صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «گلدن گلوب 2023» کم بیننده ترین مراسم این رویداد در طول تاریخ شد

«گلدن گلوب 2023» کم بیننده ترین مراسم این رویداد در طول تاریخ شد

گلدن گلوب

گلدن گلوب پس از یک سال جنجالی سه‌شنبه شب این هفته به هالیوود بازگشت اما فقط ۶.۳ میلیون بیننده داشت. هشتادمین دوره گلدن گلوب (Golden Globes 2023) کمترین میزان بیننده در تاریخ را ثبت کرده و نسبت به ۶.۹ میلیون بیننده سال ۲۰۲۱ سقوط دیگری داشته است. در سال ۲۰۲۰ این مراسم ۱۸.۳ میلیون بیننده تلویزیونی داشت.

برگزاری مراسم در روز میانی هفته بر کاهش بینندگان بی‌تأثیر نبود.  این مراسم در میان مخاطبین ۱۸-۴۹ ساله نرخ ۱.۱ درصد را به ثبت رساند که نسبت به ۱.۵ درصد سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرده بود. تنها سالی که رکوردی کمتر از امسال برای این مراسم ثبت شده سال ۲۰۰۸ است وقتی که «اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود» (HFPA) فقط یک کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کرد و ۶ میلیون بیننده داشت.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، گلدن گلوب در روزهای یکشنبه برگزار می‌شد اما شبکه ان‌بی‌سی ترجیح داد مخاطبین «فوتبال یکشنبه شب» (Sunday Night Football) را از دست ندهد و این مراسم را به روز دیگر منتقل کند. «فوتبال یکشنبه شب» حتی در بدترین حالت سه برابر گلدن گلوب بیننده دارد. رقابت ورزشی یکشنبه این هفته به صورت میانگین ۲۳.۶ میلیون بیننده داشت.

گلدن گلوب امسال حتی در یک روز میانی هفته در شبکه‌های دیگر بی‌رقیب نبود. سی‌بی‌اس با ۶.۱ میلیون بیننده برای سریال‌های «اف‌بی‌آی» رتبه دوم شب را به دست آورده.

کمپانی «نیلسن» که آمار بینندگان این مراسم در ان‌بی‌سی را منتشر کرده مخاطبین پلتفرم استریم پیکاک را محاسبه نکرده است، بنابراین بدیهی است که رویداد سه‌شنبه شب بینندگان بیشتری در آمریکا جذب کرده است.

گلدن گلوب هشتادم با درخشش فیلم‌های «فیبلمن‌ها» (The Fabelmans) «استیون اسپیلبرگ»، «انجلا بست» بازیگر «پلنگ سیاه ۲» (Black Panther: Wakanda Forever) و «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) به پایان رسید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها