صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ستاره سریال «The Crown»: جنسیت را از مراسم اهدای جوایز حذف کنید!

ستاره سریال «The Crown»: جنسیت را از مراسم اهدای جوایز حذف کنید!

اما کورین

«اما کورین» بازیگر سریال «تاج» (The Crown) می‌گوید وقت آن رسیده که جنسیت را از مراسم اهدای جوایز حذف کنند. کورین که به تازگی در «پلیس من» (My Policeman) نقش‌آفرینی کرده، در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» می‌گوید خود را بازیگری نادوگانه می‌داند و امیدوار است در آینده جنسیت در مراسم اهدای جوایز نادیده گرفته شود. کورین با نقش «پرنسس دایانا» در سریال «تاج» برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن شده است.

کورین می‌گوید: «فکر نمی‌کنم شاخه‌های جوایز به اندازه کافی در مقطع فعلی همه‌شمول باشد. مهم این است که همه احساس کنند به رسمیت شناخته می‌شوند و نماینده دارند.»

برخی از مراسم اهدای جوایز از جمله «جوایز سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی» (MTV Movie & TV Awards) به تدریج در حال حذف جنسیت بوده‌اند. در ماه آگست «جوایز ایندیپندنت اسپیریت» (Film Independent Spirit Awards) نیز اعلام کرد که جنسیت را از بخش بهترین بازیگری نقش اول و مکمل و بهترین بازیگر نوظهور حذف می‌کند. جشنواره فیلم برلین، «جوایز فیلم مستقل بریتانیا» (BIFA) و جوایز گاتهام رویکردی مشابه به جوایز بازیگری نشان داده‌اند.

کورین ادامه می‌دهد: «بحث‌ها باید در مورد بازنمایی بیشتر در خود پروژه‌ها باشد، در محتوایی که برای افراد نادوگانه، برای افراد کوییر، برای افراد تراجنسیتی می‌بینیم، زیرا در این صورت فکر می‌کنم که خیلی تغییر ایجاد خواهد کرد. وقتی این نقش‌ها دیده شوند، یعنی افراد بیشتری و بازیگران بیشتری آن نقش‌ها را بازی کنند، آن وقت فکر می‌کنم فوریت بیشتری وجود خواهد داشت که به این سوالات پرداخته شود.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها