صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید زاکر: هالیوود در حال نابودی کمدی است

دیوید زاکر: هالیوود در حال نابودی کمدی است

هواپیما فیلم

«دیوید زاکر» کارگردان «هواپیما» (Airplane) و «تفنگ عریان» (Naked Gun)  می‌گوید فیلم کلاسیک او در هالیوود سال ۲۰۲۲ نمی‌توانست ساخته شود. این فیلمساز در مصاحبه جدیدی ادعا می‌کند که هالیوود «در حال نابود کردن کمدی» است.

زاکر در مورد کارنامه خودش که شامل فیلم‌هایی چون قسمت سوم و چهارم «فیلم ترسناک» (Scary Movies) می‌شود می‌گوید: «هرگز تصور نمی‌کردیم که به کسی توهین می‌کنیم، اما اگر توهین می‌کردیم می‌دانستیم که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. با گذر زمان، و فرارسیدن دهه‌های ۹۰ و ۲۰۰۰ تغییر به وجود آمد… هیچ‌وقت در فیلم‌هایی چون «تفنگ عریان» یا «فیلم ترسناک» نگران هیچ‌یک از این مسائل نبودیم.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، زاکر فاش می‌کند که یکی از تهیه‌کنندگان هالیوود اخیراً از شوخی فیلمنامه ساخته‌نشده‌اش با یک شخصیت زن فیلم انتقاد کرده است: «من و همکارم یک پارودی برای «جیمز باند» و «مأموریت غیرممکن» نوشتیم. یکی از تهیه‌کنندگان زن گفت: «این شوخی خیلی خطرناک است.» شوخی ملایمی بود در مورد یک شخصیت‌ زن نقش اول که می‌گفت برای پوشیدن جلیقه ضد-گلوله پلیس باید اندازه پستانش را کاهش دهد.»

زاکر می‌گوید: «یک شوخی جنسی ناب و خیلی ملایم بود. از بهترین شوخی‌های ما نبود اما هضمش سخت بود. فکر کردم: «اگر معیار این است، به دردسر بزرگی افتاده‌ایم.» دارند کمدی را نابود می‌کنند به خاطر آن نه درصد آدمی که حس شوخ‌طبعی ندارند.»

زاکر در پایان می‌گوید: «وقتی «هواپیما» را اکران می‌کنیم می‌پرسند آیا این فیلم امروز می‌توانست ساخته شود یا نه. اولین چیزی که به ذهنم می‌آید این است که حتماً ساخته می‌شود اما فقط بدون شوخی‌هایش.»

آخرین فیلم بلند زاکر «سرود آمریکایی» (An American Carol) است که در سال ۲۰۰۸ اکران شد. او نویسنده «فیلم ترسناک ۵» بوده و فیلم بلند بعدی‌اش در مقام کارگردان و نویسنده «ستاره مالت» (The Star of Malta) خواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها