صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : حمید نعمت الله هم به اصغر فرهادی اتهام سرقت ایده زد!

حمید نعمت الله هم به اصغر فرهادی اتهام سرقت ایده زد!

اصغر فرهادی حمید نعمت الله

بعد از انتشار گزارش مجله نیویورکر درباره تردید در اصالت ایده‌های آثار اصغر فرهادی، بخشی از صحبت‌های حمید نعمت‌الله با فریدون جیرانی درباره اینکه طرح فیلمنامه «روزگار جوانی» متعلق به او و هادی مقدم‌دوست بوده، در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد. او همچنین گفته فیلمنامه «خوابم میاد» رضا عطاران را هم او و همسرش نوشته بودند.

به گزارش مووی مگ به نقل از فیلم نیوز، در ویدئویی که از گفت‌وگوی حمید نعمت‌الله با فریدون جیرانی منتشر شده، نعمت‌الله گفته: «سریال «روزگار جوانی»، طرح من و هادی مقدم‌دوست بود.»

او توضیح داده: «یک‌مرتبه دیدیم فردی به نام اصغر فرهادی درحال نگارش آن است و اصغر توسلی هم تهیه‌کننده است. از آنجایی که همه چیزش مال ما بود، شکایت کردیم. تلویزیون حکمی گذاشت و همانجا برای اولین بار اصغر را دیدم. بهم گفت سریال را براساس خاطرات دانشجویی‌اش نوشته. گفتم واقعا اینها خاطرات دانشجویی توست؟ فلان چیز جزو خاطرات توست؟ آن کاراکتر عمه‌ی من است، چطوری خاطره‌ی توست؟ اما خلاصه نتوانستیم ثابت کنیم.»

نعمت‌الله گفته نهایتا سال‌ها بعد از مدیر شبکه شنیده که به خاطر ضعیف بودن تهیه‌کننده، آن کار را به اصغر توسلی داده‌اند و او هم خواسته با نویسنده خودش کار کند. نعمت‌الله هم هیچ پولی بابتش نگرفته.

او تعریف کرده سریال «این راهش نیست» هم که نام احمد حامد به عنوان نویسنده آن درج شده بوده، کار او و هادی مقدم‌دوست بوده. آنها فقط اسم کاراکترها را تغییر داده‌اند و با کمی دستکاری اسم خودشان را زده‌اند.

درباره فیلم «خوابم میاد» رضا عطاران هم به نکات مهمی اشاره کرده و گفته براساس فیلمنامه معصومه بیات ساخته شده. او گفته: «خوابم میاد رضا عطاران را معصومه بیات نوشت و من هم کمکش کردم. درواقع فقط سکانس آخر را تغییر داده بودند که اتفاقا همان سکانس آخر هم کار را خراب کرد. وقتی اعتراض کردم، گفتند  نریشن مال بچیگی خودمان است در صورتی که کل فیلمنامه کامل را ما نوشتیم. چندوقت پیش رفتم دوباره چک کردم ببینم مونولوگ ابتدایی کار ما بوده یا نه؟ دیدم نه کاملا متعلق به ما بود.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها