوم، زمستان به خاندان اژدها خواهد آمد. در پایان فصل اول، ملکه سیاه پوشان، جسریس و لوسریس را به عنوان فرستادگانی از جانب خود به ماموریت هایی جداگانه فرستادو در حالی که بینندگان سریال اکنون می دانند چه سرنوشت تراژیکی برای لوک در ماموریتش در استورمز اند رخ داد اما روایت جسریس هنوز روایت نشده است. پسر ارشد رینیرا برای دیدار با خاندان استارک و خاندان آرین اعزام شده تا آن ها را به پشتیبانی از آرمان سیاه پوشان متمایل سازند و این بدان معناست که در فصل دوم خاندان اژدها شاهد بازگشت دو خاندان بسیار شناخته شده در سریال بازی تاج و تخت خواهیم بود که به طور ویژه در مورد استارک ها خبر خوشایند و هیجان انگیزی است.

در حالی که این خانواده محبوب در سریال خاندان اژدها تنها حضور کوتاهی در جریان ولیعهد شدن رسمی رینیرا داشتند، جای تردید ندارد که مشهورترین خاندان سریال بازی تاج و تخت نقش مهمی در درگیری های موسوم به رقص اژدهایان خواهد داشت. بدین ترتیب، ضروری است که شبکه سازنده عدالت را در حق این خانواده اجرا کرده و این خاندان محبوب را در فصل دوم با تمرکز بیشتری به تصویر بکشد. در دوران روایت داستان خاندان اژدها، رهبری خاندان استارک بر عهده کریگان استارک ملقب به گرگ شمال است. با توجه به نقش کلیدی که کریگان در تدارک برای جنگ داخلی تارگرین ها ایفا می کند، در فصل دوم انتظار داریم شاهد معرفی شخصیت های متعددی از این خاندان باشیم و انتظار می رود بازیگرانی برجسته در حد و اندازه های شان بین، کیت هرینگتون و ریچارد مدن برای این نقش ها انتخاب شوند.

House of the Dragon

۹- سکانس های زایمان دردناک کمتر

وفاداری به کتاب مارتین و تعهد به اصول واقعیت گرایی قابل قبول است اما یکی از نقص های خاندان اژدها در فصل اول، تصویرسازی متعدد سریال در سکانس های زایمان است که برای بسیاری تکان دهنده بوده و بسیاری آن ها را دارای خشونتی بیش از حد توصیف کرده اند. در دنیایی که از لحاظ تاریخی نسبت به زنان نامهربان بوده، در فصل اول شاهد چهار سکانس تروماتیک زایمان بودیم که تجربه تماشای ناخوشایندی بوده اند و بسیاری از طرفداران از تاثیر بالقوه روانشناختی این چنین سکانس ها روی زنان باردار گفته اند، در حالی که سه مورد از این زایمان ها با نتیجه ای تراژیک به پایان می رسد. اگر چه می توان گفت مرگ اِما و لینا با هدف پیشبرد داستان و روایت صورت گرفته اند، تصویر تکان دهنده از بدنیا آمدن فرزند مرده و نارس رینیرا چندان ضروری نبود.

بدین ترتیب، برخی می گویند که چه ضرورتی داشت تصویر سر ناقص و بدشکل یک نوزاد بی جان و پاهای بی حرکت او به نمایش درآید. چنین تاکتیک هایی اگر چه با هدف نشان دادن اندوه عمیق رینیرا در ادامه داستان به کار گرفته شده اند اما به شدت ناخوشایند بوده و برای سریالی که قصد دارد رابطه بین دو زن را به عنوان شخصیت های اصلی به تصویر بکشد غیرمنطقی است. واقعی بینی و واقعیت گرایی یکی از بهترین اصولی است که شبکه سازنده در به تصویر کشیدن وستروس به کار گرفته است اما وقتی سکانس درد کشیدن دشدی یک زن به هیچ شکلی به روایت داستان کمک نمی کند، چه دلیلی دارد که از چنین سکانس هایی به کررات استفاده شود؟

House of the Dragon

۸- دیرون تارگرین

یکی از نکاتی مهمی که در کتاب خون و آتش مارتین وجود داشت و در سریال خاندان اژدها به طور کامل نادیده گرفته شد این است که آلیسنت هایتاور پسر دیگری به نام دیرون دارد که هنوز در سریال معرفی نشده است. دیرون تارگرین کوچک ترین فرزند ملکه از ویسریس است، جنگاوری شجاع و سوار بر اژدهای تساریون که با نام ملکه آبی نیز شناخته می شود. در تضاد با برادران بزرگ تر و شرورش و البته خواهر کم هوشش، دیرون به عنوان مهربان ترین و نجیب ترین فرزند تارگرین ها شناخته می شود که نقش مهمی در درگیری موسوم به رقص اژدهایان دارد. طرفداران کتاب خون و آتش مارتین در ابتدا از اینکه دیرون هیچ حضوری در فصل اول خاندان اژدها نداشت برآشفته شدند که باعث شد فکر کنند شورانرها مجبور به گرفتن این تصمیم تلخ شده اند که یک شخصیت غنی را از داستان حذف کنند.

اما رایان کوندال و جرج آر آر مارتین هر دو جداگانه تایید کرده اند که فصل اول زمان کافی برای پرداختن به شخصیت دیرون و گنجاندن آن در داستان نداشته است و در فصل دوم شاهد حضور او خواهیم بود. کوچک ترین فرزند آلیسنت در حال حاضر به عنوان نگهبان هایگاردن متعلق به خاندان تایرل خدمت کرده اما به نظر می رسد که پیوستن او به فصل دوم می تواند قدرت داستان را بیشتر کند در شرایطی که روح تازه ای به داستانی از قبل هیجان انگیز و پرتنش خواهد دمید. بی دلیل نیست که به او لقب دیرون شجاع داده اند.

House of the Dragon

۷- اژدهایانی که تاکنون ندیده ایم

همانطور که در انتهای فصل اول توسط دیمون نشان داده شد، هنوز هستند تعدادی اژدها که به طور مناسب به مخاطبان معرفی نشده اند. موضوع هیجان انگیز در مورد شرایط کنونی سریال این است که بسیاری از این اژدهایان متعلق به شخصیت های اصلی سریال هستند. در شرایط کنونی و در حالی که رقص اژدهایان در حال شروع شدن است، سبز پوشان سه اژدها دارند. با این وجود، اژدهای سانفایر ایگان و دریمفایر هلینا هنوز به شکل مختصر نشان داده شده و تمرکز اصلی سریال روی اژدهای غول پیکر ویگار متعلق به ایموند بوده است. در سمت سیاه پوشان، اژدهای بیلا به نام موون دنسر و تیراکسس متعلق به جافری جوان نیز هنوز معرفی نشده اند. این کاتالوگ بزرگ از نام ها، جثه ها و اشکال اژدهایان باعث می شود در فصل دوم فضایی جدید برای پرداخت به همراهان نفس آتشین و هیجان انگیز اما ترسناک شخصیت های اصلی فراهم شود.

برخی از بهترین سکانس های سریال در فصل اول در مورد اژدهایان بوده است و بدست آوردن کنترل اژدهای ویگار توسط ایموند یکی از آن ها بود. بدین ترتیب انتظار می رود که در فصل دوم اهمیت بیشتری به نقش اژدهایان داده شود در شرایطی که اصلی ترین ابزار نبرد در رقص اژدهایان به شمار می آیند. اژدهایان بدون سوار بسیاری هنوز معرفی نشده اند. ورمیثور در انتهای فصل اول به شکلی ترسناک خود را معرفی کرد در حالی که دیده شد لینور پیش از رفتن به دراگون استون بر سی اسموک سوار شد اما شیپ استیلر و سیلور وینگ هنوز دیده نشده اند. اژدهایان بسیار دیگری نیز وجود دارند که در فصل دوم ممکن است به آن ها پرداخته شود، از جمله کانیبال و گری گوست که هنوز اشاره ای به آن ها نشده است.

House of the Dragon

۶- لوکیشن های بیشتر

در فصل اول خاندان اژدها، شاهد روایت داستان در فضایی کاملاً محدود و کنترل شده بودیم اگر چه داستان در دنیایی بسیار بزرگ رخ می دهد. آماده سازی داستان عمدتاً در کینگز لندینگ، دراگون استون و دریفت مارک، آن هم در لوکیشن های داخلی و سربسته اتفاق افتاد و تنها شاهد سکانس های کوتاهی از لوکیشن هایی غیر از این سه لوکیشن اصلی بودیم، از جمله پنتوس و استپ استونز. بدین ترتیب مخاطبان به شدت مشتاق دیدن لوکیشن های جدید هستند که اهمیت زیادی در درگیری بین دو خاندان در فصل دوم خواهند داشت. نام هایی مانند داسکندیل، تامبلتون و روکس رست برای بسیاری از تماشاگران سریال آشنا نیستند اما این امیدواری وجود دارد که این لوکیشن ها با سکانس های حماسی به مخاطبان معرفی شوند.

همچنین بسیاری انتظار بازگشت برخی از محبوب ترین لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت به فصل دوم خاندان اژدها هستند، در شرایطی که ماموریت جسریس به وینترفل به عنوان فرستاده رینیرا می تواند جذاب ترین آن ها را رقم بزند. تاکنون شایعات بسیاری در مورد لوکیشن های متعدد جدیدی که در فصل دوم به نمایش گذاشته می شوند وجود داشته است و نام های شناخته شده ای مانند کسترلی راک و ایری از نام آشناترین آن ها هستند. در دوران رقص اژدهایان، وستروس یک دنیای بسیار غنی و پهناور است که می توان در لوکیشن ها و داستان های بی پایان آن غرق شد. شورانرهای سریال نادان خواهند بود اگر از این قابلیت ویژه استفاده نکنند وقتی فصل دوم و بسیار مورد انتظار خاندان اژدها از راه برسد.

e86b1a5e5092677a 600x338 1

۵- دانه های اژدها

بررسی روایت اژدهایان بدون سوار، یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین روایت های فرعی آتش و خون را باز می کند که مربوط به جمع آوری دانه هاست، مراسمی که در آن از آتش اژدها برای شناسایی حرامزاده های تارگرین و ولاریون استفاده می شود، کسانی که می توانند نقش اژدهاسوار داشته باشند. بدون اینکه بیش از این داستان این شخصیت ها را اسپویل کنیم، می توان تصویر کرد که تلاش برای به کنترل درآوردن اژدهایی عظیم الجثه و هولناک می تواند عاقبتی ترسناک و تراژیک در پی داشته باشد. علاوه بر سکانس های هیجان انگیزی که در هنگام تلاش برای به کنترل درآوردن اژدهایان توسط این حرامزاده ها شکل خواهد گرفت، دانه های اژدها بخشی مهم و جدایی ناپذیر از سکانس های هیجان انگیز جنگ داخلی تارگرین ها هستند. برای تقویت فضای تلاش های سیاه پوشان در جنگ، برخی از تاریک ترین سکانس ها را شاهد خواهیم بود.

بدین ترتیب ادا نکردن عدالت مناسب در حق این بخش هیجان انگیز از داستان می تواند هم غیرقابل بخشش و هم یک جنایت باشد. همچنین انتخاب بازیگران مناسب برای برخی از کلیدی ترین شخصیت های حرامزاده داستان نیز می تواند بار سنگینی روی دوش شورانرهای سریال در فصل دوم باشد. انتظار می رود که مخاطبان انتظار یک سورپرایز را داشته باشند به طوری که بسیاری ترجیح می دهند با حرامزادگان اژدهاسواری آشنا شوند که با آنچه در کتاب مارتین آمده متفاوت باشند.

House of the Dragon

۴- سکانس های جنگی مشهور

فصل اول خاندان اژدها به نحوی فراهم کننده شرایط و آماده سازی تصویر برای آینده بود. این فصل، زیرساخت سیاسی و دورنمای چند دهه ای را با پرش های زمانی بی نقص برای نشان دادن منشأ جنگ های داخلی فراهم کرد. اینکه چیزی در حد و اندازه برخی از سکانس های جنگی مشهور بازی تاج و تخت مانند نبرد حرامزادگان و نبرد بلک واتر در فصل اول خاندان اژدها وجود نداشت تا حدودی قابل چشم پوشی است به ویژه در شرایطی که فصل اول سریال اورجینال نیز فضاسازی مشابهی را برای روایت اتفاقات ویرانگر و نبردهای خونین بعدی فراهم می ساخت. بدین ترتیب مخاطبان خاندن اژدها بر این باورند که همه چیز برای فصل دومی مملو از نبردهای خونین و هیجان انگیز فراهم شده است.

کتاب آتش و خون مارتین حاوی برخی از نبردهای خونین و هیجان انگیز با ابعادی غیرقابل توصیف است در شرایطی که اژدهایان بسیاری در هر دو طرف نبرد به کار گرفته شده اند. در مقایسه با عناصر فانتزی محور بازی تاج و تخت، سبک روایی سیاسی محور آتش و خون بدین معناست که در فصل دوم خاندان اژدها شاهد نبردهای بیشتری نسبت به سریال اورجینال خواهیم بود. بر اساس اکشن هایی که تاکنون دیده ایم و جلوه های ویژه کامپیوتری بی نقص فصل اول، می توانیم انتظار داشته باشیم که نبردهای فصل دوم در حد و اندازه های نبردهای مشهور بازی تاج و تخت و حتی بهتر از آن ها باشند.

House of the Dragon

۳- پیچ و تاب ها و غافلگیری های داستانی بیشتر

اقتباس نامناسب هنری می تواند به نتیجه ای فاجعه بار روی صفحه تلویزیون تبدیل شود، موضوعی که شبکه HBO تجربه آن را دارد. کیفیت روایت فصل آخر بازی تاج و تخت در مقایسه با کیفیت نویسندگی کتاب های مارتین شبیه معادل سینمایی تلاش یک شامپانزه برای کامل کردن رمان The Trial اثر ناتمام فرانتس کافکا با نوک غلط مداد شمعی است. بدون شک گاف های متعدد شورانرهای بازی تاج و تخت در فصل اول، عبرت و مثالی برای سازندگان خاندان اژدها بوده است که باعث شده کیفیت این سریال به حد راضی کننده ای برسد. جزییات اضافی مانند دوستی دوران کودکی رینیرا و آلیسنت، برداشت تازه از سرنوشت لینور ولاریون و مداخله ناخواسته ایموند در مرگ تراژیک لوسریس که هیچ کدام در کتاب آتش و خون مارتین وجود نداشتند، همگی پیچش های داستانی مضاعف بر روایت مارتین هستند که برای باکیفیت تر کردن و جذابیت بیشتر داستان به کار گرفته شده اند.

بدین ترتیب می توان انتظار داشت که در  فصل دوم نیز شاهد پیچ و تاب های داستانی هیجان انگیزی باشیم که بر جذابیت قبلی داستان خواهند افزود. بیایید دعا کنیم که موفقیت فصل اول خاندان اژدها باعث نشود HBO بار دیگر رویکرد شاه دیوانه را در پیش بگیرد و با عجله یک سریال باشکوه دیگر را که سال ها با دقت برای ساختش برنامه ریزی شده به ورطه نابودی و کلیشه بکشاند.

House of the Dragon

۲- تاریکی روایت تا کجا پیش خواهد رفت؟

شب تاریک است و مملو از خطرات پیش رو، دستکم برای مخاطبان حساس و نازک دلی که در میان طرفداران سریال خاندان اژدها. با توجه به اینکه تعهد نسبتاً کامل HBO به منبع اصلی مارتین به درآوردن چشم کودکان توسط یکدیگر، پسرانی که خانواده هایشان را زنده زنده می سوزانند و برخی از ترسناک ترین و تراژیک ترین سکانس های وضع حمل منجر شده است، شوکه نشوید اگر فصل دوم خاندان اژدها مرزهایی که تاکنون قابل قبول بودند را رد کرده و وارد مرحله ای تاریک تر از آنچه که تصور می کنیم بشوند. به شما هشدار می دهیم که مرگ ویرانگر لوسریس و آراکس تنها آغاز موج بلند مرگ ها و ویرانی هایی است که بر وستروس خواهد بارید. مرگ شاهزاده تارگرین و تاثیر ویرانگری که بر روی مسیر زندگی برخی از شخصیت های کلیدی دارد، در را برای شبکه HBO باز کرده تا برخی از بدترین تروماهای تاریخ تلویزیون را به شکلی که تاکنون ندیده ایم به مخاطبان تزریق نماید.

پس سکانس هایی مانند عروسی خونین دور از انتظار نخواهد بود. از این رو، طرفداران این سریال در سراسر جهان، به ویژه کسانی که کتاب آتش و خون مارتین را خوانده اند، بی صبرانه منتظر سمت و سویی هستند که سریال خاندان ازده در فصل دوم خود خواهد رفت پس از آن که درگیری تمام عیار تارگرین ها برای بدست آوردن تاج و تخت آغاز می شود.

House of the Dragon

۱- نبرد بین اژدهایان

تقریباً غیرقابل باور است که سریالی مبتنی بر اژدها مانند خاندان اژدها یک دوئل واقع گرایانه بین دود اژدها به تصویر نکشد. در حالی که شاید برخی بگویند نبرد کوتاه بین ویگار و آراکس اولین تصویر از نبرد اژدها در برابر اژدها در سریال بود، این مبارزه بیشتر شبیه درگیری بین یک هواپیمای کاغذی با یک بویینگ ۷۴۷ بود. ویگار در کتاب آتش و خون مارتین به عنوان اژدهایی ۵ برابر بزرگ تر از آراکس توصیف شده است اما آنچه در اپیزود آخر فصل اول خاندان اژدها دیدیم، دستکم ۱۰ برابر بزرگ تر بود، جایی که تنها با یک گاز، اژدهای جوان و سوارش را تکه تکه کرد.

چیزی که مخاطبان برای دیدن آن لحظه شماری می کنند، یک نبرد واقعی، مملو از نفس های آتشین بین اژدهایانی در حد و اندازه های یکدیگر است. چه کسی است که نخواهد نبرد بین دیمون و کاراکسس از یک سو و ایموند و ویگار از طرف دیگر را نبیند؟ معرفی اژدهایان جدید به روایت داستان، بر افزایش تعداد درگیری ها بین اژدهایان در فصل دوم تاکید دارد. تقریباً تمام درگیری ها و نبردهای کلیدی در ماجرای رقص اژدهایان شامل برخی درگیری های هوایی بین اژدهاسواران و اژدهایانشان است.


 

مطالب پیشنهادی:

15 فیلم مشهوری که تاریخ را تحریف کرده اند! + تصاویر

واقعیت های تحریف شده در فیلمهای مشهور سینمایی + تصاویر

10 فیلم حماسی – تاریخی مشهور سینما که تحریفات فراوانی داشتند! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها