صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : فروش ناامید کننده «Black Panther: Wakanda Forever» در گیشه

فروش ناامید کننده «Black Panther: Wakanda Forever» در گیشه

black panther 2

«پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» از ۶۷۵ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرد اما این عدد اصلا برای دیزنی خوشایند نیست.

اولین «پلنگ سیاه» در زمان اکران خود در سال ۲۰۱۸ توانست نیم میلیارد دلار فروش داخلی را تجربه کند. چیزی که با احتساب فروش خارجی عدد باکس افیس آن را به ۱.۳ میلیارد دلار رساند.

با این وجود مرگ چادویک بوزمن ستاره فیلم اول، نبود یک داستان قابل قبول و البته عدم حضور ستاره های شناخته شده دنیای مارول باعث شد تا قسمت دوم در بازار جهانی اقبال آثار قبلی دنیای سینمایی این کمپانی را نداشته باشد.

این فیلم در حال حاضر بیش از ۶۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. با این وجود تا این لحظه ساخته جدید مارول بدترین فروش را در میان چهار فیلم آخر دنیای ابرقهرمانیشان داشته است.

به صورت کلی گفته می شود فیلم های بلاک باستری در هالیوود به حاشیه سود می رسند که بتوانند سه برابر بودجه شان فروش داشته باشند. با توجه به بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» این فیلم هنوز به مرز سود هم نرسیده است.

اگر بخواهیم این فیلم را با فیلم قبلی اش یعنی «پلنگ سیاه» که در سال ۲۰۱۸ تولید شد، مقایسه کنیم باید بگوییم که «پلنگ سیاه» تا پایان سومین آخر هفته‌اش ۵۰۱ میلیون دلار فروش داخلی داشت و با فروش خیره کننده ۷۰۰ میلیون دلاری به اکران داخلی خود پایان داد که ششمین فروش بزرگ تمام دوران بود که البته در سطح بین المللی نیز ۱.۳ میلیارد دلار فروش کرد.

فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» تولید پر فراز و نشیبی داشت. زمانی ریان کوگلر و همکارش جو رابرت کول در حال کار بر روی فیلمنامه بودند، چادویک بوزمن؛ ستاره فیلم در سال ۲۰۲۰ بر اثر سرطان درگذشت. او چهار سال با این بیماری مبارزه می کرد. فیلمی که کوگلر ساخته است از بسیاری جهات ادای احترامی به بوزمن و شخصیت نمادین او، پادشاه تی چالا است.

در «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه»، لتیتیا رایت در نقش شوری، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، دانای گوریرا در نقش اوکویه، وینستون دوک در نقش ام باکو، دومینیک تورن در نقش ریری ویلیامز/قلب آهنین، فلورانس کاسومبا در نقش آیو، مایکلا کوئل در نقش آنکا، آنجلا بست در نقش ملکه مادر راموندا، میبول کادنا در نقش نامورا، الکس لیوینالی در نقش آتوما، مارتین فریمن در نقش اورت راس و تنوک هوئرتا مجیا در نقش نامور شرور، به ایفای نقش پرداخته اند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها