صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : کف قیمت ساخت فیلم در سینمای ایران اعلام شد

کف قیمت ساخت فیلم در سینمای ایران اعلام شد

بودجه تولید فیلم در ایران

سعید خانی، تهیه کننده سینما در مصاحبه ای با برنامه «سینمامعیار» اعلام کرد که کف هزینه ساخت فیلم در سینمای ایران 12 میلیارد تومان است.

خانه در این برنامه گفته:«این روزها بخش عمده فیلم‌های تولیدی، ارگانی هستند و با حمایت ارگانهای دولتی و شبه دولتی ساخته میشوند و تعداد تولیدات بخش خصوصی به میزان انگشتان یک دست هم نیست و با این وضع، سال بعد اکران بهتری نخواهیم داشت.الان کف هزینه تولید حدود ۱۲ میلیارد برای ۴۵ جلسه فیلمبرداری است و معلوم است که بخش خصوصی نمی‌تواند در شرایط رکود گیشه چنین هزینه ای کند چون امکان بازگشت سرمایه خیلی مبهم است.می‌شود با برنامه ریزی بهتر کاری کرد که برای سال آینده، لااقل از حجم تولیدات بی مخاطب و کم مخاطب ارگانی کم کرده و هزینه ها را صرف احیای اکران و گیشه سینماها کنند.»

با توجه به کف قیمت اعلام شده، هر فیلم در سینمای ایران حداقل می بایست 36 میلیارد تومان فروش داشته باشد تا به آستانه سوددهی برسد. این در حالی است که اغلب تولیدات سینمای ایران در سال های گذشته هرگز به چنین فروشی دست نیافته اند و علناً ضرر ده بوده اند.

مشخص نیست که با این وجود، چطور سینمای ایران هر ساله تولیدات خود را نه تنها کاهش، بلکه افزایش داده است!

در این خصوص می توانید گزارش ویدئویی مووی مگ تحت عنوان « آیا سینمای ایران به ورشکستگی رسیده است؟» را هم در این لینک مشاهده نمائید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها