صفحه اصلی > رپرتاژ : هر آنچه درباره ارز دیجیتال شیبا باید بدانید

هر آنچه درباره ارز دیجیتال شیبا باید بدانید

ارز دیجیتال

کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارند و یا حتی کسانی که در این زمینه دارای اطلاعات هر چند اندکی هستند، نام ارز شیبا را شنیده­اند. این مطلب را به بحث در مورد این ارز دیجیتال اختصاص داده­ایم چرا که امروزه بسیار پرطرفدار شده و شاید بتوان گفت در دسته میم کوین­های پر سر و صدای بازار ارز دیجیتال قرار دارد.

اگر می­خواهید بدانید که رمز ارز دیجیتال شیبا چیست؟ دارای په ویژگی­هایی است و آیا گزینه مناسبی برای سرمایه­گذاری است؟ حتما تا پایان مقاله همراه ما باشید.

معرفی کوتاه شیبا اینو

در اصل شیبا اینو نام یک نوع سگ با نژاد ژاپنی است. میم­های اینترنتی بی­شماری در قرن بیست و یکم از این نژاد الهام گرفته و با نام «دوج» شناخته شده­اند. این شهرت در حدی پیش رفت که بعضی از برنامه­نویسان به فکر ساخت یک ارز دیجیتال افتادند که دوج کوین هم نام داشته باشد.

در ابتدای ساخت این میم کوین، موفقیتی برای آن حاصل نشد و در حد یک جوک بامزه پیشرفت کرد. اما به مرور زمان و با تلاش طرفداران دوج کوین، خرید و فروش آن به یک گزینه جدی تبدیل شد.

این موفقیت حکم جاده­ بازکن را پیدا کرد چرا که برنامه­نویسان انگیزه پیدا کردند تا این موفقیت را برای خود تکرار کرده و حتی برخی از آنها مصمم به ساخت رمز ارز بر مبنای میم و یا حتی بر مبنای دوج کوین شدند. یکی از این تصمیمات ساخت شیبا اینو بود.

شخصی ناشناس با نام مستعار ریوشی مؤسس شیبا اینو است. شیبا اینو با سایر ارزهایی که به نوعی برگرفته از دوج کوین هستند متفاوت است و این تفاوت در هدف شیبا مشخص است چرا که می­خواهد دوج کوین را شکست دهد.

شیبا اینو سعی دارد با ارائه خدمات بهتر برای کاربران در مقایسه با خدمات دوج کوین، آن را پشت سر بگذارد و به نوعی بر دوج کوین غالب شود. از جمله این خدمات که قرار است به زودی در دسترس مشتریان قرار گیرد، ShibaSwap است.

شیبا اینو رمز ارزی است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده و توسعه آن هم متوقف نشده و بلاک چین آن هم در حال توسعه مداوم است.

تفاوت دوج کوین و شیبا اینو در چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره شد، نام توکن شیبا برگرفته از آن است که به دوج کوین شباهت دارد. اما علیرغم این موضوع باید دانست که بین این دو تفاوت هم وجود دارد. رمز ارز شیبا نخستین ارز دیجیتال است که در نظر دارد تا دوج کوین را به صورت کلی از بازار کنار بزند. از همین روی به شیبا لقب قاتل دوج کوین را داده­اند.

شیبا

اگر به صورت کلی نگاهی به وضعیت شیبا اینو و دوج کوین بیاندازیم، متوجه می­شویم که دوج کوین به خاطر خدمات خوب و بی­شمار به مشتریان در بالا دست شیبا قرار دارد. گفتنی که دوج کوین نسبت به شیبا اینو دارای قدمت بیشتری هم هست و بنابراین بالاتر بودن آن در مقایسه با شیبا یک امر طبیعی به شمار می­رود.

دوج کوین دارای حمایت افراد صاحب­نامی است که در سطح جهان معروف هستند، کسانی مانند ایلان ماسک در این لیست قرار دارد و به همین دلیل در کنار خدمات خوبی که دوج کوین دارد، محبوبیت بیشتری هم دارد. اما برای همه این سوال مطرح است که آیا شیبا اینو موفق می­شود تا دوج کوین را از صحنه رقابت­ها حذف کند؟

در پاسخ به سوال فوق باید گفت در بازار ارزهای دیجیتال هیچ غیرممکنی وجود ندارد و تنها زمان است که در این مورد اثرگذار است.

تا به حال چقدر ارز دیجیتال شیبا به بازار عرضه شده است؟

تعداد همه توکن­های شیبا 1015 بوده تا زمانی که 50 درصد همه توکن­های شیبا در اختیار خالق اتریوم، ویتالیک بیوترین، قرار گرفت. امید توسعه­دهندگان بر آن بود که وی این توکن­ها را نزد خود به مدت طولانی نگهداری کند و حتی عده­ای بر این تصور بودند که همه این توکن­ها سوزانده­ شده و از بین رفته­اند.

اما خالق اتریوم چیزی در حدود ده درصد از این توکن­ها یعنی معادل پنجاه تریلیون را با هدف کمک به صندوق خیریه پولیگان اختصاص داد. هدف از این کار مبارزه با ویروس کرونا در کشور هند بود. وی باقی مانده توکن­ها یعنی نود درصد بقیه را سوزاند.

این اتفاقات در کوتاه­مدت باعث اثرگذاری منفی بر قیمت ارز دیجیتال شیبا شد و تعدادکل توکن­های این ارز دیجیتال را به تقریبا 550 تریلیون تبدیل کرد. اما در نهایت این اتفاق باعث بیشتر شنیده­شدن نام این ارز و گسترش جامعه آن شد.

با تمام بحثی که شد، جواب سوال در مورد میزان عرضه کل شیبا به یک جواب با عدد ثابت منتهی نمی­شود و در میان کسانی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، در این خصوص توافقی هم وجود ندارد.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال شیبا اینو و پروژه های در دست اجرای آن

شیبا اینو فعلا یک صرافی غیرمتمرکز برای خود راه­اندازی کرده است؛ نام این صرافی ShibaSwap است. جدا از این موضوع، شیبا اینو در حال کار برای ایجاد توکن­های جدید است که قابلیت تولید بر روی بلاک چین اصلی این رمز ارز را داشته باشند. نام این توکن­ها در زمان معرفی BONE و LEASH عنوان شده است.

با تحولاتی مثل راه­اندازی صرافی غیرمتمرکز و ساخت توکن جدید، ماهیت این ارز دیجیتال مسیر جدی­تری را طی خواهد کرد. در این مورد باید بدانید که شیبا هدف خود را امور مالی غیرمتمرکز دیفای اعلام کرده و مطابق با شواهدی که هست، این ارز دیجیتال مصمم است تا یک ورود پرقدرت به حوزه دیفای داشته باشد.

معامله با ارز دیجیتال شیبا اینو

در سراسر جهان هم صرافی­های متمرکز و هم صرافی­های غیرمتمرکز امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای مشتریان فراهم کرده­اند. کاربران ایرانی هم باید بدانند که خرید ارز شیبا از صرافی ایرانی امکان­پذیر است و به راحتی می­توانند خرید یا فروش داشته باشند.

سخن آخر

رمز ارز شیبا در حال طی کردن مسیر تحول از میم کوین به ارز دیجیتال جدی است. تلاش شیبا کنار زدن دوج کوین از صحنه رقابت­ها است و از این روی لقب قاتل دوج کوین را به شیبا داده­اند.

در این راستا این رمز ارز در حال افزایش کمیت و کیفیت خدمات خود به مشتریان است تا به موفقیت برسد. از جمله در صدد راه­اندازی یک صرافی غیرمتمرکز است. آنچه که موفقیت شیبا را نشان خواهد داد، صرفا گذر زمان است.

سوالات احتمالی

در ادامه بحث از شیبا اینو سعی شده تا به رایج­ترین سوالات پرداخته و کوتاه­ترین و مناسب­ترین پاسخ را برای آنها درج کنیم.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چگونه خواهد بود؟

این ارز دیجیتال وعده­های زیادی برای مشتریان خود داده است. از جمله ورود به بازار توکن­های NFT یا توکن­های غیرمثلثی است. در این صورت مشتریان توانایی خرید توکن غیرمثلثی را دارند.

از طرف دیگر شیبا اینو برای راه­اندازی مرکز تسهیل نوآوری هنرمندان اقدام کرده است تا بتواند هنرمندانی را به خود جذب کند که آثار هنری ویژه این ارز تولید کنند و آثار تولید شده از طریق توکن­های غیرمثلثی شیبا mint یا ضرب شوند.

توکن غیرمثلثی چیست؟

منظور توکن­هایی است که غیرقابل معاوضه بوده و در حقیقت نوعی از توکن­های رمزنگاری شده محسوب می­شوند که با کاربرد تکنولوژی بلاک چین یک گونه دارایی دیجیتال تولید می­کند که غیرقابل تکثیر است.

 {jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها