صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ستاره سریال «Friends»: این سریال باید یهودی تر می بود!

ستاره سریال «Friends»: این سریال باید یهودی تر می بود!

فرندز

«دیوید شویمر» یک بار دیگر معترف شد که سریال «دوستان» (Friends) تنوع نژادی را رعایت نکرده است. این بازیگر ۵۶ ساله در مستند «یهودیان به شمار نمی‌آیند» (Jews Don’t Count) «دیوید بدیل» می‌گوید سریال پربیننده شبکه ان‌بی‌سی باید تأکید بیشتری بر یهودی بودنش می‌کرده است.

شویمر که نقش «راس گلر» را در این سیت‌کام بازی کرده می‌گوید: «سریال قرار بود در نیویورک قرار داده شود، شهری که دارای تنوع نژادی زیادی است، اما دیگر اقلیت‌ها، افراد رنگین‌پوست نمایندگی نشدند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، شویمر اضافه می‌کند:‌ «به نظر من این انتقاد درست است. اما از لحاظ یهودی بودن، فکر می‌کنم مسئله‌ای بود که یکی دو بار به آن پرداخته شد، مثل وقتی که لباس گورکن پوشیدم.» شخصیت راس برای پسرش در عید حنوکا لباس گورکن پوشید چرا که تنها لباس باقی مانده در فروشگاه در ایام کریسمس بود.

بدیل می‌گوید: «می‌دانی چه اتفاقی می‌افتاد اگر می‌گفتی [باید تنوع نژادی را رعایت کنیم؟] هیچ معنای نداشت. در واقع باعش می‌شد مردم پرخاشگرتر شوند.» شویمر موافقت می‌کند و می‌گوید: «حق با تو است، مردم می‌گفتند: «یک اقلیت نژادی واقعی نیست!»»

شویمر ادامه می‌دهد: «این تصور که یهودی-ستیزی، یا رفتارهایی علیه یهودیان را نژادستیزی نمی‌دانند برای من خیلی عجیب است. چون در آن صورت نتیجه‌ای که مردم می‌گیرند این است که یهود یک نژاد نیست.»

شویمر در ادامه می‌گوید اگرچه به عنوان یک مرد سفیدپوست از «امتیازات بسیاری برخوردار» بوده اما خودش را به معنای واقعی به این دسته‌بندی متعلق نمی‌داند: «هیچ‌وقت احساس نکرده‌ام که سفیدپوست هستم. هرگز. کاملاً آگاهم که من را یک سفیدپوست می‌دانند و از امتیازات زیادی به خاطر یک مرد سفیدپوست دگرجنس‌گرا و سالم بودن برخوردار بوده‌ام، این موضوع را درک می‌کنم و از امتیازاتم آگاهم. اما به نظر من، [در کودکی] حقیقت این بود که در کشور خودم، چند ایالت آن‌طرف‌تر، یهودی بودنم، با وجود اینکه فردی مذهبی نبودم، جانم را به خطر می‌انداخت. هرگز احساس نکردم سفیدپوست هستم، چون سفیدپوست بودن یعنی امنیت.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها