صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : پس از عدم نامزدی در اسکار / کارگردان Till: اسکار به شکل بی شرمانه ای زن ستیز است!

پس از عدم نامزدی در اسکار / کارگردان Till: اسکار به شکل بی شرمانه ای زن ستیز است!

اسکار 2023

«چینونیه چوکوو» نویسنده و کارگردان فیلم «تیل» (Till) پس از آنکه از با بی‌توجهی رأی‌دهندگان آکادمی مواجه شد، از زن‌ستیزی علیه سیاهان انتقاد کرد. نامزدهای اسکار نود و پنجم سه‌شنبه این هفته اعلام شدند و «دنیل ددوایل» در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگر زن دیده نمی‌شد در حالی که بسیاری از منتقدین پیش‌بینی می‌کردند که او موفق به دریافت نامزدی شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، چوکو در اینستاگرام می‌نویسد: «در دنیایی زندگی و در صنایعی کار می‌کنیم که به شکل پرخاشگرانه‌ای متعهد به تقویت سفید‌پوستان است و زن‌ستیزی بی‌شرمانه‌‌ای را نسبت به زنان سیاه ادامه می‌دهد.»

«بخشایندگی» (Clemency) که فیلم اول این فیلمساز با بازی «آلفری وودارد» بود نیز علی‌رغم همه ستایش‌ها نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نشده بود.

«شان پاتریک توماس» یکی از بازیگران «تیل» پیش‌تر در مصاحبه با «هالیوود ریپورتر» از اهمیت این فیلم گفته بود: «اگر از زشتی‌هایی که در این دنیا وجود دارد روی‌گردان باشیم، اصلاحشان نخواهیم کرد. باید با آنچه در حال وقوع است رودررو باشیم تا بتوانیم کاری برایش انجام دهیم. فقط از مردم می‌خواهم که قدرت و صبر لازم را داشته باشند تا داستان را درک کنند، تا بتوان کاری کرد.»

علاوه بر ددوایلر، «وایولا دیویس» با فیلم «زن شاه» (The Woman King) نامزد دریافت اسکار نشده است. ددوایلر برای بازی در «تیل» نامزدی بفتا، اتحادیه بازیگران و انتخاب منتقدین را دریافت کرده و برنده جایزه گاتهام و هیأت ملی نقد شده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها