صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جیمز کامرون: تمایلی به ساخت فیلم های اَبَرقهرمانی ندارم

جیمز کامرون: تمایلی به ساخت فیلم های اَبَرقهرمانی ندارم

جیمز کامرون

«جیمز کامرون» در مصاحبه جدیدی با «کامیک بوک» نسبت به کارگردانی فیلم‌های ابرقهرمانی اظهاری بی‌میلی می‌کند. این فیلمساز در طول یک دهه گذشته سرگرم تولید «آواتار: راه آب» (Avatar: The Way of Water) و دنباله‌های آن بوده است. کامرون در ابتدای مصاحبه لبخندزنان می‌گوید: «فقط می‌خواهم از پیش گفته باشم که به مارول یا دنیای دی‌سی بی‌احترامی نمی‌کنم.»

کامرون مانند گذشته اعتراف می‌کند که به شخصیت «مرد-عنکبوتی» علاقه‌مند است: «هیچ علاقه‌ای به کارگردانی یک فیلم بر اساس کتاب‌های کامیک ندارم. به «مرد-عنکبوتی» علاقه دارم، اما آن یک مسئله منحصربه‌فرد بود. یک عشق شخصی به «مرد-عنکبوتی».»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این کارگردان در سال ۲۰۱۷ به «دیلی بیست» گفته بود که تمرکزش را بر روی چندگانه «آواتار» قررا می‌دهد: «تمرکزم روی «آواتار ۲» است. روی «آواتار ۲»، «آواتار ۳»، «آواتار ۴» و به همان اندازه «آواتار ۵». دقیقاً این رویکرد را دارم. همه آن‌ها به شکل برابر در دست ساخت قرار دارند. به تازگی فیلمنامه «آواتار ۵» را تمام کرده‌ام.»

کامرون در مصاحبه با «اسکرین‌کراش» گفته بود که «مرد-عنکبوتی» را «بهترین فیلمی که هیچ‌وقت نساخته‌ام» می‌داند: « «می‌خواستم فیلمی بسازم که آن نوع واقعیت چالش‌برانگیز را در خود داشته باشد. ابرقهرمان‌ها در حالت کلی همیشه پرزرق‌وبرق بودند، اما من می‌خواستم چیزی بسازم که بیشتر به «ترمیناتور» و «بیگانگان» (Aliens) شبیه بود، اینکه شما فوراً آن واقعیت را باور می‌کنید. یعنی در یک دنیای واقعی هستید، در دنیای خیالی شهر گاتهام یا سوپرمن و دیلی پلنت و چنین چیزهایی نیستید، جایی که همواره ماورائی و از نوع داستان‌های افسانه‌ای به نظر می‌رسد. می‌خواستم بگویم: اینجا نیویورک است. زمان حال.»

کامرون در مراسم افتتاحیه «راه آب» به «ورایتی» می‌گوید نگران شکست تجاری «آواتار ۲» نیست: «اینکه با ماتحت زمین بخورد؟ در این خصوص نگران نیستم. فکر می‌کنم در مورد هر اثری که یک فرد خلق می‌کند از نظر هنری نباید از سوی ترول‌ها و مخالفین تعین تکلیف کنند. به مسیری قدم می‌گذارید که فکر می‌کنید منطقی است.»

کامرون اضافه می‌کند:‌ «و به یک معنا، برای خودتان فیلم می‌سازید. اما سلیقه من به نحوی یقه آبی و عمومی است. رازآلود نیستند، سلیقه شخصی‌ام را می‌گویم. اگر فیلمم را دوست داشته باشم، می‌دانم که دیگران هم دوستش خواهند داشت. در واقع نهایتاً بسیار ساده‌انگارانه است.»

کامرون سه‌شنبه شب در مراسم افتتاحیه این فیلم می‌گوید تولید دنباله‌های «آواتار» هیچ‌گاه ساده به نظر نرسیده است: «به نظر همه واضح می‌رسد:‌ «تو یک فیلم پرفروش داشته‌‌ای، برو دنباله‌اش را بساز.» خوب، استیون اسپیلبرگ دنباله «ای‌تی» (ET) را نساخت، پرفروش‌ترین فیلم دوران خودش. یک مسئله ساده نیست، آیا می‌خواهید در یک نقطه دو بار صاعقه به شما اصابت کند؟ مسائل زیادی باید بررسی شوند.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها